Kommer spontant på 779, men tror inte jag sett det på någon annan.Jag vet inte om jag kommer ihåg om vi haft den timvisaren uppdelad i lumen sådär på en bettarini?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer spontant på 779, men tror inte jag sett det på någon annan.Jag vet inte om jag kommer ihåg om vi haft den timvisaren uppdelad i lumen sådär på en bettarini?
Kommer spontant på 779, men tror inte jag sett det på någon annan.
Du hittar inte mycket för den är relativt ny. Därmed gissar jag också att ingen här har hunnit ha den.Någon som har en sådan här och som kan dela med sig av några intryck?
Har knappt funderat på en panna innan men fick denna som ett bytesförslag.
Hittar inte så mycket info om den i form av reviews mm.
Tack för snabbt svar.Du hittar inte mycket för den är relativt ny. Därmed gissar jag också att ingen här har hunnit ha den.
Med det sagt så tror jag den är bra.
Gör det. Alltid värt att prova.Tack för snabbt svar.
Jag har aldrig provat en Panerai men en nyfikenhet har börjat smyga sig på.
Få se om jag vågar mig på ett byte.
För mig så är Panerai en djungel i nuläget och har så gott som noll koll.Gör det. Alltid värt att prova.
Men jag vill påpeka att det finns många olika modeller av panerai och just quarantan är inte en av de klassiska.
som nybliven Paneristi har jag nu beställt mitt första band. Bilder om någon vecka. Slut på meddelande.
Har du provat en bettarini 44, typ 914 eller 112?Fortfarande nöjd med min 312 men är lite sugen på Radiomir. Inbillar mig att Radiomir sitter bättre på handleden. Denna är en riktig kloss.
Jodå det har jag gjort i butik och innan jag slog till på en Panerai så köpte jag en Panzera för att få känslan för Panerai. Caset på Panzeran är snarlik ett Bettarini case. Och visst ligger Bettarini caset bättre på handleden än min 312. Jag tänkte mer att Radiomiren är tunnare och därmed ligger bättre på handleden. Jag har en Tudor 1926 i samlingen och den är riktigt tunn, strax under 10mm och den ligger perfekt på handleden. Fått smak på lite tunnare klockor.Har du provat en bettarini 44, typ 914 eller
Panzera är inte lika bekväm som bettarini (jag har haft 2), men okej, jag hör dig.Jodå det har jag gjort i butik och innan jag slog till på en Panerai så köpte jag en Panzera för att få känslan för Panerai. Caset på Panzeran är snarlik ett Bettarini case. Och visst ligger Bettarini caset bättre på handleden än min 312. Jag tänkte mer att Radiomiren är tunnare och därmed ligger bättre på handleden. Jag har en Tudor 1926 i samlingen och den är riktigt tunn, strax under 10mm och den ligger perfekt på handleden. Fått smak på lite tunnare klockor.
Haha ja det är en riktig kloss. Har breda handleder så det funkar men ngt tunnare vore trevligt. Älskar ju allt med Panerai så något tunnare alternativ får det bli i framtiden. En Radiomir ska vara manuell tycker jag så det får det bli isf. Får pröva en men har varit lite klent utbud i butik när jag har varit där.Panzera är inte lika bekväm som bettarini (jag har haft 2), men okej, jag hör dig.
Det är inte alla Radiomir som är tunnare iofs, så håll koll på det innan du köper. Undvik Radiomirs med automatverk exempelvis. Jag tror för övrigt att tunnaste bettarini (13.5) är ... nej, vänta ... det finns nog någon Radiomir som är 12.8 eller något sånt.
Just ja, 312 är det du har. Den är ju galet tjock.
I Paneraibutiken har de ett ganska bra utbud av Radiomir just nu, tycker jag. Både 8-dagars och 3-dagars, samt minininininini-quaranta ...Haha ja det är en riktig kloss. Har breda handleder så det funkar men ngt tunnare vore trevligt. Älskar ju allt med Panerai så något tunnare alternativ får det bli i framtiden. En Radiomir ska vara manuell tycker jag så det får det bli isf. Får pröva en men har varit lite klent utbud i butik när jag har varit där.
Får titta in nu i dagarna kanske. För mig ska en Panerai vara stor så minininini går bortI Paneraibutiken har de ett ganska bra utbud av Radiomir just nu, tycker jag. Både 8-dagars och 3-dagars, samt minininininini-quaranta ...
Bred, lång och tunn alltså? Det låter lite som min 45mm 1385.Får titta in nu i dagarna kanske. För mig ska en Panerai vara stor så minininini går bort
Den där är riktigt bra . Något sånt skulle jag kunna tänka mig i framtiden. Riktigt fin.Bred, lång och tunn alltså? Det låter lite som min 45mm 1385.
Hur kommer det sig att den inte finns med i Mårts Panerai storleksguide?Bred, lång och tunn alltså? Det låter lite som min 45mm 1385.
För jag har inte orkat ... men det är väl dags.Hur kommer det sig att den inte finns med i Mårts Panerai storleksguide?
Oleg!Är sugen på ett helsvart kalvläder till min pam183, likt detta på 292. Verkar inte finnas på panerais hemsida. Går detta att få tag på, eller har någon tips på något liknande am-band? 26mm bandbredd.