• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
En fördom/missuppfattning som kom helt på skam när jag testade Panerai. Jag har haft några ”panerai-liknande” spännen genom åren och aldrig gillat dem för att de var klumpiga och i vägen.
Nu med hjälp av bästa @oddface har det visat sig att så inte alls är fallet. Jag har bara haft för korta band.
Svårt att se att jag kommer köpa band utan insytt spänne i framtiden
Korta band är roten till allt det onda i världen. Leve flärp!
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Gott nytt år! Nyårslöftet blir att behålla den här. Lagt upp till försäljning, men ångrar mig gång på gång. Visst, den kanske är brutalt stor, och verkligen pushar gränserna. Men samtidigt, hobbyn är ju vad den är, och det är ju alltid panerai jag återkommer till. Finns flertalet schyssta 44mm, men just 372 har guld, plexi och helt rätt symmetri. 🤤
IMG_20240101_022329_edit_2285183805262233.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Gott nytt år! Nyårslöftet blir att behålla den här. Lagt upp till försäljning, men ångrar mig gång på gång. Visst, den kanske är brutalt stor, och verkligen pushar gränserna. Men samtidigt, hobbyn är ju vad den är, och det är ju alltid panerai jag återkommer till. Finns flertalet schyssta 44mm, men just 372 har guld, plexi och helt rätt symmetri. 🤤
IMG_20240101_022329_edit_2285183805262233.jpg
Jag förstår dig, från båda sidor. 372 är lite för stor för mig med, men samtidigt galet perfekt. Jag kör mina 47or på något tjockare band vilket hjälper något. Behåll! 🙂
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Ni som haft/testat både fiddy och 372, bärs någon bättre/mindre? Har för mig att jag läst någonstanns om att somliga anser att 127 sitter bättre på handleden, eller är mer välbalanserad.
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Gott nytt år! Nyårslöftet blir att behålla den här. Lagt upp till försäljning, men ångrar mig gång på gång. Visst, den kanske är brutalt stor, och verkligen pushar gränserna. Men samtidigt, hobbyn är ju vad den är, och det är ju alltid panerai jag återkommer till. Finns flertalet schyssta 44mm, men just 372 har guld, plexi och helt rätt symmetri. 🤤
IMG_20240101_022329_edit_2285183805262233.jpg
Är du helt säker? 😉 Jag har kollat din annons så många gånger. Den där är otroligt snygg. Det jag klurar på är storleken...
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Är du helt säker? 😉 Jag har kollat din annons så många gånger. Den där är otroligt snygg. Det jag klurar på är storleken...
Haha nej absolut inte. Antingen kör jag enbart på Explorer som passar till allt, eller så har jag pam183 eller en schysst enkel bettarini kanske 🤔😂

Problemet började mest när jag skaffade Explorer, då det blir svårt att byta mellan 36mm och panerai. Blir en för stor kontrast. När jag mest kört Panerai så vänjer man sig vid looken.
 

Odd Lot

Breitling
2-Faktor
Haha nej absolut inte. Antingen kör jag enbart på Explorer som passar till allt, eller så har jag pam183 eller en schysst enkel bettarini kanske 🤔😂

Problemet började mest när jag skaffade Explorer, då det blir svårt att byta mellan 36mm och panerai. Blir en för stor kontrast. När jag mest kört Panerai så vänjer man sig vid looken.
Jag förstår vad du menar. Jag varierar mellan några olika klockor men den jag har kommit att använda mest de senaste åren är min Seiko Golden Tuna. Den är väl 49 mm eller nåt sånt men sitter ju lite speciellt.

Av Panerais boetter tycker jag att 1950 sitter bäst på mina smala handleder, men den största jag har provat har varit en 44. Fråga till experterna: Är den så att säga representativ för en 47, eller är 44 mm 1950 något ytterligare eget?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår vad du menar. Jag varierar mellan några olika klockor men den jag har kommit att använda mest de senaste åren är min Seiko Golden Tuna. Den är väl 49 mm eller nåt sånt men sitter ju lite speciellt.

Av Panerais boetter tycker jag att 1950 sitter bäst på mina smala handleder, men den största jag har provat har varit en 44. Fråga till experterna: Är den så att säga representativ för en 47, eller är 44 mm 1950 något ytterligare eget?
44 1950 är annorlunda mot 47 1950. Mycket annorlunda. 47 1950 har snarare 44 bettarini-känsla.
 

Snålisen

Omega
Paneristi
Var till Krons och provade en 510 (bettarini) för ett antal år sedan, men så fanns det en 422 och jag insåg att 47mm 1950 formen är fantastiskt bekväm oich vacker. 510 var inte längre intressant.

Men så blev det istället en 1940 radiomir 45mm (995) och den är ännu skönare.

De 1950 44mm som sitter i 312, 359 etc. har jag inte fått till det med, tycker de är topptunga.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Var till Krons och provade en 510 (bettarini) för ett antal år sedan, men så fanns det en 422 och jag insåg att 47mm 1950 formen är fantastiskt bekväm oich vacker. 510 var inte längre intressant.

Men så blev det istället en 1940 radiomir 45mm (995) och den är ännu skönare.

De 1950 44mm som sitter i 312, 359 etc. har jag inte fått till det med, tycker de är topptunga.
Medhåll med dig.

995 är helt enormt bra och jag tycker det är synd att Panerai har slutat göra radiomir 1940 så chansen att vi får 995 i andra färger är runt noll.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Topp