• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kommit till insikt kring att det är panerai jag gillar mest. Överväger nu att sälja min speedy till förmån för ännu en Panerai. Vad tycker ni skulle vara ett bra komplement till 176an?

Aldrig testat en Radiomir (eller jo 512 kom jag på), men tänker att tavlan blir alldeles för lik 176an så för lite variation där. 682 eller 683 ser riktigt fina ut också, särskilt 683. En bettarini i titan och en 1950 i stål.

En manuell, en automat. 44, 42. Index är ju helt olika dessutom, och den keramiska vridringen gör mycket skillnad. Hmm svåra val. 🤔

Kommit till insikt kring att det är panerai jag gillar mest. Överväger nu att sälja min speedy till förmån för ännu en Panerai. Vad tycker ni skulle vara ett bra komplement till 176an?

Aldrig testat en Radiomir (eller jo 512 kom jag på), men tänker att tavlan blir alldeles för lik 176an så för lite variation där. 682 eller 683 ser riktigt fina ut också, särskilt 683. En bettarini i titan och en 1950 i stål.

En manuell, en automat. 44, 42. Index är ju helt olika dessutom, och den keramiska vridringen gör mycket skillnad. Hmm svåra val. 🤔
En 47 eller 45mm radiomir med wirelugs

Detta!

Klipp en 47mm på en gång, eller vänta in de som kommer i år…väldigt fina
47 mm hade varit fett, men osäker på hur det skulle se ut. Här är en mirror-shot på 176.
IMG_20230113_182702_edit_54231471476619.jpg

Stora skillnaden på rad 47 och bettarini är att rad 47 har större tavla och för min del tycker jag den upplevs större på armen är en bettarini. Men som sagts tidigare är att l2l är kortare så för den sakens skull är det inga problem.
Ja jag var sugen på en Radiomir pam232 förr, och känner också att den säkert kan upplevas större just pga tavlan. Finns ju så mycket man vill testa. Tror jag ska satsa på guldvisare oavsett vad det blir, det verkar mysigt. 👌🏻

Ja jag var sugen på en Radiomir pam232 förr, och känner också att den säkert kan upplevas större just pga tavlan. Finns ju så mycket man vill testa. Tror jag ska satsa på guldvisare oavsett vad det blir, det verkar mysigt. 👌🏻
232 är bland de tunnare 47mm, vill jag minnas, så därmed kan den också upplevas lite mindre :D :D

Allt beror ju på vad man är van vid. Våga testa.

232 bärs större än en 720 bla, den tavlan är stenpanna
Heeeell no Morfen.. 720/721 har bland de största tavlorna som existerar bland 47mm-pannorna och upplevs i min bok definitivt bäras större än 232 framför allt pga tavlan men också i viss mån glaset. 232 är ju också väsentligt tunnare..

Apelsinen; 232 bärs jädrigt komfortabelt och relativt sett ganska "kompakt" för att vara en 47:a..

Tycker 232 är väldig fin! Sen är 190 också skitbra som du skrev tidigare. Men det som jag inte gillar riktigt med den är att sekundvisaren sitter långt in på tavlan, vilket säkert beror på att man använt ett relativt litet urverk i förhållande till boettens storlek. Tycker att urverken ska fylla ut hela boetten annars blir komplikationerna lite felplacerade på tavlan.

Tycker 232 är väldig fin! Sen är 190 också skitbra som du skrev tidigare. Men det som jag inte gillar riktigt med den är att sekundvisaren sitter långt in på tavlan, vilket säkert beror på att man använt ett relativt litet urverk i förhållande till boettens storlek. Tycker att urverken ska fylla ut hela boetten annars blir komplikationerna lite felplacerade på tavlan.
Tack! Nu förstörde du 190 för mig. Inte riktigt uppmärksammat det tidigare. Nu slipper jag dregla över den ;)

Tillbaka
Topp