• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

alfisti

Omega
2-Faktor
På temat gummiband, är det svårt att få tag på Panerais standardgummi i grönt? Kollade deras hemsida men fanns inget sådant där...

Letar efter detta (lånad bild):
Screenshot 2024-01-07 at 22.07.19.png
 
Senast ändrad:

David71

Rolex
2-Faktor
På temat gummiband, är det svårt att få tag på Panerais standardgummi i grönt? Kollade deras hemsida men fanns inget sådant där...

Letar efter detta (lånad bild):
Screenshot 2024-01-07 at 22.07.19.png
Det finns på hemsidan för €200, tror att jag såg det i Panerai-boutiqen när jag var där senast Ping: @Sch0nning


Edit: pucktvåa :)
 

Maio

Omega
2-Faktor
Tack för all hjälp, jag är uppenbarligen blind när det kommer till Panerais hemsida. Tror kanske inte deras filterfunktion är top notch heller :)
 
Tänkte kapa tråden för en förfrågan.
Jag har länge varit sugen på en första panna och har läst och kollat intensivt för att bringa ordning i djungeln.
Till slut har jag landat i att jag vill ha en Radiomir 1940 pam 512.
Är det möjligtvis någon som äger en och har tröttnat på den? Jag vill gärna köpa isf. 😊
 

mrsimonadventure

Omega
2-Faktor
Hej.
914 är helt awesome, och jag kan berätta att 8-dagarsverket (som snarare än 10-dagars) är riktigt mysigt. Det som i övrigt skiljer är att 914 är lite tunnare och har ett plattare glas. Jag tycker det funkar tillräckligt bra, särkilt i kombo med 8-dagars och ecru-färg, men många föredrar det tjockare glaset på 112 som ger en annan refraktion (a.k.a. dubbelkupat).
Har du koll på varför finns både glas och solid baksida till 914?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej.

Har du koll på varför finns både glas och solid baksida till 914?
Nej, inte mer än att Panerai har bytt baksida på många modeller genom åren. Min gissning är att någon designchef i Milano tycker så eller någon produktionschef i Neuchatel noterar att det finns fler just då av en typ av baksida.
 

Sage

Cartier
2-Faktor
Hej!
Har en fråga om kaliber p9010, har förstått att den inte har hackingfunktion vilket verkar konstigt! Är det någon av deras urverk som har det på deras nya?
Ska åka till paneraibutiken nästa vecka för eventuellt köp. Är nog ute efter 44 mm Luminor tror jag!

mvh Sage
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ett litet inköp jag ogärna förklarar för frugan, trots att det inte handlar om några pengar.

Hörde dialogen i mitt huvud:
F: ”Vad har du nu köpt för klock-pryl?”
Jag: ”Ett plastskydd till min Panerai”
F:”Vad har man det till?”
Jag: ”Inget egentligen. Man lägger det i lådan.”
F:”Men varför??”
Jag: ”Jag hade inget sånt. För att det är jätteviktigt att ha fattar du väl”
F:”Ibland är du en idiot”

För att slippa detta så öppnade i stället kuvertet i smyg och la in skyddet i lådan.

IMG_5765.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ett litet inköp jag ogärna förklarar för frugan, trots att det inte handlar om några pengar.

Hörde dialogen i mitt huvud:
F: ”Vad har du nu köpt för klock-pryl?”
Jag: ”Ett plastskydd till min Panerai”
F:”Vad har man det till?”
Jag: ”Inget egentligen. Man lägger det i lådan.”
F:”Men varför??”
Jag: ”Jag hade inget sånt. För att det är jätteviktigt att ha fattar du väl”
F:”Ibland är du en idiot”

För att slippa detta så öppnade i stället kuvertet i smyg och la in skyddet i lådan.

IMG_5765.jpeg
Vid några tillfällen saknas 😂 emojin.
Det här är ett sådant.
 
Topp