• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Onödig som dykare blir ascool som äventyrsklocka. Är äventyrsklocka ett uttryck som används för en Submersible? Jag har aldrig hört det förut förutom på Garmin och Shuunto.
Men den är väl skapad för att klara turen Syd till Nordpolen? O Mike Horn om nån är väl en äventyrare? Sen har ju även Pam252 gmt funktion
IMG_6161.JPG
 
Pam 252 har ju för övrigt ökat rätt rejält i pris jämfört med nypriset..
Då tycker jag att Pam 719 är snyggare!!
 
Modellen känd onödig och hur funktionellt är det med gmt på en dykare? Det känns iaf inte naturligt med en dykare som har behov av två tidszoner.
Jag tycker det är roligt att de sätter GMT på en klocka som "ska" Pole 2 Pole, det visar att de inte klarar utmaningen att hålla sig i samma tidszon under hela resan. :D
 
@Janne2000 för tusan ser att du säljer Pannan och tar byten mot icke Panerai - Ska du lämna oss eller har du köpt en Panna vid sidan om?!
Man behöver inte ens sälja för att vara utan Panna... Fick mail från Nymans igår om att jag troligen får ett kostnadsförslag från Panerai på reparation av min 312:a.. Har varit borta 1 månad då pga att en av de fjädrande knapparna för bandstiften ploppade ur.. Har läst på nätet om allt mellan att de fixar på goodwill till att det är byte av hela caset som gäller..:-( Med tanke på att de kallade det för kostnadsförslag så är det väl det senare?!
 
Helt enkelt ett must have! Synd att de ser ut som gummibanden skåpsnycklarna på badhusen sitter på, men va fan gör man inte..

Edit: haha, 35 spänn för armband och 125 spänn i frakt :D
 
Man behöver inte ens sälja för att vara utan Panna... Fick mail från Nymans igår om att jag troligen får ett kostnadsförslag från Panerai på reparation av min 312:a.. Har varit borta 1 månad då pga att en av de fjädrande knapparna för bandstiften ploppade ur.. Har läst på nätet om allt mellan att de fixar på goodwill till att det är byte av hela caset som gäller..:-( Med tanke på att de kallade det för kostnadsförslag så är det väl det senare?!
Den där typen av fel och allt medföljande strul suger på hög nivå. Det kan bara inte få generera kostnad för ett helt casebyte till dig som kund..
 
Man behöver inte ens sälja för att vara utan Panna... Fick mail från Nymans igår om att jag troligen får ett kostnadsförslag från Panerai på reparation av min 312:a.. Har varit borta 1 månad då pga att en av de fjädrande knapparna för bandstiften ploppade ur.. Har läst på nätet om allt mellan att de fixar på goodwill till att det är byte av hela caset som gäller..:-( Med tanke på att de kallade det för kostnadsförslag så är det väl det senare?!
Fan då det där sög ju hästballe! Jag hoppas verkligen att de har någon skam i kroppen och ordnar det där. Panerai Service-center verkar ju vara någon form av rysk roulette fortfarande. Jag tycker att om du för ett kostnadsförslag så be om kontaktuppgifter direkt till Panerai då jag hört att de behandlar kunder bättre än AD...
 
Den där typen av fel och allt medföljande strul suger på hög nivå. Det kan bara inte få generera kostnad för ett helt casebyte till dig som kund..
Nej man kan tycka det.. Märk väl att jag inte fått ngt besked än. Har bara läst en massa skrämselpropaganda på Paneristi forum och andra obskyra internet platser..:)
Urmakaren på Nymans hade aldrig sett detta hända förut.. Men som sagt googlar man lite så har det ju hänt och med olika kostnader förknippade med reparationen/bytet.
Håller tummarna för ett bra besked på måndag.
 
@Janne2000 för tusan ser att du säljer Pannan och tar byten mot icke Panerai - Ska du lämna oss eller har du köpt en Panna vid sidan om?!
Haha inte klart än. Målet har varit en Pam634 rätt länge men även andra refs. Eller nåt annat hmm märke.
Eller så köper jag ett nytt strap o dumförklarar mej själv haha
 
Jag tycker det är roligt att de sätter GMT på en klocka som "ska" Pole 2 Pole, det visar att de inte klarar utmaningen att hålla sig i samma tidszon under hela resan. :D
Det har du visserligen rätt i. Är ju årstiderna som skiljer dom åt;)
Men ska väl visa att man kan korsa Atlanten, Amazonas eller liknande oxå..
 
Men sorry @RicVin , vad är det som hänt? Blev caset repat pga bandstiftet? Är din Pam312 under garanti?
Fill me in pliiizz:)
 
Men sorry @RicVin , vad är det som hänt? Blev caset repat pga bandstiftet? Är din Pam312 under garanti?
Fill me in pliiizz:)
Nope.. ingen garanti. Däremot var det typ 1 månad sedan servicegarantin gick ut när detta hände.. Skulle byta strap på helt vanligt sätt. Trycker ner en av de små "knapparna" för att frigöra bandstiftet. När jag drar ut stiftet så ploppade den lilla knappen samt fjäder upp i....PANNAN på mig. Sorry kunde inte låta bli... Hittade alla små pinaler och tog en sväng förbi Nymans för att få det fast satt. Men se det gick inte. Måste skickas till Panerai. Inga gängor eller så utan det verkar bara ditpressat.. Så inga repor denna gång utan en liten bandstiftsfrigörarknapp på villovägar.
 
Nope.. ingen garanti. Däremot var det typ 1 månad sedan servicegarantin gick ut när detta hände.. Skulle byta strap på helt vanligt sätt. Trycker ner en av de små "knapparna" för att frigöra bandstiftet. När jag drar ut stiftet så ploppade den lilla knappen samt fjäder upp i....PANNAN på mig. Sorry kunde inte låta bli... Hittade alla små pinaler och tog en sväng förbi Nymans för att få det fast satt. Men se det gick inte. Måste skickas till Panerai. Inga gängor eller så utan det verkar bara ditpressat.. Så inga repor denna gång utan en liten bandstiftsfrigörarknapp på villovägar.
Tråkigt :( Hoppas det inte blir så dyrt
 
Nope.. ingen garanti. Däremot var det typ 1 månad sedan servicegarantin gick ut när detta hände.. Skulle byta strap på helt vanligt sätt. Trycker ner en av de små "knapparna" för att frigöra bandstiftet. När jag drar ut stiftet så ploppade den lilla knappen samt fjäder upp i....PANNAN på mig. Sorry kunde inte låta bli... Hittade alla små pinaler och tog en sväng förbi Nymans för att få det fast satt. Men se det gick inte. Måste skickas till Panerai. Inga gängor eller så utan det verkar bara ditpressat.. Så inga repor denna gång utan en liten bandstiftsfrigörarknapp på villovägar.
Humor är räddningen i svåra stunder haha;)
Då fattar jag!! Vilket j@vla mekk! Måste va pilligt som 17 att få dit det igen OCH att det håller. Hoppas verkligen det löser sej (o det billigt) för dej..
 
Riktigt tråkigt att höra :(

Man behöver inte ens sälja för att vara utan Panna... Fick mail från Nymans igår om att jag troligen får ett kostnadsförslag från Panerai på reparation av min 312:a.. Har varit borta 1 månad då pga att en av de fjädrande knapparna för bandstiften ploppade ur.. Har läst på nätet om allt mellan att de fixar på goodwill till att det är byte av hela caset som gäller..:-( Med tanke på att de kallade det för kostnadsförslag så är det väl det senare?!
 
Humor är räddningen i svåra stunder haha;)
Då fattar jag!! Vilket j@vla mekk! Måste va pilligt som 17 att få dit det igen OCH att det håller. Hoppas verkligen det löser sej (o det billigt) för dej..
Fick kostnadsförslag idag.. 10-12 000:- beroende på om jag vill ha en ny fjäderhusbrygga.. Enbart estetiskt står det? Någon som vet om det är ngn ny design eller annat? Varför skulle man annars vilja byta den? Då är det en service,polering,nya visare samt reparation av mellanboett som är det egentliga behovet. Men det roligaste är ändå att den enbart behöver vara borta 12-16 veckor...:-(
 
Fick kostnadsförslag idag.. 10-12 000:- beroende på om jag vill ha en ny fjäderhusbrygga.. Enbart estetiskt står det? Någon som vet om det är ngn ny design eller annat? Varför skulle man annars vilja byta den? Då är det en service,polering,nya visare samt reparation av mellanboett som är det egentliga behovet. Men det roligaste är ändå att den enbart behöver vara borta 12-16 veckor...:-(
Wtf...
 
Fick kostnadsförslag idag.. 10-12 000:- beroende på om jag vill ha en ny fjäderhusbrygga.. Enbart estetiskt står det? Någon som vet om det är ngn ny design eller annat? Varför skulle man annars vilja byta den? Då är det en service,polering,nya visare samt reparation av mellanboett som är det egentliga behovet. Men det roligaste är ändå att den enbart behöver vara borta 12-16 veckor...:-(
Ajajajdå. Så här lagom till juletiden dessutom:mad:
 
Tillbaka
Topp