• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Thunell

Panerai
2-Faktor
De har ju höjt med typ 13% sen jag kollade senast och innan dess hade de precis höjt med typ 6% ojmr.

Helt ohållbart. Jag har nog köpt min sista Panerai känns det som. Jag menar, min lön har inte gått upp i närheten lika mycket.

Inte min heller. 😂. Sneglar efter 914 igen så var tvungen att gå in och kolla. 86 papp 🥵. Har inte råd att byta tror jag 😅
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Hittade en bild från när jag testade 973 den 1a juni 2021, då kostade den 89300kr. Idag 115700kr, så upp 29,6% på två år 😬

Edit: rätt siffror
 

Caravelle33

Vacheron
Gummiprovning med @oddface och @Chillster. Oddface har tagit fram sjukt mjuka och sköna gummin som snart kommer att finnas till försäljning hos vår favoritbandmakare.
26e334a9-dfdc-4b07-bbde-b0bc210f8536.jpeg
0f12a81e-6730-4a3a-b9af-a8b4c5337a69.jpeg
4125911e-2d6d-47cd-b0d5-2100b6fa93fe.jpeg
978c8c78-542b-421f-8e55-ca9c6c057acc.jpeg
6c4a6811-1b9b-44da-87ff-71b0d95a0208.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
De har ju höjt med typ 13% sen jag kollade senast och innan dess hade de precis höjt med typ 6% ojmr.

Helt ohållbart. Jag har nog köpt min sista Panerai känns det som. Jag menar, min lön har inte gått upp i närheten lika mycket.
Känns som alla märken spårat ur helt, tror dom flesta kommer få det surt tillbaka. Väldigt få som har sån price power att dom kan fortsätta att sälja ändå. Omega, JLC, Cartier mfl har också höjt rejält. Trist.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Känns som alla märken spårat ur helt, tror dom flesta kommer få det surt tillbaka. Väldigt få som har sån price power att dom kan fortsätta att sälja ändå. Omega, JLC, Cartier mfl har också höjt rejält. Trist.
Följande resonemang är grundat på mycket hörsägen, men kanske kan ge ett perspektiv på varför märkena agerar som de gör. Vi sägs ha en stor förskjutning i rikedom i världen, så man kanske gör så här för att man ser att de rikaste nu kan spendera ännu mer och så tänker man sig att de som är mer i mitten av skalan också skulle följa med uppåt, men det sker inte riktigt, där är det mer stagnation. När de blir varse om att så är fallet så kommer det som du säger att göra ont.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för urverk i PAM390? Är det OPI som är helt ofinisherat. Hittade ett foto på nätet med ”hamrat” utseenden men det känns väl rudimentärt.

unitas6497.jpg
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad har vi för ref på denna?

Är på jakt efter min första Panerai och är här och letar info :)
1392 eller 2392 borde det vara. Har utgått ur sortimentet om du tänkt köpa från Panerai/AD. 42mm. Perfekt storlek enligt mig, men ersatt med 40mm 1372

Jag tror inte det är 1312 (44mm), men den ser snarlik ut också.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Jag gillar det! Hur gillar du det?
Spontant så gillar jag beoetten bättre. Lite svårt att vänja mig vid ecru, men tänker att denna kommer mörda på läder. Två bruna bosphorus på ingång som jag tror kommer bli löjligt bra. Simskola idag, så gummi var givet! Spontant också jävligt skönt med något som är utplockat i Sverige och under pamguard till 2028 😅
 

Maio

Omega
2-Faktor
1392 eller 2392 borde det vara. Har utgått ur sortimentet om du tänkt köpa från Panerai/AD. 42mm. Perfekt storlek enligt mig, men ersatt med 40mm 1372

Jag tror inte det är 1312 (44mm), men den ser snarlik ut också.

Tusen tack för svar!

Har ganska nyligen börjat kika men blir helt yr av alla referenser. En kompis pappa hade en liknande ovan tidigare, den var perfekt enligt mig, men han minns inte vad refen var...

Är det något annat ni entusiaster tycker att jag borde spana in som min första Panerai, vill hålla mig till max 44mm :)
 
Topp