• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej vänner,

Snabb fråga, har en Omega SMP ute till försäljning, skrev att jag var öppen för byten (främst mot PAM1229 och PAM1226). Har fått erbjudande om byte + mellanskillnad för en 683. Jag är lite rädd att den kommer kännas lite liten i förhållande till min 914, hur är Submersible, bärs den lite större än en klassisk Bettarini?

Hej vänner,

Snabb fråga, har en Omega SMP ute till försäljning, skrev att jag var öppen för byten (främst mot PAM1229 och PAM1226). Har fått erbjudande om byte + mellanskillnad för en 683. Jag är lite rädd att den kommer kännas lite liten i förhållande till min 914, hur är Submersible, bärs den lite större än en klassisk Bettarini?
Skulle säga att den upplevs mindre pga av att tavlan blir mindre

Ahhh synd, kanske är bättre att satsa på en 44mm då. Säljer Omegan för att den känns lite liten nu efter min 914 :D

Tusen tack för svar :)
44mm sub känns liiiite mindre än 44mm bettarini, skulle jag säga, som växlat mellan de båda friskt den sista tiden. Så det är klart bättre än 42mm.

Hej vänner,

Jag har haft flera SMP och har samtidigt har min 684 (42sub) som jag använt växelvis, 42 Submersible upplevs klart mindre än 42 SMP.

Superbra info, tack! Om den upplevs mindre än Bettarini och framförallt mindre än en SMP så tror jag inte en 42a kommer kännas så go.

Borde verkligen få tummen ur och bara åka ner till Panerai-butiken, bor ju ändå i Stockholm. Oavsett skönt att kunna få bra och snabba svar här <3

Dagens kontors klocka #609
IMG_3618.jpeg

Tillbringat dagen i Firenze. Såklart besökt Paneraiboutiqen.
IMG_3118.jpeg

Var där med min nyfunna Paneristivän Andrea, i Italien kan män heta det, som skulle lämna in sin 372 på service. Andrea var den jag valde att få köpa min 82a. Han är från Florens och gjorde sin värnplikt i Marina Militare, möjligheten att få en guidad tur i Florence spelade också in när jag valde bland ett 20 tal hugade spekulanter.
Tyvärr så service nivån i Panerai boutiquerna sådär. Dom är nog sjukt trötta på turister. Jag fick dock en guidad tur på museet men fotografering var strängt förbjudet. Uppe i museet hade dom 2 Eganziano, 1 Millemetri och lite annat.
Några gamla loppisklockor fick jag dock plåta nere i butiken.
IMG_3107.jpeg
3646 typ E

IMG_3109.jpeg

6154 x 2
IMG_3114.jpeg

6152/1 MM16 och 6152/1 MM003.
Nu är det dags för lunch!
IMG_3142.jpeg

Tillbringat dagen i Firenze. Såklart besökt Paneraiboutiqen.
IMG_3118.jpeg

Var där med min nyfunna Paneristivän Andrea, i Italien kan män heta det, som skulle lämna in sin 372 på service. Andrea var den jag valde att få köpa min 82a. Han är från Florens och gjorde sin värnplikt i Marina Militare, möjligheten att få en guidad tur i Florence spelade också in när jag valde bland ett 20 tal hugade spekulanter.
Tyvärr så service nivån i Panerai boutiquerna sådär. Dom är nog sjukt trötta på turister. Jag fick dock en guidad tur på museet men fotografering var strängt förbjudet. Uppe i museet hade dom 2 Eganziano, 1 Millemetri och lite annat.
Några gamla loppisklockor fick jag dock plåta nere i butiken.
IMG_3107.jpeg
3646 typ E

IMG_3109.jpeg

6154 x 2
IMG_3114.jpeg

6152/1 MM16 och 6152/1 MM003.
Nu är det dags för lunch!
IMG_3142.jpeg
Panna-Porr!

Tack, drog en googling. Ingen uppenbar destination som kändes rätt. Är det en facebook-grupp eller liknande?
Mm, FB-grupp. Generellt kan sägas att de främsta Panerai-FB-grupperna kan vara bra vid försäljning.

Caravelles exempel ovan är dock extremt beroende på väldigt ovanlig modell till salu, än mer än Fiddyn som man ju ser läggas ut här och var då och då..

Denna grupp har mycket försäljning och många medlemmar:

IMG_5673.jpeg

För egen del tycker jag det är ett härke att sälja utomlands då det är stört omöjligt att skicka försäkrat från Sverige som privatperson (om man inte gör via "polarens företag")...

Går ju förvisso att mötas upp någonstans men det kan ju som bekant vara ett härke det med..

Mm, FB-grupp. Generellt kan sägas att de främsta Panerai-FB-grupperna kan vara bra vid försäljning.

Caravelles exempel ovan är dock extremt beroende på väldigt ovanlig modell till salu, än mer än Fiddyn som man ju ser läggas ut här och var då och då..

Denna grupp har mycket försäljning och många medlemmar:

IMG_5673.jpeg

För egen del tycker jag det är ett härke att sälja utomlands då det är stört omöjligt att skicka försäkrat från Sverige som privatperson (om man inte gör via "polarens företag")...

Går ju förvisso att mötas upp någonstans men det kan ju som bekant vara ett härke det med..

Jeesch, att ge mig in i något komplicerat fraktdrama är det inte värt... får hoppas en danskjävel eller norrman nappar :p går ju alltid att göra en liten roadtrip

Har äntligen fått ”tummen ur” och köpt panna.
Måste dock köpa ett band, som finns i min vision för klockan.
Så experterna, vad heter ett sådant gummiband som det står Officine Panerai på? Det finns ju många olika OEM, så det blir lättare att köpa om jag vet vad jag letar…

• Like
Reactions: kmg
Har äntligen fått ”tummen ur” och köpt panna.
Måste dock köpa ett band, som finns i min vision för klockan.
Så experterna, vad heter ett sådant gummiband som det står Officine Panerai på? Det finns ju många olika OEM, så det blir lättare att köpa om jag vet vad jag letar…
Det finns två varianter https://www.panerai.com/nl/en/home/strap-materials/rubber-straps.html

En helt rak och en som är veckad i övre delen. Tyvärr är panerais hemsida bedrövlig när det gäller att se vilka färger som finns :D

EDIT: Det här var lite bättre https://www.panerai.com/it/it/searc...jZXQ9c3RyYXAtbWF0ZXJpYWwsQ0FPVVRDSE9VQyJ9fX0=

Tillbaka
Topp