• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!

Är ny på Panerai och var för några veckor sedan inne på en vit 40mm Luminor. Nu har jag gått vidare och fått upp ögonen för en helt annan modell som verkligen är raka motsatsen. PAM221, Ti//stål, 44mm, automat och minst sagt maffig länk. Vad säger den samlade Panerai-expertisen om modellen? Tacksam för er input!

(bilder på PAM221 från nätet)

image.jpeg

image.jpeg
Sorry, klockan finfin, länken inte så myckat. Tycker för övrigt att det är mkt konstigt att ett så väldesignat märke inte kan komma fram med snygga länkar.
 
Hej!

Är ny på Panerai och var för några veckor sedan inne på en vit 40mm Luminor. Nu har jag gått vidare och fått upp ögonen för en helt annan modell som verkligen är raka motsatsen. PAM221, Ti//stål, 44mm, automat och minst sagt maffig länk. Vad säger den samlade Panerai-expertisen om modellen? Tacksam för er input!

(bilder på PAM221 från nätet)

image.jpeg

image.jpeg
Den där länken är hur hård som helst; få saker är lika hårda som en Panna på länk! Om du bor i Stockholm föreslår jag att du bjuder @Hoffa på en bira mot att du får klämma på hans 44 mm Ti-Panna på länk :)
 
Det där med datumbubbla på en Panna är givetvis en smaksak, men här håller jag med rille..
Kanske en 352 skulle smaka? Inte lika brutalt cool länk, men fullt tillräcklig :)

IMG_5682.PNG


IMG_5683.JPG
Tack för tipset! Sett den med - visare i guld passar riktigt bra mot det gråa titanet. Däremot föredrar jag det kantiga Luminor-caset framför 1950 (heter det väl?). Bubblan är lite åttiotal det kan jag hålla med om.
 
Hej!

Är ny på Panerai och var för några veckor sedan inne på en vit 40mm Luminor. Nu har jag gått vidare och fått upp ögonen för en helt annan modell som verkligen är raka motsatsen. PAM221, Ti//stål, 44mm, automat och minst sagt maffig länk. Vad säger den samlade Panerai-expertisen om modellen? Tacksam för er input!

(bilder på PAM221 från nätet)

image.jpeg

image.jpeg
Grymt snygg och perfekt att bära varje dag. Länken är den snyggaste som någonsin gjorts.
 
Vilken ref är det där?

Det är en Panerai 6152/1. Här finns lite rolig info:

http://www.bloomberg.com/news/artic...-rolex-tech-in-rare-ref-6152-1-military-watch

Jag har ju Panerai 372 som är en remake men med Luminor Panerai på tavlan, modellen 673 har däremot samma text:

Panerai-Luminor-1950-3-Days-PAM673-1.jpg



Tackar!

Och: gaaah - bra jäkla klocka!



Mycket bra input!

Ibland är det bra att inte nörda i saker och bara handla det men gillar. Skulle jag börja nörda vet jag stt jag skulle hamna precis bland de du visade, avskalade och original, inte nöja mig med nåt annat än äkta vara, inse stt jag inte ha råd och sitta utan Panna.

...kanske är rätt väg att gå ändå! :D

Exakt så. Köp det du gillar helt enkelt :)

Hej!

Är ny på Panerai och var för några veckor sedan inne på en vit 40mm Luminor. Nu har jag gått vidare och fått upp ögonen för en helt annan modell som verkligen är raka motsatsen. PAM221, Ti//stål, 44mm, automat och minst sagt maffig länk. Vad säger den samlade Panerai-expertisen om modellen? Tacksam för er input!

(bilder på PAM221 från nätet)

image.jpeg

image.jpeg

Angelo Bonati approves on Panerai på länk

Angelo-Bonati-CEO-of-Panerai.jpg
 
Det är en Panerai 6152/1. Här finns lite rolig info:

http://www.bloomberg.com/news/artic...-rolex-tech-in-rare-ref-6152-1-military-watch

Jag har ju Panerai 372 som är en remake men med Luminor Panerai på tavlan, modellen 673 har däremot samma text:

Panerai-Luminor-1950-3-Days-PAM673-1.jpg





Exakt så. Köp det du gillar helt enkelt :)



Angelo Bonati approves on Panerai på länk

Angelo-Bonati-CEO-of-Panerai.jpg
Hehe - riktigt coolt! Dessvärre verkar det inte bli affär då säljaren dragit sig ur. Kanske på grund av att han fått klockan genom "arv" och jag ville kolla den på Kaplans samt med polisens register.

Jakten fortsätter!
 
Hehe - riktigt coolt! Dessvärre verkar det inte bli affär då säljaren dragit sig ur. Kanske på grund av att han fått klockan genom "arv" och jag ville kolla den på Kaplans samt med polisens register.

Jakten fortsätter!

Haha "arv". Yeah right.

Vad vill du ha ut av din Panerai? Börja med att bestämma vilka funktioner du behöver, jag behöver tydligen bara tid (Jag köpte inte klockan för att kunna se datum t.ex.). När du bestämt dig för det kan du fråga dig om du vill ha en automatisk eller manuell (min är manuell). Därefter har du ytterligare reducerat antalet referenser en hel del. Om du sen tar storlek och med eller utan crownguard i beaktning så har du snart trattat ner dig till ett rimligt antal modeller att välja mellan.

Vill du tratta ner ännu mer kan du gå in på material (och ev. färg, om den ska vara svart t.ex.). Om du svarar på de frågorna kan vi säkert hjälpa dig till en bra ref!
 
Tillbaka
Topp