• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leverans av band till både handled och midja från @oddface :cool:

IMG_9472.jpeg
IMG_9471.jpeg
IMG_9468.jpeg
 
Hej Panerai-fans!
Jag letar efter min första panna och behöver hjälp att orientera mig i djungeln.
Jag har kommit fram till följande kravlista:

-Radiomir
-Sekundvisare
-Sandwich
-Max 60k beg.

Pam 00183 stämmer in och har dessutom ett vackert urverk som syns. Finns det andra modeller att titta på eller är det 00183 som gäller för mig?
Jag har relativt små handleder (16,5-17cm) så en något mindre modell hade inte skadat.
1703379571981.jpeg
 
Hej Panerai-fans!
Jag letar efter min första panna och behöver hjälp att orientera mig i djungeln.
Jag har kommit fram till följande kravlista:

-Radiomir
-Sekundvisare
-Sandwich
-Max 60k beg.

Pam 00183 stämmer in och har dessutom ett vackert urverk som syns. Finns det andra modeller att titta på eller är det 00183 som gäller för mig?
Jag har relativt små handleder (16,5-17cm) så en något mindre modell hade inte skadat.
1703379571981.jpeg
Kolla in Watchbase.com för att se så gott som hela utbudet. Kolla exempelvis chrono24 för att sedan se vad modellerna ligger på för pris just nu, jag är inte uppdaterad. Men ja, jag skulle gissa att 183 är en bra modell att sikta på. Den är vanlig och hyggligt billig. Den kommer ju kännas stor, det ska de göra, men den är från horn till horn inte för lång för din handled troligen beroende på din form. Eftersom den typ inte har horn som sticker ut.
 
Hej Panerai-fans!
Jag letar efter min första panna och behöver hjälp att orientera mig i djungeln.
Jag har kommit fram till följande kravlista:

-Radiomir
-Sekundvisare
-Sandwich
-Max 60k beg.

Pam 00183 stämmer in och har dessutom ett vackert urverk som syns. Finns det andra modeller att titta på eller är det 00183 som gäller för mig?
Jag har relativt små handleder (16,5-17cm) så en något mindre modell hade inte skadat.
1703379571981.jpeg
Några andra förslag utöver 183 är:
388 som är 45mm och automatisk.
337-338 är 42mm (och kanske för dyra)
292 keramisk och 45mm.
609 tror jag hade sandwich de första åren, men är inte säker.

Jag har själv 17cm handled och tycker 45mm Radiomir bärs bra.
 
Senast ändrad:
Några andra förslag utöver 183 är:
388 som är 45mm och automatisk.
337-338 är 42mm (och kanske för dyra)
292 keramisk och 45mm.
609 tror jag hade sandwich de första åren, men är inte säker.

Jag har själv 17cm handled och tycker 45mm Radiomir bärs bra.
Tack för svaren.
Radiomir 1940 i 42 mm känns också dom ett alternativ. Pam 512 verkar rymmas inom budget.
Är det att fega? Somliga verkar tycka att en 1940 i 42 mm inte är en riktig Panerai. 😀
Jag måste nog pallra mig iväg till butiken och testa.
 
Tack för svaren.
Radiomir 1940 i 42 mm känns också dom ett alternativ. Pam 512 verkar rymmas inom budget.
Är det att fega? Somliga verkar tycka att en 1940 i 42 mm inte är en riktig Panerai. 😀
Jag måste nog pallra mig iväg till butiken och testa.
Nej nej. De har fel. 512 är awesome.

Men, de finns inte i nuvarande utbud så de kan du inte prova i butik. Där har de 40mm radiomir och luminor och de är på tok för små. 😁😁

Men pallra dig till butiken och köp en 44mm bettarini så slipper du slösa pengar på mindre modeller som sitter sämre. 🙃
 
Precis! Och en 560. Tycker 914 är sjukt bra, älskar den brun/beige färgen på urtavlan. Inte tänkt på att det var skillnad mellan den och en 112.
914 är helt awesome, och jag kan berätta att 8-dagarsverket (som snarare än 10-dagars) är riktigt mysigt. Det som i övrigt skiljer är att 914 är lite tunnare och har ett plattare glas. Jag tycker det funkar tillräckligt bra, särkilt i kombo med 8-dagars och ecru-färg, men många föredrar det tjockare glaset på 112 som ger en annan refraktion (a.k.a. dubbelkupat).
 
Tillbaka
Topp