• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag är nog det! Känns lite tryggare, lite orolig över att åka på något dåligt ex, speciellt via Chrono24. Men kanske är värt att släppa den tanken och börja spana lite begagnat också.
Jag säger inte att det inte händer men läser man på lite om handlaren man väljer på c24 så tror jag risken är ytterst liten. Jag har handlat en hel del utan problem.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det där är ju bara smålådor :)
Det här är stor låda
01.jpg

EGIZIANO_04.jpg
Vilken panna har en sådan låda?
 

Maio

Omega
2-Faktor
Ok, mitt passerade snabbt. Har du varit inne på Postnord sidan där man kan betala tullen?
Brukar gå snabbare än att vänta på avi…

Ja har varit inne, hittar dock inte försändelsen där. Kundtjänst sa att den behöver hanteras manuellt, vad det nu betyder... Sjukt segt är det iaf!

Jag säger inte att det inte händer men läser man på lite om handlaren man väljer på c24 så tror jag risken är ytterst liten. Jag har handlat en hel del utan problem.

Det är skönt att höra ändå, föredrar ju verkligen att hitta någon på Klocksnack. 992 verkar dock inte vara en så vanlig modell?


IMG_0363.jpg


Fyfan vad nöjd jag är med den här!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja har varit inne, hittar dock inte försändelsen där. Kundtjänst sa att den behöver hanteras manuellt, vad det nu betyder... Sjukt segt är det iaf!



Det är skönt att höra ändå, föredrar ju verkligen att hitta någon på Klocksnack. 992 verkar dock inte vara en så vanlig modell?


IMG_0363.jpg


Fyfan vad nöjd jag är med den här!
Jag vet inte riktigt vad som är vanliga modeller här, men men 992 har vi nog inte sett i forumet?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Likaså står det 500 piecs på fiddyn? Kanske menar året 2002? Men totalt var det väl 1950st? Anywho, det ser ut som en väldigt trevlig butik och skoj med en vintage-display. Jag missade den senast jag var i Milano men nästa gång är det ett måste!
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Tänkte vända mig till expertisen i denna tråd för lite rådfrågning 😃

Jag har min Fiddy ute tillsalu, och funderade på ifall ni anser att jag ligger rätt till rent prismässigt 🧐 Det är ju inte bästa tiden på året att sälja iofs, men visst måste väl 109k anses vara väldigt rimligt för den, eller är jag ute och cyklar 😅

Slänger med en bild också såklart!
IMG_6784.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte vända mig till expertisen i denna tråd för lite rådfrågning 😃

Jag har min Fiddy ute tillsalu, och funderade på ifall ni anser att jag ligger rätt till rent prismässigt 🧐 Det är ju inte bästa tiden på året att sälja iofs, men visst måste väl 109k anses vara väldigt rimligt för den, eller är jag ute och cyklar 😅

Slänger med en bild också såklart!
IMG_6784.jpeg
Ks pris brukar oftast vara lägre än på den internationella marknaden, vill du prova lyckan kan du lägga ut den på C24 eller andra forum eller grupper.

Har räknat med en -10k på KS kontra andra kanaler
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Ks pris brukar oftast vara lägre än på den internationella marknaden, vill du prova lyckan kan du lägga ut den på C24 eller andra forum eller grupper.

Har räknat med en -10k på KS kontra andra kanaler
Absolut, att priserna brukar vara lägre på K&S här på KS än internationellt är jag helt med på ! Dock tycker jag att lagt mig såpass ”lågt” jämfört med exempelvis C24 (billigaste med box- och papper på C24 ligger på 124k, och då är det utanför EU också).

Så det var lite det jag egentligen undrade, vad skulle ni ha värderat den till enligt ”KS-standard” om man säger så 🙂
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Absolut, att priserna brukar vara lägre på K&S här på KS än internationellt är jag helt med på ! Dock tycker jag att lagt mig såpass ”lågt” jämfört med exempelvis C24 (billigaste med box- och papper på C24 ligger på 124k, och då är det utanför EU också).

Så det var lite det jag egentligen undrade, vad skulle ni ha värderat den till enligt ”KS-standard” om man säger så 🙂
Ödmjuk PB 😱
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Absolut, att priserna brukar vara lägre på K&S här på KS än internationellt är jag helt med på ! Dock tycker jag att lagt mig såpass ”lågt” jämfört med exempelvis C24 (billigaste med box- och papper på C24 ligger på 124k, och då är det utanför EU också).

Så det var lite det jag egentligen undrade, vad skulle ni ha värderat den till enligt ”KS-standard” om man säger så 🙂
Sänk lite till så kanske jag tar tillbaka den ;)
 
Topp