Kul för övrigt att båda våra 602 har besökt München i höst.Just fan, i München menar jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul för övrigt att båda våra 602 har besökt München i höst.Just fan, i München menar jag
Snyggt! Men ser lite tight ut eller? Runt handleden alltså
Mm för jävla ball. Som du såg har ju Morten den till salu..Det här var ju lite ballt, visste inte att det funkade. Plexit från en 249:a på en 232:a som ger härliga 294 vibbar
Kolla in Watchbase.com för att se så gott som hela utbudet. Kolla exempelvis chrono24 för att sedan se vad modellerna ligger på för pris just nu, jag är inte uppdaterad. Men ja, jag skulle gissa att 183 är en bra modell att sikta på. Den är vanlig och hyggligt billig. Den kommer ju kännas stor, det ska de göra, men den är från horn till horn inte för lång för din handled troligen beroende på din form. Eftersom den typ inte har horn som sticker ut.Hej Panerai-fans!
Jag letar efter min första panna och behöver hjälp att orientera mig i djungeln.
Jag har kommit fram till följande kravlista:
-Radiomir
-Sekundvisare
-Sandwich
-Max 60k beg.
Pam 00183 stämmer in och har dessutom ett vackert urverk som syns. Finns det andra modeller att titta på eller är det 00183 som gäller för mig?
Jag har relativt små handleder (16,5-17cm) så en något mindre modell hade inte skadat.
Några andra förslag utöver 183 är:Hej Panerai-fans!
Jag letar efter min första panna och behöver hjälp att orientera mig i djungeln.
Jag har kommit fram till följande kravlista:
-Radiomir
-Sekundvisare
-Sandwich
-Max 60k beg.
Pam 00183 stämmer in och har dessutom ett vackert urverk som syns. Finns det andra modeller att titta på eller är det 00183 som gäller för mig?
Jag har relativt små handleder (16,5-17cm) så en något mindre modell hade inte skadat.
Den är tjockare än 1312. Jag har haft 359 och 1359, föredrar den senare.jag kikar just nu främst efter en pam 312 - vilka är era synpunkter/omdömen om denna?
Har en 1312. Mycket nöjd. Haft den ett par år nu så börjar bli sugen på något nytt men då den uppfyller alla min kriterier så vet jag inte vad jag skulle bytt mot så den lär få stanna ett bra tag till.jag kikar just nu främst efter en pam 312 - vilka är era synpunkter/omdömen om denna?
Tack för svaren.Några andra förslag utöver 183 är:
388 som är 45mm och automatisk.
337-338 är 42mm (och kanske för dyra)
292 keramisk och 45mm.
609 tror jag hade sandwich de första åren, men är inte säker.
Jag har själv 17cm handled och tycker 45mm Radiomir bärs bra.
Nej nej. De har fel. 512 är awesome.Tack för svaren.
Radiomir 1940 i 42 mm känns också dom ett alternativ. Pam 512 verkar rymmas inom budget.
Är det att fega? Somliga verkar tycka att en 1940 i 42 mm inte är en riktig Panerai.
Jag måste nog pallra mig iväg till butiken och testa.
Julgrattis till den!Oops… tomten kom tidigt i år
914, 372, 292 va? Grymt bra kollektion man kan skaffa sig.Riktigt nice med Panerai utbud på K/S.
Precis! Och en 560. Tycker 914 är sjukt bra, älskar den brun/beige färgen på urtavlan. Inte tänkt på att det var skillnad mellan den och en 112.914, 372, 292 va? Grymt bra kollektion man kan skaffa sig.
914 är helt awesome, och jag kan berätta att 8-dagarsverket (som snarare än 10-dagars) är riktigt mysigt. Det som i övrigt skiljer är att 914 är lite tunnare och har ett plattare glas. Jag tycker det funkar tillräckligt bra, särkilt i kombo med 8-dagars och ecru-färg, men många föredrar det tjockare glaset på 112 som ger en annan refraktion (a.k.a. dubbelkupat).Precis! Och en 560. Tycker 914 är sjukt bra, älskar den brun/beige färgen på urtavlan. Inte tänkt på att det var skillnad mellan den och en 112.
Det till vänster är från Oleg , höger är jag osäker på ( @Yoshiikee s klocka).
Men @oddface kan nog lösa ett liknande band och är dessutom bättre lämpad att svara på din fråga
Eller som @azcii snabbt såg ”reg tm på kronskyddet?”En till läckt ny militärklocka för att följa den gröna
Panerai Luminor BRI : genèse, explications et photos Live
Cette montre Panerai n’est pas à vendre mais elle va vous faire rêver et peut-être devenir votre graal. Découvrez la Panerai Luminor BRI.thewatchobserver.ouest-france.fr
Precis, på en bettariniEller som @azcii snabbt såg ”reg tm på kronskyddet?”