• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag köpte ett strap med buckle här på forumet igår, enkel transaktion som vanligt, men spännet ger mig lite dåliga vibbar, finns det nån här som har koll eller känner igen den, det nedre spännet är min OEM från Nymans, den med vit söm den jag är tveksam till.

// Danne

På alla 22mm OEM-spännen jag ägt så har det funnits bokstavskombinationer på baksidan av spännet. Finns rätt mycket ripoffs att köpa på t ex eBay.

Måste säga att jag verkligen gillar gummit ändå.
IMG_1225.JPG

Själv har jag en 359 och har nog (lite tveksam till hornen) kärat ner mig i en 1359. Hur 17 motiverar man ett sånt byte?

"Du frugan, jag tänkte dumpa dig och bli ihop med din tvillingsyster som gjort några plastikoperationer!" Inte rimligt.

WTF!!!!!!?????

Vet inte om ni uppmärksammat detta men Krons/Nymans har sänkt priset på ett antal Panerai-modeller. Oklart vilka modeller det gäller men noterade att listpriset på min 610a droppat från 59k till 52k (-12%!!!). Oklart när detta skedde men kan inte varit alltför länge sen. Vad är det som händer? Vet någon varför?

För egen del blir slutsatsen: Hej då andrahandsvärde.

WTF!!!!!!?????

Vet inte om ni uppmärksammat detta men Krons/Nymans har sänkt priset på ett antal Panerai-modeller. Oklart vilka modeller det gäller men noterade att listpriset på min 610a droppat från 59k till 52k (-12%!!!). Oklart när detta skedde men kan inte varit alltför länge sen. Vad är det som händer? Vet någon varför?

Kanske en anpassning pga gråhandeln?

Nu hänger jag inte med?! :confused:
listpriset på en 422 är 86 lök, list på 690 med dagens eurokurs är 87 (I Europa)
Så i princip same same fast för en mycket mer limiterad modell även om den kommer tillverkas i 500 ex per år vilket jag inte tror

Så rent värdemässigt så bör den hålla sig rätt! Tyvärr så går det inte att pruta något på boutique-modellerna

WTF!!!!!!?????

listpriset på en 422 är 86 lök, list på 690 med dagens eurokurs är 87 (I Europa)
Så i princip same same fast för en mycket mer limiterad modell även om den kommer tillverkas i 500 ex per år vilket jag inte tror

Så rent värdemässigt så bör den hålla sig rätt! Tyvärr så går det inte att pruta något på boutique-modellerna
Oj, vad har hänt!? 422 listade nyss 88,4 och nu 86,5k. Liten skillnad, men likväl en sänkning! Här händer grejer I didn't see coming!

Haha, tänker genast på Rolex.. Som om de nånsin skulle sänka; de höjer bara in absurdum.. :hilarious:

Oj, vad har hänt!? 422 listade nyss 88,4 och nu 86,5k. Liten skillnad, men likväl en sänkning! Här händer grejer I didn't see coming!

Haha, tänker genast på Rolex.. Som om de nånsin skulle sänka; de höjer bara in absurdum.. :hilarious:
Viljan att betala fullpris sjönk just ytterligare...
Är fortfarande i chock. Känner mig lurad och smutsig. Om det är för att konkurrera med gråhandeln lär det bara fungera kortsiktigt. Gråhandlarna lär följa efter för att behålla sin usp.

Viljan att betala fullpris sjönk just ytterligare...
Är fortfarande i chock. Känner mig lurad och smutsig. Om det är för att konkurrera med gråhandeln lär det bara fungera kortsiktigt. Gråhandlarna lär följa efter för att behålla sin usp.
Visst kan det för oss befintliga ägare på kort sikt kännas lite knas av rädsla för ens andrahandsvärden, men det här är bra, oavsett om det är valutarelaterat eller har andra anledningar. Det är ju knappast förekommande årligen, vartannat år eller ens var femte (?) år.
Mycket bättre än tex Rolex med sina konstanta höjningar in absurdum..

Edit: sen är det klart att det inte är någon ekonomisk höjdare att betala listpris vid något tillfälle, så det bör undvikas i den mån det är möjligt. Möjligen bortsett från vissa väldigt begränsade modeller..

Visst kan det för oss befintliga ägare på kort sikt kännas lite knas av rädsla för ens andrahandsvärden, men det här är bra, oavsett om det är valutarelaterat eller har andra anledningar. Det är ju knappast förekommande årligen, vartannat år eller ens var femte (?) år.
Mycket bättre än tex Rolex med sina konstanta höjningar in absurdum..
Du har förmodligen rätt. Tur att jag aldrig kommer sälja mig :)
Att det skulle vara valutarelaterat låter dock konstigt. Nu vet jag inte vad de listar i för valuta, men om det är CHF så borde priserna inte förändrats så mycket. Om det är USD eller Euro borde de väl (?) ökat. Eller tänker jag fel?

upload_2016-12-7_15-5-54.png

Du har förmodligen rätt. Tur att jag aldrig kommer sälja mig :)
Att det skulle vara valutarelaterat låter dock konstigt. Nu vet jag inte vad de listar i för valuta, men om det är CHF så borde priserna inte förändrats så mycket. Om det är USD eller Euro borde de väl (?) ökat. Eller tänker jag fel?

upload_2016-12-7_15-5-54.png
Mm, känns inte valutarelaterat. Är väldigt nyfiken på vad som ligger bakom. Har inte hört eller sett minsta brus om det här; verkligen en överraskning..

Det är ju intressant att det bara är några modeller som ändrat pris. Om man tänker helt ur den vinkeln, vad kan det bero på?

Tillbaka
Topp