• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PAM671 Bronzo (på en köp & sälj nära dig :eek: )

23F288BB-D21B-4112-91C1-CF92FEBE9987.jpeg

Gokväll kamrater, har sökt runt på nätet men är tydligen värdelös på att hitta svar.
Vad är en normal gångavvikelse för ett p6000 verk?
Finns det någon gratis app som är skaplig? Har watch accuracy meter nedladdat och testa som hastigast med klockan liggandes platt och hamnade på +26 sek/dag
Tack på förhand👍
DSC_2881.JPG

Senast ändrad:
Gokväll kamrater, har sökt runt på nätet men är tydligen värdelös på att hitta svar.
Vad är en normal gångavvikelse för ett p6000 verk?
Finns det någon gratis app som är skaplig? Har watch accuracy meter nedladdat och testa som hastigast med klockan liggandes platt och hamnade på +26 sek/dag
Tack på förhand👍
DSC_2881.JPG
Körde en mätning igen när inte barnen är hemma enda gången de är tyst så blev ju annat resultat så antar att de är som de ska
Screenshot_20230327-103735.png

Lämnade 372an hos AD för en vecka sedan, känns oerhört tomt utan panna... Ni som lämnat klockan för garantiärende där den skickas till Panerai, hur lång tid har det tagit för er att få tillbaks den?

Lämnade 372an hos AD för en vecka sedan, känns oerhört tomt utan panna... Ni som lämnat klockan för garantiärende där den skickas till Panerai, hur lång tid har det tagit för er att få tillbaks den?
Service brukar ta 8-10 veckor men garanti jobb borde gå betydligt snabbare kan man tycka, @metamorfos skickade väl sin 721 nyss… gick snabbare tror jag.

Funderat på om man ska ta steget in i Paneraiträsket nu ett tag. Är helt grön på området, är en 44mm Luminor en bra instegsklocka? Är ganska sugen på en Blu Mare men storleken skrämmer lite. Största jag har sedan tidigare är 41mm (ej inkluderat min 71mm OWGM-Tesla… 😉)

Funderat på om man ska ta steget in i Paneraiträsket nu ett tag. Är helt grön på området, är en 44mm Luminor en bra instegsklocka? Är ganska sugen på en Blu Mare men storleken skrämmer lite. Största jag har sedan tidigare är 41mm (ej inkluderat min 71mm OWGM-Tesla… 😉)
Ja en 44 mm luminor är en kanon klocka som insteg. Min handled är 17cm så har du ett riktmärke
DSC_2740.JPG
DSC_2759.JPG
IMG_20230316_205650_444.jpg
DSC_2757.JPG
DSC_2918.JPG

Klart du ska köra! 44 Luminor tycker jag är perfekt att starta med, då får du en bra PANERAI känsla och kan sedan vandra vidare och testa större eller mindre eller Radiomir och Submersible om du vill.

Tillbaka
Topp