Kul och grattis! Vilken ref på den där godbiten?Då va det dags att testa Panerai-träsket igen. Får väl se hur det går denna gången.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul och grattis! Vilken ref på den där godbiten?Då va det dags att testa Panerai-träsket igen. Får väl se hur det går denna gången.
![]()
Som sagt har väl att göra med att urverken blivit mindre.. Men slimmare case gör ju att dom sitter bättreDen här forskningen har jag också gjort, för jag är inte riktigt klok ... de gamla Bettarinisarna kör 14,5mm och de nya 13,5mm.
Du är klok och sitter på mycket relevant info. Det är omöjligt att hitta den typen av info på nätet.Och när vi ändå är inne på tjocklekar så kan jag berätta att de gamla 42mm och 40mm, Luminor alltså, faktiskt är ännu tjockare. Folk brukar prata om att man upplever dem som tjockare, men de är faktiskt en mm tjockare än 44mm, nämligen 15,5mm.
Och Radiomir 1940 42mm ligger också på önskelistan, den är blott 11mm.
Några fler siffror ni vill veta?![]()
Jag har kort på när den modellen satt på prov på min arm. Hela klockan är riktigt fin och microrotorn gjorde intryck på mig. Jag tyckte den var i dyraste laget men denna gång verkade det inte drabba någon fattig. Klockan är sannolikt värd sitt pris.Forumets första 619 kanske?
![]()
Måste vara 311, låg ute en på blocket ett bra tag. Fet!Kul och grattis! Vilken ref på den där godbiten?
Coolt att man kan få så bra foto med bara en iphone!![]()
Kanske borde lägga denna iPhonebild i Joachims bildtråd...
Så du fick till den där bytesaffären till slut. Grattis!The joy!! Äntligen sitter den på armen!
Saknar min 590 lite redan, men måste ju testa annat också. Kommer dessutom få träffa på den då och då när jag träffar min gode kamrat som bytet gjordes med..
Men nu är det 422 för hela slanten som gäller, jädrar så trevlig den är!
![]()
Grattis!The joy!! Äntligen sitter den på armen!
Saknar min 590 lite redan, men måste ju testa annat också. Kommer dessutom få träffa på den då och då när jag träffar min gode kamrat som bytet gjordes med..
![]()
VackerThe joy!! Äntligen sitter den på armen!
![]()
Stort grattis!! Äntligen!The joy!! Äntligen sitter den på armen!
![]()
Kanon, tack för infon, köpte en 359 for en vecka sen och tyckte kanske att den byggde lite väl mycket, men den känns bättre o bättre och jag kommer att behålla den.Den här forskningen har jag gjort, då jag har en 359:a och funderat på en 1312Så ... 359 är 18mm och 1312/1359 är hela 2,3mm tunnare, 15,7mm.
Kan lägga till att eftersom bandhornen är lite kapade så känns hela konkarongen dessutom mycket tunnare.
Är inte helt hemma på Panerai-lingot ennu men menas det brunaktig tavla så jaGrym! Är det den med "tobacco"-tavla?![]()
Tackar, 311 är ref.Kul och grattis! Vilken ref på den där godbiten?
Grattis! Det är min absoluta favorit i samlingen. Jag jagade den länge länge och jag kommer aldrig att flippa den (så enkelt är det).Kanon, tack för infon, köpte en 359 for en vecka sen och tyckte kanske att den byggde lite väl mycket, men den känns bättre o bättre och jag kommer att behålla den.
Är ju så jävla fin !
...och mig för en månad sen. Hade inte en tanke på att köpa en panna innan.En livsfarlig tråd detta... Samma sak hände för mig för 2 år sen!
Helrätt!243:an på idag.
![]()
Skitsnygg! Vilken årgång är det på den?243:an på idag.
![]()
Tack, det är I-serien så från 2007. Jag sökte den för från 2008 byttes tavlan från Tritium till superluminova. Jag tycker den här äldre åldras snyggare. Den här tavlan är det mer personlighet och liv i, tycker jag.Skitsnygg! Vilken årgång är det på den?
Tack, det är I-serien så från 2007. Jag sökte den för från 2008 byttes tavlan från Tritium till superluminova. Jag tycker den här äldre åldras snyggare. Den här tavlan är det mer personlighet och liv i, tycker jag.
Grattis! En av få referenser med kupat glas. Snyggt med brun tavla också!Är inte helt hemma på Panerai-lingot ennu men menas det brunaktig tavla så ja.
![]()