Annan fråga, vad kostar ett OEM-spänne?AM spänne 22 mm, någon som kan hänvisa mig till vart jag kan köpa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Annan fråga, vad kostar ett OEM-spänne?AM spänne 22 mm, någon som kan hänvisa mig till vart jag kan köpa.
2500 sist jag frågade. Det var tumnagel-modellen dock. Kan inte tänka mig att V-spännet är billigare.Annan fråga, vad kostar ett OEM-spänne?
Jag har testat en. Min första panna var en 359 på uppått 18mm (om jag inte helt har glömt måtten) och den var ju najs, men efter att ha gått ned i tjocklek några mm så funkade inte alls 653 för mig. Så det är väl en vanesak.Alltid tyckt Pam653 (noterar att Stories vänt på siffrorna) är rasande grann. Höjden på 18,5 avskräcker kanske lite men tänker att det borde vara hanterbart.
Någon här som ägt en och kan ge berätta om hur den bärs och upplevs?
Avslutad - Panerai Luminor Flyback PCYC PAM00563
Säljes / Bytes Till salu är en grym Panerai Luminor Flyback PCYC ref PAM00563. Klockan är fullset från 2017. Pris: 80k Länk till annons på vår site: https://storiesoftime.com/sv/collections/all-watches/products/luminor-flyback-pcyc-pam00563-full-set-2017 Byten upp/ner inga problem. Återkom...klocksnack.se
Så är det. Man blir bortskämd med klockor som sitter bra. Så risken är att en klocka som i övrigt är fin bara skulle ligga i lådan. Och en vanlig 44 mm Bettarini sitter som en dröm.Jag har testat en. Min första panna var en 359 på uppått 18mm (om jag inte helt har glömt måtten) och den var ju najs, men efter att ha gått ned i tjocklek några mm så funkade inte alls 653 för mig. Så det är väl en vanesak.
Jag har dock för mig att den inte låg lika platt som 359.
Ja det är så jag tänker och en sak som gör att min samling har varit stabil länge.Så är det. Man blir bortskämd med klockor som sitter bra. Så risken är att en klocka som i övrigt är fin bara skulle ligga i lådan. Och en vanlig 44 mm Bettarini sitter som en dröm.
@Tvkd5 har väl eller har haft en sådan om jag inte minns felAlltid tyckt Pam653 (noterar att Stories vänt på siffrorna) är rasande grann. Höjden på 18,5 avskräcker kanske lite men tänker att det borde vara hanterbart.
Någon här som ägt en och kan ge berätta om hur den bärs och upplevs?
Avslutad - Panerai Luminor Flyback PCYC PAM00563
Säljes / Bytes Till salu är en grym Panerai Luminor Flyback PCYC ref PAM00563. Klockan är fullset från 2017. Pris: 80k Länk till annons på vår site: https://storiesoftime.com/sv/collections/all-watches/products/luminor-flyback-pcyc-pam00563-full-set-2017 Byten upp/ner inga problem. Återkom...klocksnack.se
Stämmer o jag har den kvar!@Tvkd5 har väl eller har haft en sådan om jag inte minns fel![]()
Stämmer o jag har den kvar!
44mm som med sin höjd har en grym närvaro på handleden men inte blir för stor. Med en del som händer på tavlan tycker jag storleken balanseras upp och den upplevs lite mindre.
@Laddsladd
Jag tycker den verkar grym och även om 18,5mm är rätt rejäl tjocklek hade det inte stoppat mig. Men jag har redan en grym vintageinspirerad panna och denna skulle konkurrera med den alldeles för mycket.
Den är stenhård!![]()
Sorry för spam![]()
MagiskStämmer o jag har den kvar!
44mm som med sin höjd har en grym närvaro på handleden men inte blir för stor. Med en del som händer på tavlan tycker jag storleken balanseras upp och den upplevs lite mindre.
@Laddsladd
![]()
Vad är det för dam storlek på den? 42mm?Var förbi Boutiquen och testa lite nya pannor. Helvete vad bra 1526 är. Första Quarantan med 300m WR? Vem klipper den först?
![]()
![]()
![]()
Quaranta betyder 40Vad är det för dam storlek på den? 42mm?
Haha. Trodde quattro betydde fyra, har dock aldrig fattat namnet på de där modellerna.Quaranta betyder 40![]()
Så grym.1313 på länk! Jäkligt nöjd, men saknar min 560
![]()
Samma urverk i 683 och 2683 (p.900).Panerai Submersible 02683 - 2022 vs. 00683 - 2021.
Är enda skillnaden på dessa verken?
02683 = Inhouse, vilket gör den lite tunnare?
Anser Ni att prisskillnaden mellan dessa är försvarbar, årsmodell 2021/2022.
Trevlig Lucia.
Prisskillnaden är absolut inte försvarbar.Panerai Submersible 02683 - 2022 vs. 00683 - 2021.
Är enda skillnaden på dessa verken?
02683 = Inhouse, vilket gör den lite tunnare?
Anser Ni att prisskillnaden mellan dessa är försvarbar, årsmodell 2021/2022.
Trevlig Lucia.
Riktigt bra alltså
![]()
![]()
![]()
Vilken då?När kommer den där nya über-pannan som ni hajpat?