Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är lättare att köra om på insidan med en högerstyrd bil och man är också närmare naturen, om man inte kör i de länder som har vänstertrafik. För att något ska kunna vara fel, måste det finns ett läge som är rätt och det finns inget rätt och fel, som jag ser det. Jag tror man kan utläsa en hel del ur en destrobärare. Gillar inte regler och ramar, har en förkärlek till livets alla chicken race och är ständigt kämpande för att inte passa in. En destrobärare är inte rädd för det sociala trycket och vågar gå sin egna väg och ser acklimatisering som lilla döden.Destro är lite som en högerstyrd bil. Spelar ingen roll hur snygg den är, ratten sitter på fel sida!![]()
Intressant analysDet är lättare att köra om på insidan med en högerstyrd bil och man är också närmare naturen, om man inte kör i de länder som har vänstertrafik. För att något ska kunna vara fel, måste det finns ett läge som är rätt och det finns inget rätt och fel, som jag ser det. Jag tror man kan utläsa en hel del ur en destrobärare. Gillar inte regler och ramar, har en förkärlek till livets alla chicken race och är ständigt kämpande för att inte passa in. En destrobärare är inte rädd för det sociala trycket och vågar gå sin egna väg och ser acklimatisering som lilla döden.![]()
Den är inte så snygg den där. Du borde sälja den. Hört att andrahandsvärdet just droppade ner i backen. Kan offra mig och förbarma mig över denIntressant analys
Oh well, får lägga upp en färsk bild på 422:an medan jag fortsätter klura..
![]()
Intressant analys
![]()
Förlåt, förstörde jag lusten med min analys? Den har en stor distans så ta den inte alltför allvarligt.Intressant analys
![]()
Nej då för tusanFörlåt, försörde jag lusten med min analys? Den har en stor distans så ta den inte alltför allvarligt.
Är riktigt sugen på en 392:a
Ögat räcker nog inte till för att kontrollera äktheten, men spontant ser stålet annorlunda ut mot oem och spännet ser ut att ha rundare kanter. Är det hårt polerat kanske? Det kanske är hur ljuset faller in, men är texten PANERAI mindre distinkt på det du köpte mot oem?
Jag köpte ett strap med buckle här på forumet igår, enkel transaktion som vanligt, men spännet ger mig lite dåliga vibbar, finns det nån här som har koll eller känner igen den, det nedre spännet är min OEM från Nymans, den med vit söm den jag är tveksam till.![]()
// Danne
Tänkte samma som du ang texten. Men svårt att se på bilden..Ögat räcker nog inte till för att kontrollera äktheten, men spontant ser stålet annorlunda ut mot oem och spännet ser ut att ha rundare kanter. Är det hårt polerat kanske? Det kanske är hur ljuset faller in, men är texten PANERAI mindre distinkt på det du köpte mot oem?
Går ju säkert att använda men är det inte the real deal så ska det ju definitivt avspeglas i priset! :-/När man jämför dom bredvid varandra ser mitt nyköp ut som en fattig kusin från landet, dålig finish, svårskruvad mm, jag ska kolla med säljaren..
Med tanke på att ett OEM-spänne kostar runt 2.500:- så tror jag inte att det är original om du inte betalade något åt det hållet.När man jämför dom bredvid varandra ser mitt nyköp ut som en fattig kusin från landet, dålig finish, svårskruvad mm, jag ska kolla med säljaren..
Så det är destro-folket som sjunger högt på tunnelbanan med hörlurarna på, står still till vänster i rulltrappan, kör utan dimljus när det är filmjölk utanför vindrutan, parkerar åt fel håll på gatan, går från fel håll i matkön, har pälsjacka på sommaren och rosa shorts på vintern osv?Det är lättare att köra om på insidan med en högerstyrd bil och man är också närmare naturen, om man inte kör i de länder som har vänstertrafik. För att något ska kunna vara fel, måste det finns ett läge som är rätt och det finns inget rätt och fel, som jag ser det. Jag tror man kan utläsa en hel del ur en destrobärare. Gillar inte regler och ramar, har en förkärlek till livets alla chicken race och är ständigt kämpande för att inte passa in. En destrobärare är inte rädd för det sociala trycket och vågar gå sin egna väg och ser acklimatisering som lilla döden.![]()
Med tanke på att ett OEM-spänne kostar runt 2.500:- så tror jag inte att det är original om du inte betalade något åt det hållet.
Så det är destro-folket som sjunger högt på tunnelbanan med hörlurarna på, står still till vänster i rulltrappan, kör utan dimljus när det är filmjölk utanför vindrutan, parkerar åt fel håll på gatan, går från fel håll i matkön, har pälsjacka på sommaren och rosa shorts på vintern osv?![]()
Att det är svårskruvat är en varningssignal. Att tillverka en liten skruv och "mutter" med bra fina gängor kräver sitt stål och sin yrkeskunniga fabrik. Hoppas det reder upp sig. Om ett original kostar 2500 kr ut till kund finns det läskande marginaler som fler än Panerai som vill komma åt, tyvärr.När man jämför dom bredvid varandra ser mitt nyköp ut som en fattig kusin från landet, dålig finish, svårskruvad mm, jag ska kolla med säljaren..
kollar du på strappet så är inte stygnen på den längre delen nere i spetsen ej så snyggt gjort i min meningen, det är inte symmetriskt.
Strappen känns om men man vet ju aldrig![]()
Bra spottat!! Bra ögon unge man!!kollar du på strappet så är inte stygnen på den längre delen nere i spetsen ej så snyggt gjort i min meningen, det är inte symmetriskt.
![]()
![]()
Ung och ung...Bra spottat!! Bra ögon unge man!!
Ser inte alls bra ut..:-(
Edit.. Passade på att kolla mina band nu.. Har ju bara banden att tillgå nuförtiden...:-( På det svarta orginal crocot är sömmen perfekt symetrisk. På mitt "fusk" Asso från "Time Connection" ser sömmen ut som på bilden ovan... Behöver såklart inte betyda ett dugg men det kan betyda allt också..
Han behöver ju inte dö, bara lägga upp lite kosinginte värt det tycker jag! 422 är ju oxå skitsnygg - kanske den allra snyggaste Pannan enligt mig. Endast om du är beredd att dö för DESTRO är värt att byta![]()
Verken spännet eller läderbandet ser legit ut
Strappen känns om men man vet ju aldrig![]()
673:an!Panerai lunch idag på Krons. Alltid lika trevligt!
Först ut PAM 673 - livsfarligt bra. Samma case som 372 men med annan tavla och visare.
![]()
Sen testades först PAM 312, testad innan men oväntat bra. Synd att den saknar guldvisare...
![]()
Sen kusinen till 312, nämligen en PAM 351 i titan, brun tavla och guldvisare. Blev lite för grå för min del faktiskt. Föredrar då 352 med länk i titan, fanns dock inte inne.
![]()
Sist ut en Radiomir PAM 572. Över förväntan bra, satt som en smäck även fast man direkt får en dressigare känsla. Dock stort plus för 1940-caset med sina ordentliga bandhorn!
![]()
Slutade inte med något köp idag, eller ja okej de hade bra med band inne så blev ett Ponte Vecchio strap till min 590. Satan va bra men som alltid satan va dyrt haha.
Bra spottat!! Bra ögon unge man!!
Ser inte alls bra ut..:-(
Edit.. Passade på att kolla mina band nu.. Har ju bara banden att tillgå nuförtiden...:-( På det svarta orginal crocot är sömmen perfekt symetrisk. På mitt "fusk" Asso från "Time Connection" ser sömmen ut som på bilden ovan... Behöver såklart inte betyda ett dugg men det kan betyda allt också..
Schöösch.... har en massa år kvar till en 40-årskrisUng och ung...![]()