Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt strap!!!
Panna i guld är svincoolt men gillar inte alls deras roséguld. Ser ju nästan ut som brons.. De är så mycket bättre i gulguld.Appropå guld - är det någon som ägt/känt/klämt på en 393?
![]()
Sagt att jag aldrig skulle köpa en Panerai under 44 mm och aldrig en Luminor i Guld - men jag måste kraftigt ompröva det beslutet. SATAN va trevlig den var.
Panna i guld är svincoolt men gillar inte alls deras roséguld. Ser ju nästan ut som brons.. De är så mycket bättre i gulguld.
Dock viktigt att notera att det finns pannor i både rosé och i vad de själva kallar rödguld (Oro rosso). För egen del gillar jag Oro rosso skarpt (finns på många fler modeller än rosényansen); tycker den ger en mer maskulin känsla än tex gulguld. Helt jäkla underbar på Radiomirs!Panna i guld är svincoolt men gillar inte alls deras roséguld. Ser ju nästan ut som brons.. De är så mycket bättre i gulguld.
Panna i guld är svincoolt men gillar inte alls deras roséguld. Ser ju nästan ut som brons.. De är så mycket bättre i gulguld.
Jag har varit/är sugen på en men när jag testar hos Nymans/Krons så har intresset falnat just på att jag tycker att de är för röda i tonen. Tror det vara Oro Rosso-modeller i 42mm jag testat. Sedan gör väl inte inplastningen och ljuset hos Nymans saken till det bättre. Önskar att de hade en "rastgård" med dagsljus som man kunde testa i...Dock viktigt att notera att det finns pannor i både rosé och i vad de själva kallar rödguld (Oro rosso). För egen del gillar jag Oro rosso skarpt (finns på många fler modeller än rosényansen); tycker den ger en mer maskulin känsla än tex gulguld. Helt jäkla underbar på Radiomirs!
Har i stället rätt svårt för tex Rolex Everose..
Just 42 Oro rosso jag också är sugen på; närmare bestämt Radiomir 513/575. Mmm...Jag har varit/är sugen på en men när jag testar hos Nymans/Krons så har intresset falnat just på att jag tycker att de är för röda i tonen. Tror det vara Oro Rosso-modeller i 42mm jag testat. Sedan gör väl inte inplastningen och ljuset hos Nymans saken till det bättre. Önskar att de hade en "rastgård" med dagsljus som man kunde testa i...
Just 42 Oro rosso jag också är sugen på; närmare bestämt Radiomir 513/575. Mmm...
![]()
![]()
En sån skulle utgöra en sån underbar kontrast mot/komplement till min 422..
Grattis, superfin! Det är något magiskt med Radiomir och wirelugsSkaffade min första Panerai idag. Det blev en 609. Känns grymt bra!
Grattis, superfin! Det är något magiskt med Radiomir och wirelugs![]()
Tack, jag håller med!
Nu skall jag skaffa lite roliga band till den och om jag förstått det rätt så kanske du är rätt person att prata med? I så fall kommer ett PM Med en förfrågan.![]()
Man vill ha allt i guld.Vill man hellre ha Radiomir än en Luminor när det gäller guld?
Försöker bara förstå hur man skall tänka som Paneristi...
Tänk typ Radiomir = DD och Luminor = Sub. Svaret är givetvis att man vill ha båda i guldVill man hellre ha Radiomir än en Luminor när det gäller guld?
Vad skiljer dessa två? Jag har inte riktigt fastnat för den med brun tavla/index, men 575 med gröna lysmassan känns rätt. Annars skulle en Due sitta fint med sunbursttavlan.Just 42 Oro rosso jag också är sugen på; närmare bestämt Radiomir 513/575. Mmm...
![]()
![]()
En sån skulle utgöra en sån underbar kontrast mot/komplement till min 422..
Tänk typ Radiomir = DD och Luminor = Sub. Svaret är givetvis att man vill ha båda i guld![]()
Ska och ska tänka.. Är så klart högst subjektivt men för egen del tänker jag på Radiomir som klart mer dressad och då särskilt i 42mm. Således är det mer Radiomir jag tänker när det handlar om guld. Lite kul för övrigt att 42 mm för oss Paneristi är en grym dressarstorlekVill man hellre ha Radiomir än en Luminor när det gäller guld?
Han försöker ju få mig att köpa den istället för en 590.Räknas inte, du ska ju flippa den![]()
Här kommer några bilder på min...Appropå guld - är det någon som ägt/känt/klämt på en 393?
![]()
Tackar, gamal basebollhandskeCoolt strap!!!
Utöver tavlan är det urverket som skiljer. 513 har den gamla traktorn P.999 medan 575 har det nya enligt uppgift riktigt vassa P.1000..Vad skiljer dessa två? Jag har inte riktigt fastnat för den med brun tavla/index, men 575 med gröna lysmassan känns rätt. Annars skulle en Due sitta fint med sunbursttavlan.![]()
Varför de första två statementsen initialt (förutom att en dykarklocka i guld naturligtvis är helt bananas - men det är ju liksom halva grejjen)? Jag som inte kan något om pannor är enbart nyfiken.
Vill man hellre ha Radiomir än en Luminor när det gäller guld?
Här kommer några bilder på min...
![]()
![]()
![]()
Mycket av charmen med Panerai kommer från dess historia. Och Panerai från början är en stor jävla ståldinka. Om man nu är nån form av purist så ska Panerai vara stora och avskalade som sjutton. Typ åt det här hållet:
![]()
![]()
Om man är en Risti vill man nog inte ha en Panerai i guld alls - brons kanske, men inte guld, och inte med datum. Då vill man nog helst ha modeller som är avskalade, eller helst gamla och allra helst de första modellerna. (Se ovan).
Lyckligtvis behöver vi inte bry oss om sånt trams utan kan köpa exakt vad vi älskar. Och nu råkar jag digga den där 393:an(Och 513 också!).
6152 tror jagVilken ref är det där?
Nu är jag ingen Panerai-expertis, men de flesta panerai med länk är ganska iskalla tycker jag...Hej!
Är ny på Panerai och var för några veckor sedan inne på en vit 40mm Luminor. Nu har jag gått vidare och fått upp ögonen för en helt annan modell som verkligen är raka motsatsen. PAM221, Ti//stål, 44mm, automat och minst sagt maffig länk. Vad säger den samlade Panerai-expertisen om modellen? Tacksam för er input!
(bilder på PAM221 från nätet)
![]()
![]()
Skulle nog jag välja Radomir om det handlade om guld. Mer dressig modellVill man hellre ha Radiomir än en Luminor när det gäller guld?
Nu är jag ingen Panerai-expertis, men de flesta panerai med länk är ganska iskalla tycker jag...