• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Då va det dags att testa Panerai-träsket igen. Får väl se hur det går denna gången ;).
IMG_2364.JPG
Kul och grattis! Vilken ref på den där godbiten?
 
Drar man åt ordentligt är inte höjden en stor fråga. Det är väl mest på rolexlänkar det finns två lägen, blodstoppande eller bilhandlarhäng.
 
Och när vi ändå är inne på tjocklekar så kan jag berätta att de gamla 42mm och 40mm, Luminor alltså, faktiskt är ännu tjockare. Folk brukar prata om att man upplever dem som tjockare, men de är faktiskt en mm tjockare än 44mm, nämligen 15,5mm.
Och Radiomir 1940 42mm ligger också på önskelistan, den är blott 11mm.
Några fler siffror ni vill veta? :)
Du är klok och sitter på mycket relevant info. Det är omöjligt att hitta den typen av info på nätet.
 
Forumets första 619 kanske?

image.jpg
Jag har kort på när den modellen satt på prov på min arm. Hela klockan är riktigt fin och microrotorn gjorde intryck på mig. Jag tyckte den var i dyraste laget men denna gång verkade det inte drabba någon fattig. Klockan är sannolikt värd sitt pris.
 
The joy!! Äntligen sitter den på armen!
Saknar min 590 lite redan, men måste ju testa annat också. Kommer dessutom få träffa på den då och då när jag träffar min gode kamrat som bytet gjordes med..
Men nu är det 422 för hela slanten som gäller, jädrar så trevlig den är!

IMG_5226.JPG
 
The joy!! Äntligen sitter den på armen!
Saknar min 590 lite redan, men måste ju testa annat också. Kommer dessutom få träffa på den då och då när jag träffar min gode kamrat som bytet gjordes med..
Men nu är det 422 för hela slanten som gäller, jädrar så trevlig den är!

IMG_5226.JPG
Så du fick till den där bytesaffären till slut. Grattis!
 
Den här forskningen har jag gjort, då jag har en 359:a och funderat på en 1312 :) Så ... 359 är 18mm och 1312/1359 är hela 2,3mm tunnare, 15,7mm.

Kan lägga till att eftersom bandhornen är lite kapade så känns hela konkarongen dessutom mycket tunnare.
Kanon, tack för infon, köpte en 359 for en vecka sen och tyckte kanske att den byggde lite väl mycket, men den känns bättre o bättre och jag kommer att behålla den.
Är ju så jävla fin !
 
Kanon, tack för infon, köpte en 359 for en vecka sen och tyckte kanske att den byggde lite väl mycket, men den känns bättre o bättre och jag kommer att behålla den.
Är ju så jävla fin !
Grattis! Det är min absoluta favorit i samlingen. Jag jagade den länge länge och jag kommer aldrig att flippa den (så enkelt är det). :)
 
Det gör dom verkligen, och skiljer sig ju så mycket från allt annat. Därför känns det som att alla egentligen borde ha en i en samling. Det är något så speciellt och karaktäristiskt över dom som inte många andra klockor har. Tittade igenom alla sidor i denna tråd, sedan slutade det med en 422. Tycker du också ska ta och titta igenom tråden ;)
Lumen är inte dålig heller:
IMG_1960.JPG
 
Tillbaka
Topp