• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Compiss

Patek
2-Faktor
Magisk
IMG_3667.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har en sådan här och som kan dela med sig av några intryck?
Har knappt funderat på en panna innan men fick denna som ett bytesförslag.
Hittar inte så mycket info om den i form av reviews mm.
Du hittar inte mycket för den är relativt ny. Därmed gissar jag också att ingen här har hunnit ha den.

Med det sagt så tror jag den är bra.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Du hittar inte mycket för den är relativt ny. Därmed gissar jag också att ingen här har hunnit ha den.

Med det sagt så tror jag den är bra.
Tack för snabbt svar.
Jag har aldrig provat en Panerai men en nyfikenhet har börjat smyga sig på.
Få se om jag vågar mig på ett byte.
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tack för snabbt svar.
Jag har aldrig provat en Panerai men en nyfikenhet har börjat smyga sig på.
Få se om jag vågar mig på ett byte.
Gör det. Alltid värt att prova.

Men jag vill påpeka att det finns många olika modeller av panerai och just quarantan är inte en av de klassiska.
 

InWester

Cartier
Har du provat en bettarini 44, typ 914 eller
Jodå det har jag gjort i butik och innan jag slog till på en Panerai så köpte jag en Panzera för att få känslan för Panerai. Caset på Panzeran är snarlik ett Bettarini case. Och visst ligger Bettarini caset bättre på handleden än min 312. Jag tänkte mer att Radiomiren är tunnare och därmed ligger bättre på handleden. Jag har en Tudor 1926 i samlingen och den är riktigt tunn, strax under 10mm och den ligger perfekt på handleden. Fått smak på lite tunnare klockor.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jodå det har jag gjort i butik och innan jag slog till på en Panerai så köpte jag en Panzera för att få känslan för Panerai. Caset på Panzeran är snarlik ett Bettarini case. Och visst ligger Bettarini caset bättre på handleden än min 312. Jag tänkte mer att Radiomiren är tunnare och därmed ligger bättre på handleden. Jag har en Tudor 1926 i samlingen och den är riktigt tunn, strax under 10mm och den ligger perfekt på handleden. Fått smak på lite tunnare klockor.
Panzera är inte lika bekväm som bettarini (jag har haft 2), men okej, jag hör dig.

Det är inte alla Radiomir som är tunnare iofs, så håll koll på det innan du köper. Undvik Radiomirs med automatverk exempelvis. Jag tror för övrigt att tunnaste bettarini (13.5) är ... nej, vänta ... det finns nog någon Radiomir som är 12.8 eller något sånt.

Just ja, 312 är det du har. Den är ju galet tjock. :)
 

InWester

Cartier
Panzera är inte lika bekväm som bettarini (jag har haft 2), men okej, jag hör dig.

Det är inte alla Radiomir som är tunnare iofs, så håll koll på det innan du köper. Undvik Radiomirs med automatverk exempelvis. Jag tror för övrigt att tunnaste bettarini (13.5) är ... nej, vänta ... det finns nog någon Radiomir som är 12.8 eller något sånt.

Just ja, 312 är det du har. Den är ju galet tjock. :)
Haha ja det är en riktig kloss. Har breda handleder så det funkar men ngt tunnare vore trevligt. Älskar ju allt med Panerai så något tunnare alternativ får det bli i framtiden. En Radiomir ska vara manuell tycker jag så det får det bli isf. Får pröva en men har varit lite klent utbud i butik när jag har varit där.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Haha ja det är en riktig kloss. Har breda handleder så det funkar men ngt tunnare vore trevligt. Älskar ju allt med Panerai så något tunnare alternativ får det bli i framtiden. En Radiomir ska vara manuell tycker jag så det får det bli isf. Får pröva en men har varit lite klent utbud i butik när jag har varit där.
I Paneraibutiken har de ett ganska bra utbud av Radiomir just nu, tycker jag. Både 8-dagars och 3-dagars, samt minininininini-quaranta ...
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
En fördom/missuppfattning som kom helt på skam när jag testade Panerai. Jag har haft några ”panerai-liknande” spännen genom åren och aldrig gillat dem för att de var klumpiga och i vägen.
Nu med hjälp av bästa @oddface har det visat sig att så inte alls är fallet. Jag har bara haft för korta band.
Svårt att se att jag kommer köpa band utan insytt spänne i framtiden
 
Topp