Jag råkar veta att den snart får en Broster.![]()
Läser ikapp med 630.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag råkar veta att den snart får en Broster.![]()
Läser ikapp med 630.
Det ligger en liknande i säljtråden, eller gjorde iaf. Ägare en Stockholmare (okänt kändisfaktor så priset kan gå upp eller ner), begärt pris ca 85000 kr, vitguld, 40 mm, vitguld, ungefär samma år.![]()
![]()
Slö surfa som vanligt och hitta den här trevliga pam 80 i vit guld som jag aldrig sett förut, 42 mm safir 160 ex blå tavla år 2001. Pris för mycket antar jag...
Det mest spännande enligt min mening är att det är en deadbeat eller independent som panerai kallar det.
Jaja inga panerai dna men jag hade iaf inte tackat nej!
Aldrig sett förut men ruggigt snygg!!![]()
![]()
Slö surfa som vanligt och hitta den här trevliga pam 80 i vit guld som jag aldrig sett förut, 42 mm safir 160 ex blå tavla år 2001. Pris för mycket antar jag...
Det mest spännande enligt min mening är att det är en deadbeat eller independent som panerai kallar det.
Jaja inga panerai dna men jag hade iaf inte tackat nej!
Aldrig sett förut men ruggigt snygg!!
Undrar jag med. Fyndpris.Vem klippte 574an?
Japp verkligen. Den listar val strax under 70Undrar jag med. Fyndpris.
Lite små rolig grej juKul grej är att det är en cyklop för mekanismen som utför tickande, innovativt
![]()
![]()
![]()
Undrar jag med. Fyndpris.
Inget annat än löjligt billigt. Varför är vi så jävla relativt få som inser att Panerai äger!?Japp verkligen. Den listar val strax under 70
Du får sluta glo på LonginesInget annat än löjligt billigt. Varför är vi så jävla relativt få som inser att Panerai äger!?
Kan ju förvisso ha handlat om timing och annat, men ändock..
Haha ja Longines var en skräll, särskilt sett till mina egentliga preferenser.. Men måste ju ha en beater (inte direkt en beaterklocka utseendemässigt dock)Du får sluta glo på LonginesGrattis iaf
![]()
Faktiskt på 70 jämt. Jaja, man kanske skulle slagit till men blir ohållbart att köpa bara för att det är billigtJapp verkligen. Den listar val strax under 70
Gamla base modellerna Pam112,111 och 000 för att nämna några. Finns väldigt många flerEfter läst en del här och hör exempel på att man blir utan klocka 4-6 månader vid service blir jag lite tveksam till att ta klivet in i Panerai träsket ( men jag vill )
Har jag förstått det rätt att service tiden på 4-6 månader endast gäller "inhouse" verken? Om man nöjer sig med ETA verk vika modeller är det då som gäller ( 44 mm ) och är det så att de flesta urmakare kan serva dem?
Sen läste jag om @RicVin ´s problem med en sprint som skött honom i Pannan och kostade onödigt mycket att åtgärda är det denna fjädrande sprint på alla nya modeller eller finns den gamla skruvade modellen fortfarande.
Vilken modell tycker Ni är bra som instegsmodell önskar 44 mm och "Sandwich dial".
Ha en go fredag.
Hej, jag har en Panerai inne på service nu. Den har ett ETA-verk och servas på Panerai/Richemont servicecenter i Holland just nu. Jag fick kostnadsförslag och tid häromdagen. Det lyder: komplett service inkl delar utan polering och utan byte av tavla+visare, frakt, provtryck, packningar och allt, 6400 kr. Beräknad leveranstid tillbaka till mig är 6-8 veckor. Det är helt ok tycker jag. När det gäller tips på modell, säger jag bara att kan du så köp den du gillar. Det här med instegsmodell har jag aldrig förstått mig på. Är det pga budget är det ändå bättre och billigare att vänta och spara och sen köpa den modell du vill ha. Hur tänker du just nu kring din stundande första Panerai? Vad vill du ha ut?Efter läst en del här och hör exempel på att man blir utan klocka 4-6 månader vid service blir jag lite tveksam till att ta klivet in i Panerai träsket ( men jag vill )
Har jag förstått det rätt att service tiden på 4-6 månader endast gäller "inhouse" verken? Om man nöjer sig med ETA verk vika modeller är det då som gäller ( 44 mm ) och är det så att de flesta urmakare kan serva dem?
Sen läste jag om @RicVin ´s problem med en sprint som skött honom i Pannan och kostade onödigt mycket att åtgärda är det denna fjädrande sprint på alla nya modeller eller finns den gamla skruvade modellen fortfarande.
Vilken modell tycker Ni är bra som instegsmodell önskar 44 mm och "Sandwich dial".
Ha en go fredag.
Är väl inte sämre än BP....Man blir ju mörkrätt när man läser detta, hur ser er felfrekvens ut?
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?384251-Oh-my-good-GOD-Panerai/
BP brukar ju hålla rätt bra verkar det som, JLC och Zenith däremot...Är väl inte sämre än BP....
Haft tre pannor. Alla perfekta
Inget fel på mitt urverk 2002 första inhouse som kom 2005/6 så inga barnsjukdomar på min S serie 2016 iaf peppar,peppar. Sen vet jag sen tidigare att du är ju inte direkt något Pam-fan! Så självklart förstärks ditt psykologiska motstånd till en klocka du egentligen har lust att prova när du läser trams på TZMan blir ju mörkrätt när man läser detta, hur ser er felfrekvens ut?
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?384251-Oh-my-good-GOD-Panerai/
Hehe, jag börjar mjukna faktiskt, de har helt klart en del roliga modeller. De flesta klockorna jag köpt har jag köpt osedda men har inte riktigt vågat göra det med någon panna i och med den speciella designen. Har bara provat 2st och det var flera år sedan.Inget fel på mitt urverk 2002 första inhouse som kom 2005/6 så inga barnsjukdomar på min S serie 2016 iaf peppar,peppar. Sen vet jag sen tidigare att du är ju inte direkt något Pam-fan! Så självklart förstärks ditt psykologiska motstånd till en klocka du egentligen har lust att prova när du läser trams på TZ![]()
Testa en med uthusverk så är det lugntHehe, jag börjar mjukna faktiskt, de har helt klart en del roliga modeller. De flesta klockorna jag köpt har jag köpt osedda men har inte riktigt vågat göra det med någon panna i och med den speciella designen. Har bara provat 2st och det var flera år sedan.
Servicehistorier oroar dock, läst mycket skit om Panerai vad gäller hållbarhet men även om andra märken såklart.
Låter som du börjar mogna i klockintresset, Panerai är ett måste i samlingen!Hehe, jag börjar mjukna faktiskt, de har helt klart en del roliga modeller. De flesta klockorna jag köpt har jag köpt osedda men har inte riktigt vågat göra det med någon panna i och med den speciella designen. Har bara provat 2st och det var flera år sedan.
Servicehistorier oroar dock, läst mycket skit om Panerai vad gäller hållbarhet men även om andra märken såklart.
Komiskt att du lade upp den bilden precis för en keramisk Luminor är faktiskt det jag helst skulle vilja ha. Skulle vilja ha en heldag och bara prova massa olika modeller, verkar vara en djungel med olika WR mm.Låter som du börjar mogna i klockintresset, Panerai är ett måste i samlingen!![]()
Korrekt analys. En djungel. Och de flesta modellerna har nåt man gillar, vissa mer än andra. Sen har inte jag hittat en som jag inte skulle vilja ändra nåt på, men det kanske inte är unikt för panerai.Komiskt att du lade upp den bilden precis för en keramisk Luminor är faktiskt det jag helst skulle vilja ha. Skulle vilja ha en heldag och bara prova massa olika modeller, verkar vara en djungel med olika WR mm.
gillar den lilla sub sekunden och loggan. någon som vet av någon 44mm med mindre subsekund, har bara sett det på 47PAM617 ja tack!
![]()
312 och 359? För visst menar du en subsekund bredvid en 9a, dvs innanför 9an? Om bara subsekund + 44mm finns det en uppsjö.gillar den lilla sub sekunden och loggan. någon som vet av någon 44mm med mindre subsekund, har bara sett det på 47r