• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Photoshoppade Paneraidrömmar

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Emellanåt i de andra trådarna så är det någon halvkass grafiker (ex. @mårt) eller någon avsevärt duktigare (ex. @azcii) som skapar lite önskedrömmar. Jag tänkte att vi kanske kunde samla de drömmarna i samma tråd, och möjligen även ta in requests från folk utan ork och förmåga.

Ping Richemont.
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
upload_2020-9-3_12-16-30.png

För den dagen då Panerai öppnar boutique i Sverige, här har vi Luminor Marina Swedish Boutique Edition, med en touch av JMP.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Här är en annan dröm. En 8-dagars Bettarini base, fast med orange index liknande de på 602.

upload_2020-9-3_12-21-18.png
 

Caravelle33

Vacheron
upload_2020-9-3_12-16-30.png

För den dagen då Panerai öppnar boutique i Sverige, här har vi Luminor Marina Swedish Boutique Edition, med en touch av JMP.

upload_2020-9-3_12-18-20.png


Jag vart såld på Bucherer Blue-modellerna ett tag (kanske fortfarande är), men insåg att det snarare var en så här helylle svensk version av en Bettarini i titan jag ville ha (med Bucherertavla).

@kmg önskade något å min ovan nämnda Bucherer Blue Bettarini, fast med mattare grå tavla. Här är ett enkelt försök:
upload_2020-9-3_12-19-2.png

Här är en annan dröm. En 8-dagars Bettarini base, fast med orange index liknande de på 602.

upload_2020-9-3_12-21-18.png

Just ja, den här postar jag emellanåt också. Så som jag tycker 590 borde sett ut, med silvervisare, för att matcha det vita bättre än den svarta sekundvisaren. :)
Moddad 590.png

Jag drömmer även om en nyversion av 168, med ecru-index. :)

Skärmavbild 2020-09-03 kl. 12.23.14.png

Sist i den här kavalkaden har vi "the mårt". Jag tror det var @azcii som bakade ihop sista versionen? En arabic mårtdial base med domglas i 44mm 1950-case. Oj oj oj. I'd be all over that one.
themårt2.png

Er tur. :D
Och nu vet vi vad folk gör när dom ”jobbar hemifrån”.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kan du radera alla baby-blå detaljer från alla refs?
På tal om det, förresten. Har ni noterat att PAM 1025 Roma edition inte bara har borttagen bebisblå sekundvisare jämfört med 1312, utan även sunburst.
1803877.png

(Obs: icke-photoshoppad bild, eller ja, fan vet vad Panerais marknadsavdelningen har gjort, men det var i alla fall inte jag.)
 

kmg

Patek
2-Faktor
På tal om det, förresten. Har ni noterat att PAM 1025 Roma edition inte bara har borttagen bebisblå sekundvisare jämfört med 1312, utan även sunburst.
1803877.png

(Obs: icke-photoshoppad bild, eller ja, fan vet vad Panerais marknadsavdelningen har gjort, men det var i alla fall inte jag.)
Noterat den. Tänker man bort bandet med de röda hipstersömmarna och överväger att fimpa sunbursten så blir den en riktig hit.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1617882361905.png


Någon snubbe i någon Facebookgrupp knåpade ihop den är som önskan inför 44mm Submersible-kollektionen som väntas dyka upp nästa år. Vad säger ni? :)
 
Topp