• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

erow

Patek
2-Faktor
Söker hjälp/inspiration från er experter.
Köpte min första panerai (1272) men kom inte riktigt överens med den och tänkte sälja den. Nu har jag ångrat mig och inser att klockan är riktigt bra, men problemet är banden. Originalen som kom med gillar jag inte och kör den nu på ett 2-delat nato, men måste skaffa något annat.
Vad tycker ni jag ska testa; gummi, canvas, sharkmesh 🤪 eller något annat?
Tack på förhand 🙏
20220709_174837_remastered.jpg
 

Eqn

Panerai
Söker hjälp/inspiration från er experter.
Köpte min första panerai (1272) men kom inte riktigt överens med den och tänkte sälja den. Nu har jag ångrat mig och inser att klockan är riktigt bra, men problemet är banden. Originalen som kom med gillar jag inte och kör den nu på ett 2-delat nato, men måste skaffa något annat.
Vad tycker ni jag ska testa; gummi, canvas, sharkmesh 🤪 eller något annat?
Tack på förhand 🙏
20220709_174837_remastered.jpg
Grönt gummi, alltid grönt gummi
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Söker hjälp/inspiration från er experter.
Köpte min första panerai (1272) men kom inte riktigt överens med den och tänkte sälja den. Nu har jag ångrat mig och inser att klockan är riktigt bra, men problemet är banden. Originalen som kom med gillar jag inte och kör den nu på ett 2-delat nato, men måste skaffa något annat.
Vad tycker ni jag ska testa; gummi, canvas, sharkmesh 🤪 eller något annat?
Tack på förhand 🙏
20220709_174837_remastered.jpg

Ett mustigt och bastant läderband.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Söker hjälp/inspiration från er experter.
Köpte min första panerai (1272) men kom inte riktigt överens med den och tänkte sälja den. Nu har jag ångrat mig och inser att klockan är riktigt bra, men problemet är banden. Originalen som kom med gillar jag inte och kör den nu på ett 2-delat nato, men måste skaffa något annat.
Vad tycker ni jag ska testa; gummi, canvas, sharkmesh 🤪 eller något annat?
Tack på förhand 🙏
20220709_174837_remastered.jpg
Tycker du ska bolla lite idéer med @oddface Sky is the limit när det kommer till olika kombinationer. Fördelen är också att du kan få längden/designen exakt så som du vill ha den :) jag tror att ett schysst canvas skulle passa bra i sommar.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Söker hjälp/inspiration från er experter.
Köpte min första panerai (1272) men kom inte riktigt överens med den och tänkte sälja den. Nu har jag ångrat mig och inser att klockan är riktigt bra, men problemet är banden. Originalen som kom med gillar jag inte och kör den nu på ett 2-delat nato, men måste skaffa något annat.
Vad tycker ni jag ska testa; gummi, canvas, sharkmesh 🤪 eller något annat?
Tack på förhand 🙏
20220709_174837_remastered.jpg
Tjockare läder, lika brett och tjockt rakt över, är vad jag tycker känns och ser bäst ut. På sommaren kör jag samma konfiguration men med canvas.
 

Vesper

Rolex
Var kan jag hitta hela Panerais utbud av gummiband? På hemsidan får man bara upp dom som är tillgängliga online om jag förstått det rätt.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag känner att jag vill se den i verkligheten. Det gröna på renderingarna borde träda fram och se vämjeligt (i mina ögon) ut i något ljus, tycker man. :D

Det gröna verkar så subtilt (och najs!). Kanske är rent av gräslig IRL? Just nu spontant känner jag att allt är förlåtet JMP, vilken kanonmodell! o_O
 
Senast ändrad:

Nurburgking

Cartier
Hej allesammans!
Har så smått börjat tittat åt Submersible hållet som jag aldrig tidigare ägt. Ska försöka komma in och prova när jag är i Stockholm nästa gång.
Nya 44mm serie ser onekligen ut som en perfekt storlek men ska även prova 42mm.

När jag satt och kollade på referenser här på forumet så såg jag en fantastiskt 42mm 1074 och undrar om någon vet vad nypriset på en sådan är/var och om det är något som går att beställa eller om den var limiterad?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej allesammans!
Har så smått börjat tittat åt Submersible hållet som jag aldrig tidigare ägt. Ska försöka komma in och prova när jag är i Stockholm nästa gång.
Nya 44mm serie ser onekligen ut som en perfekt storlek men ska även prova 42mm.

När jag satt och kollade på referenser här på forumet så såg jag en fantastiskt 42mm 1074 och undrar om någon vet vad nypriset på en sådan är/var och om det är något som går att beställa eller om den var limiterad?
Den listade 16k € om jag minns rätt, osäker på hur det ser ut med tillgång nu. Tips är att du mailar ngn butik på en plats du kan tänka dig att åka och plocka upp den då Panerai inte längre skickar klockorna mellan länder vad jag förstått.
 

Nurburgking

Cartier
Den listade 16k € om jag minns rätt, osäker på hur det ser ut med tillgång nu. Tips är att du mailar ngn butik på en plats du kan tänka dig att åka och plocka upp den då Panerai inte längre skickar klockorna mellan länder vad jag förstått.
Tack för input! Har en ok kontakt med Milano efter ett besök där tidigare i år. Lite Googlande visar att 1074 eventuellt var en Boutique edition? Bara ett sidospår då jag tror 44mm kommer kännas bäst 😊 Ska försöka hinna till Krons idag!
 

Nurburgking

Cartier
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
 

city69

Omega
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
Grattis. Så jäkla fin. Ska till Stockholm med kidsen nästa vecka och ska bo på Berns. Tydligen bara 300 meter till Krons så det får bli ett besök där då 😀. Vågar man pruta, eller åker man ut med huvudet före då ;-) ?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
Stort grattis, den är bra den där 👌
 

Nurburgking

Cartier
Grattis. Så jäkla fin. Ska till Stockholm med kidsen nästa vecka och ska bo på Berns. Tydligen bara 300 meter till Krons så det får bli ett besök där då 😀. Vågar man pruta, eller åker man ut med huvudet före då ;-) ?
Det tycker jag absolut du ska göra! Pruta är väl en sak men om man för en trevlig diskussion och hör sig för åker man väl aldrig ut någonstans 😊
 

direction

Panerai
2-Faktor
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
Nice, stort grattis!
 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
Stort grattis! Riktigt snygg
 

Ampén

Omega
Mitt första besök hos Krons slutade med ett fantastiskt bra bemötande och en affär! Den vita tavlan gjorde det för mig och det blev lite av en impuls 😊 Gillar inte dragspels gummit så fick bytt direkt till det andra som följer. Snyggt men lite hårt då det är nytt, ser fram emot att montera något av mina vanliga gummin från Luminor 👍🏻
FD6E5B09-1DD0-413B-A933-6A5B54D7C886.jpeg
Grattis till en riktigt fin klocka!!
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Är sugen på ett gummi eller canvas till min pam111 såhär i sommartider. Vad tycker ni om det nya orangea som sitter på vissa submersible? Vad går ett sånt loss på hos AD, samt hur bärs det om man jämför med det gamla gummit?

Aldrig riktigt upplevt att det vanliga svarta sitter skönt på min handled... Eller kanske ett canvas, men i vilken färg? 🤔 Bjusar på en bild också!
IMG_20220713_213645_edit_805709564439554.jpg
 
Topp