• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
1657367664454.png


Bara jag som ser JMP? :bag:
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Jag tycker JMP är lite för mycket pajas. Som en politiker liksom. Ser sig själv som en visionär och ut kommer produkter han själv ser som svaret på framtiden utan att ens göra en analys på vad konsumenterna vill ha. Drar ned på själva konsten och känslan i klockorna men höjer priserna osv. Det känns som om känslan för Panerai bara minskar och statusen över att ha en dyr häftig klocka ökar. Kanske den vägen han vill gå?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är bara besviken att mindre fokus ligger på DNA, att sluta tillverka 372 är liksom varför?! Visst, säljer kanske inte jättebra, men kanske ha den kvar så att den tillverkas vid beställning? Det vore ju lämpligt.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag blev helt såld på Panerai under gårdagen då @oystercase visade upp sina Panerai's. En 512a, perfekt storlek och satt som gjutet och en cool 779.
Jag vill ha något i samma storlek som PAM512. 779 var svincool men en svart klocka är inget jag vill ha.

Då är det 574, 620 och så klart 512 jag fått hjälp av @oystercase med.
En jäkla djungel och min tidigare erfarenhet är bara en 392 som jag inte gillade., en groteskt klumpig sak. Manuell, automat, stål eller titan spelar ingen roll. Inga wire-lugs är jag sugen på.

Finns det fler referenser som "liknar" dessa till specification eller är det 1940 Radiomir som finns?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag blev helt såld på Panerai under gårdagen då @oystercase visade upp sina Panerai's. En 512a, perfekt storlek och satt som gjutet och en cool 779.
Jag vill ha något i samma storlek som PAM512. 779 var svincool men en svart klocka är inget jag vill ha.

Då är det 574, 620 och så klart 512 jag fått hjälp av @oystercase med.
En jäkla djungel och min tidigare erfarenhet är bara en 392 som jag inte gillade., en groteskt klumpig sak. Manuell, automat, stål eller titan spelar ingen roll. Inga wire-lugs är jag sugen på.

Finns det fler referenser som "liknar" dessa till specification eller är det 1940 Radiomir som finns?
Luminor Due, Luminor typ 1392 och Luminor Quaranta är närmast.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Luminor Due, Luminor typ 1392 och Luminor Quaranta är närmast.
Tack! Jag vill nog itne ha datum. PAM1144 verkar cool, jag gillar blått.
Finns det någon nuvarande eller äldre referens , utan datum och 42mm och 11mm-ish tjock som har ett manuellt 8-dagars verk?

 

oystercase

Cartier
Tack! Jag vill nog itne ha datum. PAM1144 verkar cool, jag gillar blått.
Finns det någon nuvarande eller äldre referens , utan datum och 42mm och 11mm-ish tjock som har ett manuellt 8-dagars verk?

8 dagars finns inte i 42mm. Bara 3 dagars manuellt eller automat. Blpa tavlorna är fina. Finns även rad 1940 42mm med vit tavla.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Nybörjarfråga, men visst finns de klassiska gummibanden med paneraitext inte bara i demnsionen 24/22 utan även 22/X och kanske fler? Är det AD som gäller för beställning?
 
Topp