• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_4781.JPG
69248699-9EAD-480D-AA11-9C87A79D9C6D.jpg
IMG_6868.jpeg
54EED33F-3C55-42CF-B38C-D8B02149B368.jpg
Min topp fyra bland 47mm.
Svarta och den sista är absolut grymma!

Lattjo att man kan tycka så olika.

Jag kan hålla med om att caset och luggarna gör att exempelvis 372:ans proportioner blir bättre. Samtidigt tycker jag att tavlan blir bättre med de gröna index, tunnare fonten med de öppna siffrorna och den högre placeringen av ”Luminor Panerai” och de längre vitsarna.
IMG_9713.jpeg
372 var skönare att bära, och plexi är härligt. Fiddyn är snyggare enligt mig, mycket pga det superdomade glaset. Men är sugen på panna och isåfall blir det nog 372!
IMG_20240228_081506_edit_2218143454204760.jpg
IMG_20231213_125259_edit_1469430979813274.jpg

Sådär. Nu är Panerai-ordningen återställd. PAM1087. Alltid gillat vita tavlor och det passar perfekt med det gröna gummit. Kul att vara med i klubben igen efter ett 10 år långt uppehåll!

IMG_7382.jpeg
IMG_7383.jpeg
IMG_7390.jpeg
IMG_7388.jpeg
IMG_7393.jpeg
Varit sugen på den där sen släpp! Säger som jag gjorde när du ägde den vite Wempen: Dra ett pm när du tröttnar 😬
Är finanserna i ordning den dagen sparar jag dig tid genom att du slipper göra en annons 👍🏻

• Like
Reactions: pnt
Hej Paneristi!

Det var ett tag sedan jag hade en Panna eftersom jag sålde den sista (232) till @Palenkovich för ett par år sedan och jag tror han fortfarande har den.

Under tiden har jag sneglat på diverse pannor, mestadels klassiska basmodeller men aldrig landat i något.

Nu har jag dock bestämt mig för en som jag hoppas landa snart, i ett utförande jag inte haft tidigare.

Jag kan fortfarande sukta efter en 422, men de dyker inte upp så ofta till vettigt pris men det är inte som att denna är en kompromiss.
Det är en modell som tickar alla boxar och som jag hoppas kommer få stanna hos mig.. men den som lever får se :)

Senast ändrad:
Jobb Hej Paneristi!

Det var ett tag sedan jag hade en Panna eftersom jag sålde den sista (232) till @Palenkovich för ett par år sedan och jag tror han fortfarande har den.

Under tiden har jag sneglat på diverse pannor, mestadels klassiska basmodeller men aldrig landat i något.

Nu har jag dock bestämt mig för en som jag hoppas landa snart, i ett utförande jag inte haft tidigare.

Jag kan fortfarande sukta efter en 422, men de dyker inte upp så ofta till vettigt pris men det är inte som att denna är en kompromiss.
Det är en modell som tickar alla boxar och som jag hoppas kommer få stanna hos mig.. men den som lever får se :)
Spännande!
Ja 232 är kvar; den om någon sitter väldigt säkert så bra som den är :)

IMG_9089.jpeg

Det bidde en Radiomir PAM00736

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.

Kul att jag sparat några band sen förra gången, blir kul det här :)

IMG_3733.jpeg

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

Enda tveksamma feature är datumfönstret, men det är ju typiskt Panerai att klåfingra sig.
Det finns ju Max 10 referenser som man kan klassa som helt perfekta och perfection is boring.

IMG_3733.jpeg
Perfekt diskret militärgrön färg på den där!

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

IMG_3733.jpeg
Grattis till den, en sån har väl du haft @azcii ?

Grattis till den, en sån har väl du haft @azcii ?
Stämmer!

Boxarna som tickas är:

Inga wirelugs
Sandwich dial
Subsekund
Grön tavla
1950 case
Guldvisare
47mm
26mm bandbredd

IMG_3733.jpeg
Stort grattis!

Tillbaka
Topp