• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_0810.JPG

Idag bär jag den här (359), imorgon bär jag förhoppningsvis något liknande men nytt.
Snyggt strap !
 
Kört VC:n som fredagsklocka på jobbet. Älskar verkligen det klockskrället, men likt tusan känner jag ändå att jag bara måste spänna på mig Pannan för några timmar när jag kommit hem. Egentligen borde SKX:en åka på inför stoj och lek med ungarna, men det gåår bara inte.. Pannan bara skriker efter mig :hungry:

IMG_5855.JPG
skulle du kunna bli OWG med pannan?
 
14890362_1867441176875861_809098060741526336_o.jpg


PAM217 är också jävligt bra asså... Gillar destromodeller, även om jag inte är vänsterhänt...
Det där bandet var nästan hårigt otäckt. Jag skulle nog gå med känslan av att ha ett vildsvin hängandes runt armen, drypandes och hårigt, kanske också kittligt, men rått och snygg var det och passade grymt (ursäkta) bra till. Otroligt snygg modell. Suget kommer tillbaka känner jag. Inte bra. Jag ska nog ha en destro, sen får det vara bra.
 
skulle du kunna bli OWG med pannan?
Lika lite som jag någonsin kommer kunna vara utan minst en Panna skulle jag kunna vara owg med en Panna, vare sig det gäller 47 eller 44 i diameter (utgår från Luminor). Min 422 är i ärlighetens namn för stor för vissa sammanhang; skulle således inte kunna ha den som enda klocka även om den just nu får överlägset mest handledstid av mina (förvisso få) klockor. Dessutom tycker jag Luminor utgör en så speciell typ av klocka att jag känner att jag behöver komplement.
Finns dessutom generellt aaalldeles för mycket kul för att jag skulle kunna vara owg. Jag Måste ju bara ha en 513/575, jag Måste ju bara ha en 127 eller 217, jag Måste ju bara ha en AP Diver.. ;)
VC:n kan jag inte heller se lämna, och det enda jag i nuläget ser skulle kunna rubba min 422:a är just 127 el. 217, precis som 422 var det enda som kunde rubba min 590 :)

Det här med det ofrivilligt långsamma skyndandet vad gäller utökning av samlingen är för övrigt jäävligt drygt :arghh:
 
Strapbyte från tidigare idag. Det blev ett oanvänt dykstrap i svart med gul tråd. Tyvärr lite långt så det behövs ett hål till egentligen. Det är när den inte sitter fast ordentligt som tyngden blir tydlig. Just det, jag beställde strap också i grön nubuck. Det är många detaljer att ta ställning till. Material, färg, färg på tråd, sömmens mönster, längd x 2, bredd vid boett och bredd vid spänne, tjocklek vid boett, tjocklek vid hålen/spännet, ruff/elegans, bredd på spännets tunga. Det blir rå Brasilien style, tänker jag mig. En ful och tydlig ritning så proffs förstår beställande amatör. Nu är det bara att vänta.
IMG_9529.JPG


IMG_9514.JPG
 
Tillbaka
Topp