Tyvärr var vi tvungna att köra båda två.Runt hörnet från Stora torget ... hoppas ni har en fin kväll!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr var vi tvungna att köra båda två.Runt hörnet från Stora torget ... hoppas ni har en fin kväll!
Skulle säga att den upplevs mindre pga av att tavlan blir mindreHej vänner,
Snabb fråga, har en Omega SMP ute till försäljning, skrev att jag var öppen för byten (främst mot PAM1229 och PAM1226). Har fått erbjudande om byte + mellanskillnad för en 683. Jag är lite rädd att den kommer kännas lite liten i förhållande till min 914, hur är Submersible, bärs den lite större än en klassisk Bettarini?
Skulle säga att den upplevs mindre pga av att tavlan blir mindre
44mm sub känns liiiite mindre än 44mm bettarini, skulle jag säga, som växlat mellan de båda friskt den sista tiden. Så det är klart bättre än 42mm.Ahhh synd, kanske är bättre att satsa på en 44mm då. Säljer Omegan för att den känns lite liten nu efter min 914
Tusen tack för svar
Jag har haft flera SMP och har samtidigt har min 684 (42sub) som jag använt växelvis, 42 Submersible upplevs klart mindre än 42 SMP.Hej vänner,
Snabb fråga, har en Omega SMP ute till försäljning, skrev att jag var öppen för byten (främst mot PAM1229 och PAM1226). Har fått erbjudande om byte + mellanskillnad för en 683. Jag är lite rädd att den kommer kännas lite liten i förhållande till min 914, hur är Submersible, bärs den lite större än en klassisk Bettarini?
Äntligen tillbaka på handleden. Lämnades in på Nymans som löste det.När jag precis skulle byta band gick en skruv av, har det hänt någon här? Ska tilläggas att jag inte skruvade speciellt hårt
Vet inte?! Min gick ju till Norge till slut då ingen här ville nappa. Men det fanns ju en till vill jag minnas?!Har vi kvar någon 390 på forumet?
Den är kanon! Stort grattisJaha, då var man med i den här klubben igen, 12 år sedan sist… Hej allihop!
Använder vi fortfarande samma hemliga handslag?
Tack till @JohannSebastian för en ytterst trevlig fika och överlämning!
Stort grattis! Coolaste submersible ever!Jaha, då var man med i den här klubben igen, 12 år sedan sist… Hej allihop!
Använder vi fortfarande samma hemliga handslag?
Tack till @JohannSebastian för en ytterst trevlig fika och överlämning!
Panna-Porr!Tillbringat dagen i Firenze. Såklart besökt Paneraiboutiqen.
Var där med min nyfunna Paneristivän Andrea, i Italien kan män heta det, som skulle lämna in sin 372 på service. Andrea var den jag valde att få köpa min 82a. Han är från Florens och gjorde sin värnplikt i Marina Militare, möjligheten att få en guidad tur i Florence spelade också in när jag valde bland ett 20 tal hugade spekulanter.
Tyvärr så service nivån i Panerai boutiquerna sådär. Dom är nog sjukt trötta på turister. Jag fick dock en guidad tur på museet men fotografering var strängt förbjudet. Uppe i museet hade dom 2 Eganziano, 1 Millemetri och lite annat.
Några gamla loppisklockor fick jag dock plåta nere i butiken.3646 typ E
6154 x 2
6152/1 MM16 och 6152/1 MM003.
Nu är det dags för lunch!
C24 funkar, tycker jag. Panerai sellers eller vad gruppen nu heter på Facebook. Jag är inte där. Paneristi.com kanske har öppnat sitt köp och sälj?Verkar gå trögt o sälja min 127:a på KS. Något tips på var man mer bör annonsera? Blocket går inte, vill inte bli delägare till korvkiosk i Snogeröd.
Paneristi Norway!Verkar gå trögt o sälja min 127:a på KS. Något tips på var man mer bör annonsera? Blocket går inte, vill inte bli delägare till korvkiosk i Snogeröd.
Lade ut 82 på gpc på Facebook. Såld på några minuter med 20 ytterligare spekulanterVerkar gå trögt o sälja min 127:a på KS. Något tips på var man mer bör annonsera? Blocket går inte, vill inte bli delägare till korvkiosk i Snogeröd.
gpc?Lade ut 82 på gpc på Facebook. Såld på några minuter med 20 ytterligare spekulanter
Global Panerai Connection
Tack, drog en googling. Ingen uppenbar destination som kändes rätt. Är det en facebook-grupp eller liknande?Global Panerai Connection
Mm, FB-grupp. Generellt kan sägas att de främsta Panerai-FB-grupperna kan vara bra vid försäljning.Tack, drog en googling. Ingen uppenbar destination som kändes rätt. Är det en facebook-grupp eller liknande?
Mm, FB-grupp. Generellt kan sägas att de främsta Panerai-FB-grupperna kan vara bra vid försäljning.
Caravelles exempel ovan är dock extremt beroende på väldigt ovanlig modell till salu, än mer än Fiddyn som man ju ser läggas ut här och var då och då..
Denna grupp har mycket försäljning och många medlemmar:
För egen del tycker jag det är ett härke att sälja utomlands då det är stört omöjligt att skicka försäkrat från Sverige som privatperson (om man inte gör via "polarens företag")...
Går ju förvisso att mötas upp någonstans men det kan ju som bekant vara ett härke det med..
Mm, definitivt värt att köra danska och norska grupperna om man går bet härJeesch, att ge mig in i något komplicerat fraktdrama är det inte värt... får hoppas en danskjävel eller norrman nappar går ju alltid att göra en liten roadtrip
Det finns två varianter https://www.panerai.com/nl/en/home/strap-materials/rubber-straps.htmlHar äntligen fått ”tummen ur” och köpt panna.
Måste dock köpa ett band, som finns i min vision för klockan.
Så experterna, vad heter ett sådant gummiband som det står Officine Panerai på? Det finns ju många olika OEM, så det blir lättare att köpa om jag vet vad jag letar…