carpediem
Basic
Svarta och den sista är absolut grymma!Min topp fyra bland 47mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svarta och den sista är absolut grymma!Min topp fyra bland 47mm.
372 var skönare att bära, och plexi är härligt. Fiddyn är snyggare enligt mig, mycket pga det superdomade glaset. Men är sugen på panna och isåfall blir det nog 372!Lattjo att man kan tycka så olika.
Jag kan hålla med om att caset och luggarna gör att exempelvis 372:ans proportioner blir bättre. Samtidigt tycker jag att tavlan blir bättre med de gröna index, tunnare fonten med de öppna siffrorna och den högre placeringen av ”Luminor Panerai” och de längre vitsarna.
Är det bara safirglasen som får den där andra doomen där vinkeln är typ mer påtaglig. Plexi går ju rakt upp sen liten vinkel372 var skönare att bära, och plexi är härligt. Fiddyn är snyggare enligt mig, mycket pga det superdomade glaset. Men är sugen på panna och isåfall blir det nog 372!
Ja de är helt otrolig bra. Även en 449 hade gjort sig där.Min topp fyra bland 47mm.
Jag vet!Ja de är helt otrolig bra. Även en 449 hade gjort sig där.
Håller med! Men kändes lite för dyr för att bära som vardagsklocka så föredrar en 422 som enligt mig är deras näst bästa.Kan vi enas om att Fiddyn den ultimata ”moderna” pannan?
Varit sugen på den där sen släpp! Säger som jag gjorde när du ägde den vite Wempen: Dra ett pm när du tröttnarSådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Är oftast inget jättefan av ”moderna” luminor men denna vart skitfet!Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Är oftast inget jättefan av ”moderna” luminor men denna vart skitfet!
Varit sugen på den där sen släpp! Säger som jag gjorde när du ägde den vite Wempen: Dra ett pm när du tröttnar
Är finanserna i ordning den dagen sparar jag dig tid genom att du slipper göra en annons
Grattis, riktigt vass den därSådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Grattis, för jäkla fin den där!!Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Grattis!
Top 3 vita pannor! GrattisSådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Spännande!Jobb Hej Paneristi!
Det var ett tag sedan jag hade en Panna eftersom jag sålde den sista (232) till @Palenkovich för ett par år sedan och jag tror han fortfarande har den.
Under tiden har jag sneglat på diverse pannor, mestadels klassiska basmodeller men aldrig landat i något.
Nu har jag dock bestämt mig för en som jag hoppas landa snart, i ett utförande jag inte haft tidigare.
Jag kan fortfarande sukta efter en 422, men de dyker inte upp så ofta till vettigt pris men det är inte som att denna är en kompromiss.
Det är en modell som tickar alla boxar och som jag hoppas kommer få stanna hos mig.. men den som lever får se
Den är ju jävligt snygg och det är en fantastisk bild du tagit också.Spännande!
Ja 232 är kvar; den om någon sitter väldigt säkert så bra som den är
Köpa nya band till Pannor är en ren njutning. Du har massor att se fram mot.Detta är verkligen kärlek trots inte det mest passande bandet.
Så kul! Försöker samla lite inspiration från tidigare inlägg. Grön och vitt OEM står högt upp på listan sen även något beige som matchar tritium visarnaKöpa nya band till Pannor är en ren njutning. Du har massor att se fram mot.
Perfekt diskret militärgrön färg på den där!Det bidde en Radiomir PAM00736
Boxarna som tickas är:
Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd
Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.
Kul att jag sparat några band sen förra gången, blir kul det här
Grönt är sköntPerfekt diskret militärgrön färg på den där!
Grattis till den, en sån har väl du haft @azcii ?Det bidde en Radiomir PAM00736
Boxarna som tickas är:
Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd
Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.
Grattis till den pärlan!Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!
Stämmer!Grattis till den, en sån har väl du haft @azcii ?
Stort grattis!Det bidde en Radiomir PAM00736
Boxarna som tickas är:
Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd
Mycket bra! Grattis!Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!