• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_6577.JPG

Pluggar och konstaterar att min 233a är inne på sin 10e dag utan uppfriskande. Läste i manualen att urverket skall ha en reserv men 48h känns lite väl mycket!? Min gamla Reverso Calender hade bara 37h helt sjukt dåligt med tanke på dag,datum och månfas...
Bara jag som är trög kanske men vad menar du? :confused:

EDIT: Nu läste jag vad det faktiskt stod. Sorry! :oops:
 
Senast ändrad:
Bara jag som är trög kanske men vad menar du? :confused:
hehe uppvridning blev visst uppfriskande med autocorrect. Det jag menar är att klockan har en 8a dagars reserv står även i manualen att det är en reserv men inte hur lång. I skrivandets stund är klockan inne på sin 10e dag plus 2.35H som sagt inget väsentligt men mer ett ett konstaterande...Jlc raderna är svammel!
 
För mig handlar det inte bara om vattentäthet utan funkar lite som en indikation om hur tålig klockan är överlag. Jag använder mina klockor till dykning men iofs inte kört Panerai någon gång men det beror mer på att jag alltid har den på läder.
Har läst någonstans att Panerais OEM läder går bra att dyka/bada med, då de är oljeimpregnerade. Tittar man på bilder ser man dykare som har läderstronkar på sig. Har själv inte provat dock, sätte på gummi när det är badsäsong. Eller badar/snorklar med en gammal Seiko...


Köpte beg av medlem här men googla på baseballstrap eller liknande så hittar du massor.

Med vänlig hälsning,
Compiss
 
hehe uppvridning blev visst uppfriskande med autocorrect. Det jag menar är att klockan har en 8a dagars reserv står även i manualen att det är en reserv men inte hur lång. I skrivandets stund är klockan inne på sin 10e dag plus 2.35H som sagt inget väsentligt men mer ett ett konstaterande...Jlc raderna är svammel!
Okej! Läste om och översatte "uppfriskande" till "uppvridning" så min auto correct fungerar! :D
 
Har hittat drömklockan på paneristi.com.
Men nu måste jag vänta flera dagar på att få behörighet att posta på forumet!
Världen är orättvis! :banghead:
 
Dum fråga kanske men kan man utläsa något av hur högt eller lågt nr klockan har? Typ nr under 100 eller en klocka inom 200 eller 600 spannet?:)
 
Tillbaka
Topp