Haha. Missade det.Skrev in klockans BB-nummer i PAMGuard(står av någon anledning med i annonsen)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha. Missade det.Skrev in klockans BB-nummer i PAMGuard(står av någon anledning med i annonsen)
Jag tänker mig att det är ett assolutamente, finns på denna sida: https://www.panerai.com/en/focus/strap-materials/calf-straps.htmlNågon som vet vad det ljusa bandet som kom med 372 har för nummer?
har fortfarande inte fått kläm på det här med att söka Panerai referenser![]()
När 372 släpptes kom den med ett 26/26 Ranger, som var rödbrunt.Någon som vet vad det ljusa bandet som kom med 372 har för nummer?
Har du bild på det?Någon som vet vad det ljusa bandet som kom med 372 har för nummer?
Var det 422 som kom med Asso?När 372 släpptes kom den med ett 26/26 Ranger, som var rödbrunt.
Senare versioner fick tapering.
Minnet är inte bra längreVar det 422 som kom med Asso?![]()
Ligger i lådan på ovanvåningen men det nämns och syns här:Har du bild på det?
Jag hittade ett 26mm i lådan igår som jag tror tillhör min gamla 372
Dom 3 först åren N,O,P serie så kom dom med 2st 26/26 band och såklart 26mm spänne, efter det så blev det ett 26/22 kalv asso och möjligen även ett gummi. Hittade en bild i luren från en av 372Enligt många sidor som jag googlat fram så kom 372 med ett mörkbrunt och ett ljusbrunt läder, flertalet annonser och andra bilder visar båda dessa.
Jag köpte en bandsallad där ett av banden högst troligt är ett sådant men var nyfiken om det gick att hitta bättre bilder bara![]()
YesVar det 422 som kom med Asso?![]()
Exakt ett sådant är det, najs!Dom 3 först åren N,O,P serie så kom dom med 2st 26/26 band och såklart 26mm spänne, efter det så blev det ett 26/22 kalv asso och möjligen även ett gummi. Hittade en bild i luren från en av 372rna som jag haft.
![]()
Och svart gummiVar det 422 som kom med Asso?![]()
Ja på 372 & typ 422 så tycker jag 26/26 band lirar absolut bäst.Exakt ett sådant är det, najs!
Otroligt mjukt och skönt, lite därför också jag var extra nyfiken på det!
Tycker fortfarande att det blir jäkligt mycket spänne med 26-26 men på något vis så lirar det ändå![]()
Har ett par till i samma size och de går absolut inte. Det är någonting med det där ljusa mjuka bandet som gör att funkarJa på 372 & typ 422 så tycker jag 26/26 band lirar absolut bäst.
Förstår vad du menar. 26/26 är fantastiskt bra om det är ett följsamt läder.Har ett par till i samma size och de går absolut inte. Det är någonting med det där ljusa mjuka bandet som gör att funkar![]()
Skulle nog säga att Panerai nästan blivit ännu mer entusiast- tillverkare än någonsin.Hej,
Vet att det är en svår fråga, men vad är läget för Panerai idag? Är det på dekis/kurvan nedåt i populäritet? Ska eventuellt lägga till mig med en. Finns mycket polarisering, märket och management sågas till följd av fusk med utrverk etc. Vad säger ni? Är märket stabilt?
Funderar på en billigare pre owned för att inte tappa för mycket...
Bra svar. Så du tror att det kommer att finnas kvar iaf? Upplevde att det var mer diskussioner om märket på ks också. Men som sagt, gillar man så gillar man.Skulle nog säga att Panerai nästan blivit ännu mer entusiast- tillverkare än någonsin.
När Insta svämmas över av Rolex, AP, PP och VC är det ännu roligare att gå tillbaka till något som inte är på var influencers handled eller föremål för nyfrälsta experters eviga tjat om väntelistor eller för den delen spekulation.
Hade jag köpt nytt?
- Nä.
Polariserande?
- som alltid. Det har aldrig varit intressant vilket urverk som tickar där i. De fortsätter att ta korkade designbeslut och vältra sig i märkliga samarbeten.
Men när de lyckas emellanåt är det i många fall jävigt bra.
Finnas kvar?Bra svar. Så du tror att det kommer att finnas kvar iaf? Upplevde att det var mer diskussioner om märket på ks också. Men som sagt, gillar man så gillar man.
Ja, klumpigt uttryckt. Menade nog mest om de kommer att finnas i Sverige/världen som de gör nu, om de är rimligt stabila. Men konstig fråga jag vet.Finnas kvar?
De lär inte försvinna från marknaden. Det är ett lönsamt företag och även om det inte är någon välkänd tillverkare i Sverige har de fortfarande en gigantisk kundbas i Asien.Ja, klumpigt uttryckt. Menade nog mest om de kommer att finnas i Sverige/världen som de gör nu, om de är rimligt stabila. Men konstig fråga jag vet.
Letar du efter en bra deal? Leta vidare.Hej,
Vet att det är en svår fråga, men vad är läget för Panerai idag? Är det på dekis/kurvan nedåt i populäritet? Ska eventuellt lägga till mig med en. Finns mycket polarisering, märket och management sågas till följd av fusk med utrverk etc. Vad säger ni? Är märket stabilt?
Jepp - precis. Därav fokus på beggade lite billigare modeller nu…Letar du efter en bra deal? Leta vidare.
Letar du efter ball klocka.? Köp
Motfråga.Hej,
Räkna inte med att inte tappa pengar på de beggade. Väldigt många som snurrar runt är oservade och det är bara en tidsfråga innan den som för tillfället äger klockan åker på en service.Jepp - precis. Därav fokus på beggade lite billigare modeller nu…
Fattar. Jag får leva med det. Ser fram emot band-bytar-bonanza…Räkna inte med att inte tappa pengar på de beggade. Väldigt många som snurrar runt är oservade och det är bara en tidsfråga innan den som för tillfället äger klockan åker på en service.
Det där med fusk med urverk etc, det var ett tag sen nu. Det är helt ny ledning sedan dess. Så de som fortfarande drar upp det som en current issue lever i det förgångna.Hej,