• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken då?
1734116806207.jpeg

Visst var det en 44:a luminor som var på ingång?

Inviger min nya telefon. Helt klart en förbättring mot 12an.
IMG_0007.jpeg

Edit: herregud så vackert det är med tritium. Helt rätt miljö för att det ska visa sig.
Själv är jag i motsatt sits.
Bytte min iphone 15 pro till en 16 pro och kameran är en katastrof. Macro vid lågt ljus är en hysterisk försämring.
Grynigt och jävligt.

Så här i juletider så tänkte jag att jag ska sätta på mitt juligaste armband på min mest juliga klocka. Det gick sådär, det blev en väldigt bra match och så, men det blev inte så juligt. Hur tänkte jag nu egentligen?

Jo,
PAM 1229 alltså 12-29, 29 december, är så nära jul jag kommer med mina referensnummer. Det var lite under ytan, jag vet, men det är ju en submersible.

Som ni kanske vet så tillhörde de första italienska attackdykarna som bar Panerai den 10:e motoriserade attackflottiljen, dvs. Decima Flottiglia Motoscafi Armati Siluranti, eller i kortform X-MAS. De var dock inte så Merry, framförallt inte mot slutet då de jobbade åt fascister och nazister. Nåväl. Det här är mitt WotanCraft XMAS Commando-band i alla fall.

God jul! ;-)

IMG_2884.jpeg

Någon som vill byta något Panerai-relaterat mot denna ryggsäcken?

Jag fick den av jobb. Den rymmer 13" laptop eller kanske en smalare 14" men absolut inte min fläsk-CAD-dator på 16". Tänker jag provar om någon vill byta mot typ ett band eller något merch? Annars slänger jag ut den på BCF-auktion

Skulle behöva bolla lite med er.

Har typ bara tritiumklockor kvar i samlingen och vet inte riktigt hur jag ska lösa badsituationen på semester osv. Min speedy rycker direkt och kvar blir min 5513 och 001. Bergströms avrådde starkt att bada med 5513 alltså kvarstår 001. Vad säger panelen om det? Innan hade jag min sexsiffra sub för detta ändamål.

Edit: förtydliga frågan. Ok att köra på med 001?

Bild för referens

IMG_0056.jpeg

Senast ändrad:

Har typ bara tritiumklockor kvar i samlingen och vet inte riktigt hur jag ska lösa badsituationen på semester osv. Min speedy rycker direkt och kvar blir min 5513 och 001. Bergströms avrådde starkt att bada med 5513 alltså kvarstår 001. Vad säger panelen om det? Innan hade jag min sexsiffra sub för detta ändamål.

Bild för referens

IMG_0056.jpeg
Om den är trycktestad med ok resultat så skulle jag bada och njuta 🙂

Bild för referens

IMG_0056.jpeg
Alltså det är ju ändå en dykklocka…
Som redan påtalat. Trycktesta den och bada på

Bild för referens

IMG_0056.jpeg
Jag hade inte badat med den. Har aldrig badat med min Pre-A1 trots att den klarat trycktester.

Därför man behöver fler pannor :)

Tänk om någon packning släpper efter jag trycktestat och den läcker så tavlan blir förstörd. Inte ens en service räddar ju klockan då.

Onödig risk enligt mig helt enkelt. Tar hellre någon av mina pannor med luminova.
Håller verkligen med dig. Inte värt att äventyra. Det är trots allt min favoritklocka. Tusen tack för att du delar med dig.

Får nog skaffa en BB54/58 för såna ändamål.

Tillbaka
Topp