• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maio

Omega
2-Faktor
Hallå!

Jag håller på att köpa mig en 210 men skulle vilja be er om lite experthjälp för att se om den klocka jag kikar på ser OK ut. Handlaren kom rekommenderad av forummedlemmar på Passione Panerai men jag noterade att garantikortet var i en färg som jag inte sett tidigare.

Har ni möjlighet att kika på denna annons och se om något ser konstigt ut? Tack!

 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
IMG_3185.jpeg


Då var det dags för pannan att få lite handledstid. 😎
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hallå!

Jag håller på att köpa mig en 210 men skulle vilja be er om lite experthjälp för att se om den klocka jag kikar på ser OK ut. Handlaren kom rekommenderad av forummedlemmar på Passione Panerai men jag noterade att garantikortet var i en färg som jag inte sett tidigare.

Har ni möjlighet att kika på denna annons och se om något ser konstigt ut? Tack!

Själva kortet ser helt korrekt ut innehålls-/utseendemässigt. Håller dock med om att färgen ser lite udda ut; kan det vara ljuset som spelar ett spratt?

Ställ frågan rätt ut till handlaren…
 

Maio

Omega
2-Faktor
Själva kortet ser helt korrekt ut innehålls-/utseendemässigt. Håller dock med om att färgen ser lite udda ut; kan det vara ljuset som spelar ett spratt?

Ställ frågan rätt ut till handlaren…

Tack för kiken! Klockan är redan inköpt och på väg. Jag ställde frågan till dem och de sa att det kan finnas vissa variationer på färg. Jag tänker också att ljus kan spela lite av ett spratt samt att det kanske har åldrats lite.

Hoppas på det bästa, handlaren erbjuder 14 dagars ångerrätt i värsta fall. Lägger upp lite bilder när den är här :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tack för kiken! Klockan är redan inköpt och på väg. Jag ställde frågan till dem och de sa att det kan finnas vissa variationer på färg. Jag tänker också att ljus kan spela lite av ett spratt samt att det kanske har åldrats lite.

Hoppas på det bästa, handlaren erbjuder 14 dagars ångerrätt i värsta fall. Lägger upp lite bilder när den är här :)
Härligt; är en förbaskat trevlig modell!
Ser fram emot bilder! 💪
 

Maio

Omega
2-Faktor
Här har vi den, ser ut att vara i otroligt skick, den måste ha polerats någon gång.

Garantikortet har en udda färg, vad tror ni experter? :)
 

Bilagor

  • IMG_1109.jpg
    IMG_1109.jpg
    404.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_1110.jpg
    IMG_1110.jpg
    826.4 KB · Visningar: 3
  • IMG_1111.jpg
    IMG_1111.jpg
    550.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_1113.jpg
    IMG_1113.jpg
    551.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_1114.jpg
    IMG_1114.jpg
    723.7 KB · Visningar: 1

Maio

Omega
2-Faktor
Om någon är intresserad så har jag hittat ett par andra exemplar med samma färg på garantikortet som också är anno 2008, kanske var något speciellt då. Det är oavsett good enough för mig, är galet nöjd med denna. Har några nya band på ingång, återkommer med fler bilder då!

Tack som vanligt till er för alla rekommendationer, jag är djupt nere i Panerai nu och det känns gött att ha en klocka från alla serier :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Här har vi den, ser ut att vara i otroligt skick, den måste ha polerats någon gång.

Garantikortet har en udda färg, vad tror ni experter? :)
Grattis 👍 tror inte du ska vara orolig över certet, om jag minns rätt så hade certer till min 197 som också var från 2008 lite samma ton. Klockan ser riktigt fin ut 👍
 

Maio

Omega
2-Faktor
Grattis 👍 tror inte du ska vara orolig över certet, om jag minns rätt så hade certer till min 197 som också var från 2008 lite samma ton. Klockan ser riktigt fin ut 👍

Tack! Vad skönt att höra, det verkar som att det var någon grej de körde då.

Inköptes på Pluswatch, de har en del Panerai i lager om någon är sugen :)
 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Jag ger upp! Har provat vit, orange, grön och ni även blå gummi på denna men allting skär sig! Svarta är den som passar bäst!
image.jpg
image.jpg

Jag håller med, kör nästan uteslutande med mitt svarta gummi och ibland det gröna. Har ett par canvas som jag gillar också. Dom två första från Diaboliq och det sista ett helt nytt från @VanDusen
Attachment-1.jpeg
76EBDE74-9177-46A1-A3FC-F0BDBC0009D2.jpeg

IMG_6895.jpeg
Har ju bara sneak-varianten där guldet är bytt till stål men tycker samma med 683; svart gummi gör sig absolut bäst.
 
Topp