• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi har ändå ett gäng trevliga 90-talspannor här nu :)

Denna 001 pre-a har jag (med @Caravelle33 som hjälp) tagit till Sverige från danskjävlarna
IMG_5616.jpeg
Rätt åt dom djävlarna! Danskjäävlar!

Kastar in en fackla 🤌

Luna Rossa, Brabus, Navy seals, Ferrari, Prada, Razer etc.
Jag fattar att special editions säljer men den långvariga impacten på varumärket måste ju vara horribel.
Visst går det säkert att göra viss story telling och hos en rödtråd i alla samarbeten och udda utgåvor men risken att Panerais identitet på sikt urvattnas ännu mer borde ju vara överhängande.
Varför inte stärka banden och historiken med den Italienska försvarsmakten mer? Där finns ju oceaner av specialutgåvor att göra och både bibehålla och stärka sin identitet.

Kastar in en fackla 🤌

Jag fattar att special editions säljer men den långvariga impacten på varumärket måste ju vara horribel.
Visst går det säkert att göra viss story telling och hos en rödtråd i alla samarbeten och udda utgåvor men risken att Panerais identitet på sikt urvattnas ännu mer borde ju vara överhängande.
Varför inte stärka banden och historiken med den Italienska försvarsmakten mer? Där finns ju oceaner av specialutgåvor att göra och både bibehålla och stärka sin identitet.
Kan naturligtvis inte annat än hålla med.

Navy seals är för mig ett riktigt lågvattenmärke. Det är inte ens ett samarbete utan rent hittepå ”developed with the elite military force in mind”. Baksidan som ger någon form av HD wibe är sämre än sämst och helt utan någon form av koppling till Panerai eller historian över huvud taget.

Nästintill pinsamt faktiskt.
IMG_7028.png

IMG_7027.png

Kastar in en fackla 🤌

Kan bara instämma!

Hade det inte varit ett vettig steg för Panerai att dela upp sin produktkatalog där ena sidan är mer traditionella Pannor (time only Luminors a la 422 eller motsvsrande Radiomirs med wirelugs) och den andra sidan som representerar Submersibles, Due eller klockor med komplikationer och nya material?

Tänk Panerai heritage och Panerai contemporary.
Då hade de kunnat hålla fast vid historien och samtidigt jobba på att bygga bilden av lyxmärke utan att tappa identitet.

Hade det inte varit ett vettig steg för Panerai att dela upp sin produktkatalog där ena sidan är mer traditionella Pannor (time only Luminors a la 422 eller motsvsrande Radiomirs med wirelugs) och den andra sidan som representerar Submersibles, Due eller klockor med komplikationer och nya material?

Tänk Panerai heritage och Panerai contemporary.
Då hade de kunnat hålla fast vid historien och samtidigt jobba på att bygga bilden av lyxmärke utan att tappa identitet.
Håller med.

Om jag inte missminner mig så fanns den uppdelningen runt 2010... men de hette något annat va?

Tillbaka
Topp