• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funderat på om man ska ta steget in i Paneraiträsket nu ett tag. Är helt grön på området, är en 44mm Luminor en bra instegsklocka? Är ganska sugen på en Blu Mare men storleken skrämmer lite. Största jag har sedan tidigare är 41mm (ej inkluderat min 71mm OWGM-Tesla… 😉)
Även jag tycker en 44mm Luminor är en bra instegsklocka! Var precis i samma situationen i höstas/vinstras och funderade kring 40mm Luminor, 44mm Luminor och 45mm Radiomir. Glad att jag valde 44mm Luminor, och misstänker att jag hade landat där till slut ändå, även om första pannan hade blivit en Radiomir eller 40mm Luminor.

Har någonstans 16-16.5cm runt handleden för referens 😊
IMG_20230330_083035.jpg

IMG_20230318_074825.jpg

IMG_20230305_155605.jpg

Senast ändrad:
Hejsan,
Har servat en panna för ca tre år sedan via Klarlunds. Men nu när vår lilla skitvaluta har tappat ca 20% mot EUR blir jag mer sugen på Nymans eller Krons? Vilken av de bör jag välja?

Hejsan,
Har servat en panna för ca tre år sedan via Klarlunds. Men nu när vår lilla skitvaluta har tappat ca 20% mot EUR blir jag mer sugen på Nymans eller Krons? Vilken av de bör jag välja?
De är samma bolag. De har samma serviceverkstad. De skickar iväg till panerai på samma vis.

Hej gänget.

Vad skulle ni säga är ett rimligt marknadspris idag för en Luminor 914 Från 2020 med förlängda garantin till 2028?
Fullset och mycket bra skick.

Tänkte att forumets experter borde kunna ge en bra fingervisning :)

vänliga hälsningar

Hej gänget.

Vad skulle ni säga är ett rimligt marknadspris idag för en Luminor 914 Från 2020 med förlängda garantin till 2028?

vänliga hälsningar

Långt ifrån expert, sålde en 914 för 50' i somras. Någonstans däromkring skulle jag säga.

Hej gänget.

vänliga hälsningar
Långt ifrån expert, sålde en 914 för 50' i somras. Någonstans däromkring skulle jag säga.
Håller med Thunell, runt 50 är rimligt pris i vår lilla svenska ankdamm.

Jag har en gummifråga.
Ibland skulle jag faktiskt vilja köra gummi, men är det bara jag som tycker att det inte finns några bra alternativ?

-OEM tycker jag är obekvämt
-Silikonalternativen går bort
-RubberB är säkert bra, men sååå mycket bär jag inte gummi att det är motiverat

Ett bekvämt, snyggt band i bra gummi till en rimlig peng är allt jag begär 🤷

Störd som jag är, har jag börjat läsa på om gummigjutningens ädla konst. Så innan jag går bananas med det, hjälp!

Jag har en gummifråga.
Ibland skulle jag faktiskt vilja köra gummi, men är det bara jag som tycker att det inte finns några bra alternativ?

Störd som jag är, har jag börjat läsa på om gummigjutningens ädla konst. Så innan jag går bananas med det, hjälp!
Jag är på din sida, broder. 😁

Det landar i att jag oftast inte alls kör gummi, utan pet/canvas/etc istället. RubberBs vanliga band är himla bra, men gör också att klockan ser annorlunda ut, så det kan vara plus eller minus. 🙃

Jag grävde i någon tråd på Internet för ett tag sedan där samma fråga avhandlades och det lät inte som att de hittade några bra alternativ. 😩

Jag har en gummifråga.

Håller med om OEM hade varit mest praktiskt i jobbet för mig men inte alls lika bekvämt som läder eller canvas

Jag är på din sida, broder. 😁

Det landar i att jag oftast inte alls kör gummi, utan pet/canvas/etc istället. RubberBs vanliga band är himla bra, men gör också att klockan ser annorlunda ut, så det kan vara plus eller minus. 🙃

Jag grävde i någon tråd på Internet för ett tag sedan där samma fråga avhandlades och det lät inte som att de hittade några bra alternativ. 😩
Attans, verkar som att påskhelgen får fortsätta i gummits tecken.
Men konstigt är det att ingen har löst problemet.

Jag har en gummifråga.

Håller med, svårt att hitta ngt riktigt skönt. Tropic är riktigt bekväma tycker jag men vet inte riktigt hur dom gör sig på en Panerai.
ABF56462-7C7D-48DB-865F-ED87D77685A2.jpeg

Jag har en gummifråga.

R0018286_zps35673e20.jpg
R0018308_zps7e6de1dc.jpg

Tillbaka
Topp