• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker om pr indikeringen. Finns motsv utan gmt?
Jag tror inte det finns nån annan referens med "fang" pr-indikator. Nån referensguru kan säkert bekräfta eller korrigera mig.

Edit: finns visst fler reffar med fang men antingen har de GMT, kronograf eller Radiomirboetten. Tycker själv GMT komplikationen är rätt diskret på 233:an, går ju att gömma gmt visaren under timvisaren.
 
Senast ändrad:

Floffen

Panerai
Hej, letar efter en PAM392 och pratar med en säljare som inte är från KS. Tycker ni att den ser korrekt ut? Har fått en bra magkänsla kring säljaren.

image.jpeg
image.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det hade lika gärna kunnat stå Citroën. Principen är densamma för mig. Jag tänker fortsätta serva mina ur, oavsett märke, hos respektive AD.
Ursäkta en tråd som inte fullföljdes. Fortsätt serva hos AD. Det kommer jag också att göra ibland, men det finns bra alternativ och jag vill också stödja bra oberoende urmakare.
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Uppföljning på mitt bandbytarprojekt på min 610a. Nu har det gråa nylonbandet ankommit. Satt som en smäck. Vad säger ni, tumme upp eller ner?
image.jpeg

image.jpg
 

VonGegenfelt

Breitling
Hej!
Ursäkta min obegåvning, men är ny ägare till en Panerai 188. Vad representerar de tre "små uren" på klockan?
En sekunder, men de båda andra?
Tack på förhand!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej!
Ursäkta min obegåvning, men är ny ägare till en Panerai 188. Vad representerar de tre "små uren" på klockan?
En sekunder, men de båda andra?
Tack på förhand!
Timmar, minuter och sekunder skulle jag tro. Det är ju en kronograf, en del av verket som mäter tiden från när du startar tidtagningen. Snygg klocka förresten!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Uppföljning på mitt bandbytarprojekt på min 610a. Nu har det gråa nylonbandet ankommit. Satt som en smäck. Vad säger ni, tumme upp eller ner?
image.jpeg

image.jpg
När någon utmanar så här och frågar vad man tycker, finns det tre val som vi använer oss av här. Skriva grattis, bravo, ursnyggt etc. Det andra är att gå förbi och inte kommentera alls. Det tredje är att säga vad man tycker och det tänkte jag göra nu. Jag gillar inte nato alls. Grått och svart är inte snyggt ihop, men jag dras med av din hängivenhet. Jag har ju en liknande klocka som du har och det enda som jag tycker passar är svart, svart och svart av materialen alligator i topp, orm-gummi som nr 2 och mattsvart vattenbuffel som nr 3. Jag provade rött på försommaren, men det blev så fel. No hard feelings!
IMG_6199.JPG
 
Topp