Vet inte riktigt var jag ska börja..... Har sneglat på Panerai sedan 2021 men "aldrig" haft möjlighet att testa eller rättare sagt tagit mig tiden att testa en. Själva märket Panerai har skrämt mig lite, dels för dess proportion och alla olika referenser man knappt kan se skillnad för den otränade ögat.
2023 tog det en ny fart när någon startade en tråd "bästa Panerai 40-60k". Tråden blev ögonväckare för mig. Där diskuterades flitigt om dem olika modellen och perfekta instegsreferenserna. Utifrån tråden kunde jag landa att en 111 eller 112 skulle bli min nästa panna. Dessa två uppfyllde alla mina kriterier. 44mm, 300m, sandwishtavla, opencase, inom budget samt bland dem bästa instegsmodellen. Dock hade jag ett stort hinder, klockkontot var övertrasserat....
För ett par månader sen kontaktade jag
@Ploprof om hans 001 för ev bytesaffär (jag vet att den inte uppfyller alla kriterier ovan men jag älskar vintage med dess charm och karaktär, dessutom är det inte varje dag man stöter på en 001 i det skicket) och kort därefter höll vi kontakt. Han var så jävla schysst att behålla den tills min VCO blev såld, vilket gjordes i förra veckan. Två dagar senare är affären klar och den skickas. Fick hem den i går. Och jag är kär!!!!! Jag hade väldigt höga förväntningar men att den skulle slå förväntningarna var det inte tal om.
Nu sitter jag har med min absolut finaste, charmigaste och bästa klockan jag har och ägt under mina senaste 10-15 åren.
Stort tack för alla inblandad sen 2021
och extra stort tack
@Ploprof för ditt tålamod, ödmjukhet and you name it!
Nu ska vi bara jaga rätt på lite roliga band. Men det kommer snart
Här kommer hon!