• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alltid tyckt Pam653 (noterar att Stories vänt på siffrorna) är rasande grann. Höjden på 18,5 avskräcker kanske lite men tänker att det borde vara hanterbart.

Någon här som ägt en och kan ge berätta om hur den bärs och upplevs?

Alltid tyckt Pam653 (noterar att Stories vänt på siffrorna) är rasande grann. Höjden på 18,5 avskräcker kanske lite men tänker att det borde vara hanterbart.

Jag har testat en. Min första panna var en 359 på uppått 18mm (om jag inte helt har glömt måtten) och den var ju najs, men efter att ha gått ned i tjocklek några mm så funkade inte alls 653 för mig. Så det är väl en vanesak.

Jag har dock för mig att den inte låg lika platt som 359.

Jag har testat en. Min första panna var en 359 på uppått 18mm (om jag inte helt har glömt måtten) och den var ju najs, men efter att ha gått ned i tjocklek några mm så funkade inte alls 653 för mig. Så det är väl en vanesak.

Jag har dock för mig att den inte låg lika platt som 359.
Så är det. Man blir bortskämd med klockor som sitter bra. Så risken är att en klocka som i övrigt är fin bara skulle ligga i lådan. Och en vanlig 44 mm Bettarini sitter som en dröm.

@Tvkd5 har väl eller har haft en sådan om jag inte minns fel 🙂

Jag tycker den verkar grym och även om 18,5mm är rätt rejäl tjocklek hade det inte stoppat mig. Men jag har redan en grym vintageinspirerad panna och denna skulle konkurrera med den alldeles för mycket.
Plus att jag bestämt att nästa klocka behöver vara mer modern och hi-tech på något vis.
Köp den @Laddsladd så kan jag köpa av dig när du tröttnat ;)

Stämmer o jag har den kvar!
44mm som med sin höjd har en grym närvaro på handleden men inte blir för stor. Med en del som händer på tavlan tycker jag storleken balanseras upp och den upplevs lite mindre.
@Laddsladd

1732983280044.png
Magisk 😍

Inte läge för tillfället. I så fall måste jag släppa någon av mina två pannor och där är jag inte än.
Men jakten är rolig

Panerai Submersible 02683 - 2022 vs. 00683 - 2021.
Är enda skillnaden på dessa verken?
02683 = Inhouse, vilket gör den lite tunnare?
Anser Ni att prisskillnaden mellan dessa är försvarbar, årsmodell 2021/2022.

Trevlig Lucia.

Panerai Submersible 02683 - 2022 vs. 00683 - 2021.
Är enda skillnaden på dessa verken?
02683 = Inhouse, vilket gör den lite tunnare?
Anser Ni att prisskillnaden mellan dessa är försvarbar, årsmodell 2021/2022.

Trevlig Lucia.
Samma urverk i 683 och 2683 (p.900).

Dock saknar en 2683 från 2022 "hacking second"

En 683 från 2021 KAN ha "hacking second". Det beror lite på när den tillverkats :)

Panerai slutade med hacking på P.900 någon gång under hösten 2021 ända fram tills 2024, så det är tillbaka igen nu tror jag... Kan vara värt att kolla upp i alla fall

Tillbaka
Topp