• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, alltså, jag ser på det så här. Om man har endast en Panerai så ska den vara maximal storlek som funkar på ena handled, typ. 😁 Både Radiomiren i 45mm och luminor i 44 funkar ju skitbra på dig. Mindre klockor kan msn ha andra märken av.

Provade du något 47mm? 😁 Kan nog funka det med .

Blir med Panerai den här veckan! Senaste pannan jag ägde var nära 10 år sedan. 44mm it is. Paketöppning kommer!

Tillbaka till panna. Kollat på en radiomir i säkert 3år, så nu var det dags.
825EDC48-BC98-45AB-8974-45EF69D4EF24.jpeg

Sugen på ett snyggt canvas. Några bra förslag för 26mm canvas i ruggad/vintage stuk?

Den i guld är väl 42mm medan den i stål är 45mm.

Jag gillar mindre Panerai men med virelugs blir 42mm ganska litet.
Stämmer, för mig med 16,5 cm handled så är 42mm rätt lagom. 45 känns groteskt men är kanske lite vanesak. Vill eg ha en panna med kronskydd men dessa virelugs funkar betydligt bättre med liten handled.

Senast ändrad:
Nu är du svår. Du får väl ändå bjussa på ett motbud 😂

Handjagad 47mm, ren tavla med perfekt font. Billigt urverk, kupat glas och subsekund.
De som talar emot är glasbaksidan och att det är saffirglas men man kan ju inte få allt.
Jag tycker den är för stor. En del andra 47or är mer proportionerliga. 😊

Jag tycker den är för stor. En del andra 47or är mer proportionerliga. 😊

Lattjo att man kan tycka så olika.

Jag kan hålla med om att caset och luggarna gör att exempelvis 372:ans proportioner blir bättre. Samtidigt tycker jag att tavlan blir bättre med de gröna index, tunnare fonten med de öppna siffrorna och den högre placeringen av ”Luminor Panerai” och de längre vitsarna.
IMG_9713.jpeg

Lattjo att man kan tycka så olika.

Jag kan hålla med om att caset och luggarna gör att exempelvis 372:ans proportioner blir bättre. Samtidigt tycker jag att tavlan blir bättre med de gröna index, tunnare fonten med de öppna siffrorna och den högre placeringen av ”Luminor Panerai” och de längre vitsarna.
IMG_9713.jpeg
1731525885785.png
Jag tycker den här är bäst, om vi snackar Luminor 47mm. :)

Tillbaka
Topp