Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
RAL8000? En gummiblandning?Ja, tropic har jag ett par till andra klockor. Den bekvämligheten vill jag ha, fast lite tjockare.
Sen 24/24 i RAL8000 om man får drömma
Jag var nära att köpa ett för många år sedan. Jag gjorde inte det.
Nej tack för mig.Isofrane på panna då?
En färgRAL8000? En gummiblandning?
Jag var nära att köpa ett för många år sedan. Jag gjorde inte det.
Aj Aj nu skulle du haft en sånt gummi som jag la ut, dörrbyte utan krockkudde =farligt.Lämnade gummiträsket en stund och späker mig med hårt Panerai-gummi och dörrbyte. Passande med lidande så här års.
Haha, och jag som trodde att jag inte behövde ett. Så fel man kan ha.Aj Aj nu skulle du haft en sånt gummi som jag la ut, dörrbyte utan krockkudde =farligt.
Alla kan inte vara lika hårdkokta som du, jag är snarare ett förlorat ägg.Nu tycker jag ni är för kinkiga! OP gummit är ju grymt snyggt! Obekvämt tycker jag absolut inte att det är. Klart ett mjukt läder är bekvämare men ett canvas är mindre bekvämt. Hur känsliga underarmar har ni egentligen?
Bandet är monterat med baksidan framHittade d man annons på
C24. Finn 1 fel! Enl. Annonsen är det originallåda men papper saknas.
Kanske det också. Men vad jag vet har inte 177 system för snabb byte av band. Alltså bör den ej komma med verktyg för detta, men det finns hållare för detta på den här lådans insats. Alltså fel lådaAlla kan inte vara lika hårdkokta som du, jag snarare ett förlorat ägg.
Bandet är monterat med baksidan fram
Rätt hippt med band bakofram juAlla kan inte vara lika hårdkokta som du, jag är snarare ett förlorat ägg.
Bandet är monterat med baksidan fram
Precis så.Kanske det också. Men vad jag vet har inte 177 system för snabb byte av band. Alltså bör den ej komma med verktyg för detta, men det finns hållare för detta på den här lådans insats. Alltså fel låda
Känner ett sug efter denna
Obs lånad bild
Från Panerai.comKänner ett sug efter denna
Obs lånad bild
SkumtJag tror inte den där är äkta. Ganska säker på att texten är ecru också ....
Join the club. 6 pannor just nu.Skumt
Pam 992 är så grymt fin, får nog börja spara...
Problemet är att jag vill inte släppa min nuvarande luminor så de kommer ju bli dyrt detta
Haha måste trimma upp kossorna först eller kräva mer eubidragJoin the club. 6 pannor just nu.
Kanske ska berätta för uretvintage?
Haha.Haha måste trimma upp kossorna först eller kräva mer eubidrag
Tryckte på länken men den gick ej att finna på sidan så dom kanske kom på de själva...
Troligen är den gammal bilden då sidan inte kunde visa modellen. Jag sökte på google och fann bilden och fastnaHaha.
Det verkar dock finns en gammal och en ny version av 992. Den gamla verkar ha vit text. Så den kan nog vara äkta ändå.
Jag gillade den med vit text så är glad om den är äktaHaha.
Det verkar dock finns en gammal och en ny version av 992. Den gamla verkar ha vit text. Så den kan nog vara äkta ändå.
Det är den troligen. Jag hade fel. Här är när jag testade 992 själv hos Panerai. Man ser att det är jag som fotat, för det är suddigt.Jag gillade den med vit text så är glad om den är äkta
Fanns en tydlig linje med det mesta under Bonati. Nu känns mycket rätt random.Jag noterade just att fler klockor har fått siffran 2 före sitt referensnummer utan att något tycks ha ändrats alls. Man undrar ju lite vad siffran står för numera. De modeller som gick från 0 till 1 (ex. 392 till 1392) bytte verk, boett och allt möjligt. När de sen gjorde en 2392 så var det lysmassan de ersatte. Kan det vara lysmassan nu med?
BMG är ett exempel. 692 till 2692.
Yes.Fanns en tydlig linje med det mesta under Bonati. Nu känns mycket rätt random.
Helt klartYes.
Jag minns dock att vi gnällde på en del grejer under Bonati också, som kändes slumpade.
Det beiga bandet till höger är ju finfint. Var köpte du det?Inget OWG Mars för mig så jag tar två klockor och drar till Åre och roar mig helt legalt
Edit. Den ena för ev bad och den andra för sportiga aktiviteter
Det är ett OEM asso, köpt på Krons om jag minns rätt.Det beiga bandet till höger är ju finfint. Var köpte du det?