• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ett litet inköp jag ogärna förklarar för frugan, trots att det inte handlar om några pengar.

Hörde dialogen i mitt huvud:
F: ”Vad har du nu köpt för klock-pryl?”
Jag: ”Ett plastskydd till min Panerai”
F:”Vad har man det till?”
Jag: ”Inget egentligen. Man lägger det i lådan.”
F:”Men varför??”
Jag: ”Jag hade inget sånt. För att det är jätteviktigt att ha fattar du väl”
F:”Ibland är du en idiot”

För att slippa detta så öppnade i stället kuvertet i smyg och la in skyddet i lådan.

IMG_5765.jpeg
Kom på att jag i den imaginära dialogen (bara för att understryka hur viktig detaljen är), även borde/kunde lagt till att jag för sakens skull startade dialog med känd forumprofil och därmed sakkunnig i avsikt att verifiera äktheten. 🙈
 

Maio

Omega
2-Faktor
Jag börjar bli så djävulskt sugen på en Radiomir nu också. Har fastnat för PAM1350, är det någon här som har den referensen? Hade varit kul att se lite bilder höra lite åsikter!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag börjar bli så djävulskt sugen på en Radiomir nu också. Har fastnat för PAM1350, är det någon här som har den referensen? Hade varit kul att se lite bilder höra lite åsikter!
Jag har en, gillar nyansen och strukturen på tavlan, dock svårt för en kass fotograf som jag att ta rättvisande bilder.

Det har ju släppts riktigt många bra Radiomir senaste tiden och jag kollade på de flesta innan köpet, men jag föll för guldvisarna och den varma tonen på 1350. 45mm Radiomir sitter riktigt bra även om man inte har så stor handled, själv har jag 17cm.

Har du möjlighet så testa den. Både Krons och Panerai boutiquen har den inne.

DSC_1057.JPG

image.jpg

image.jpg

DSC_1080.JPG

DSC_0782.JPG
 

Maio

Omega
2-Faktor
Jag har en, gillar nyansen och strukturen på tavlan, dock svårt för en kass fotograf som jag att ta rättvisande bilder.

Det har ju släppts riktigt många bra Radiomir senaste tiden och jag kollade på de flesta innan köpet, men jag föll för guldvisarna och den varma tonen på 1350. 45mm Radiomir sitter riktigt bra även om man inte har så stor handled, själv har jag 17cm.

Har du möjlighet så testa den. Både Krons och Panerai boutiquen har den inne.

DSC_1057.JPG

image.jpg

image.jpg

DSC_1080.JPG

DSC_0782.JPG

Tusen tack för bilderna, den är verkligen superfin! Finns inte så mycket bilder online så det är verkligen uppskattat.

Ska definitivt ta och testa en!


Finns det någon annan mer klassisk Radiomir jag borde spana efter annars?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Tusen tack för bilderna, den är verkligen superfin! Finns inte så mycket bilder online så det är verkligen uppskattat.

Ska definitivt ta och testa en!


Finns det någon annan mer klassisk Radiomir jag borde spana efter annars?
Är det 45mm du är intresserad av? Kolla in 183 och 210 eller 190 som har 8-dagars verk från JLC.

Är det 47mm du är intresserad av finns det så många bra referenser att jag rekommenderar att du kollar watchbase.com, där kan man filtrera sökningar.

Just nu finns det en 232 (47mm) till salu på Krons pre-owned, kollade på den idag och är själv sugen på den.
 

Maio

Omega
2-Faktor
Är det 45mm du är intresserad av? Kolla in 183 och 210 eller 190 som har 8-dagars verk från JLC.

Är det 47mm du är intresserad av finns det så många bra referenser att jag rekommenderar att du kollar watchbase.com, där kan man filtrera sökningar.

Just nu finns det en 232 (47mm) till salu på Krons pre-owned, kollade på den idag och är själv sugen på den.

Precis det är 45 mm jag kikar efter. Tack för tipsen, ska spana in dessa referenser. Har en pågående diskussion om ett eventuellt byte av en 183, får se hur det går :) Också superfin referens, den är dock ganska lik min 914. Visade den för min sambo igår som tyckte att det såg ut som exakt samma klocka :D
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Precis det är 45 mm jag kikar efter. Tack för tipsen, ska spana in dessa referenser. Har en pågående diskussion om ett eventuellt byte av en 183, får se hur det går :) Också superfin referens, den är dock ganska lik min 914. Visade den för min sambo igår som tyckte att det såg ut som exakt samma klocka :D
Alla Panerai är exakt samma klocka enligt respektive. :)
 

David71

Rolex
2-Faktor
Precis det är 45 mm jag kikar efter. Tack för tipsen, ska spana in dessa referenser. Har en pågående diskussion om ett eventuellt byte av en 183, får se hur det går :) Också superfin referens, den är dock ganska lik min 914. Visade den för min sambo igår som tyckte att det såg ut som exakt samma klocka :D
Förstår om 47mm avskräcker men prova gärna. Missade att du redan har en panna, 914 är verkligen snygg! Är du van med 44mm Luminor så kommer en 47mm med wire lugs inte kännas större.

Vill du ha något i 45mm som har annan färg än 914 så kolla in 1243, 2020, 1334, 1335, 1347, 1348, 1349, 1383, 1384, 1385 ingen av dessa har svart tavla.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Förstår om 47mm avskräcker men prova gärna. Missade att du redan har en panna, 914 är verkligen snygg! Är du van med 44mm Luminor så kommer en 47mm med wire lugs inte kännas större.

Vill du ha något i 45mm som har annan färg än 914 så kolla in 1243, 2020, 1334, 1335, 1347, 1348, 1349, 1383, 1384, 1385 ingen av dessa har svart tavla.
Håller med helt här. 47mm rad är kortare än 44mm Luminor och ofta tunnare.

Om 1385 faller dig i smaken @Maio så kanske du får köpa min. 🙂
 

Maio

Omega
2-Faktor
Förstår om 47mm avskräcker men prova gärna. Missade att du redan har en panna, 914 är verkligen snygg! Är du van med 44mm Luminor så kommer en 47mm med wire lugs inte kännas större.

Vill du ha något i 45mm som har annan färg än 914 så kolla in 1243, 2020, 1334, 1335, 1347, 1348, 1349, 1383, 1384, 1385 ingen av dessa har svart tavla.
Håller med helt här. 47mm rad är kortare än 44mm Luminor och ofta tunnare.

Om 1385 faller dig i smaken @Maio så kanske du får köpa min. 🙂

Spännande! Jag tyckte 44mm lät galet stort när jag köpte min första Panna, 47 känns helt otänkbart men ska definitivt prova en när jag är på butiken om ni säger så!

@mårt, tror jag diggar färgen mer på 1350 men tack ändå :)

Låtit det vara när du hade kunnat ha en sån här? ;)

IMG_0113.jpeg

Gah, ja den är galet snygg! Fan kanske skulle skippa en Radiomir ändå :)
 

IceCold

Omega
2-Faktor
Hej på er!
Va för ett tag sedan inne på Panerai butiken i Stockholm och fick ett väldigt trevligt bemötande. Fick känna och klämma pådet mesta. Dock så glömde jag ställa en fråga.. vafan va de för prosecco som serverades, den va grymt god. Någon med insider info som frågt och vet vad dom bjöd på? 😅
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er!
Va för ett tag sedan inne på Panerai butiken i Stockholm och fick ett väldigt trevligt bemötande. Fick känna och klämma pådet mesta. Dock så glömde jag ställa en fråga.. vafan va de för prosecco som serverades, den va grymt god. Någon med insider info som frågt och vet vad dom bjöd på? 😅
ButiksChefen @Sch0nning vet 😂✌🏻
 

sir alex

Panerai

Fd SAS operatör som fick smeknamnet Obi wan Nairobi efter att ensam räddat gisslan i samband med en terroristattack på ett hotell 2019. Spola fram till 6 minuter och kolla vad han säger om automatiska klockor och sin Panerai.
 
Topp