• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De fick in dessa i veckan - Värdelöst ljus som vanligt...

PAM 662

IMG_0801.JPG

PAM 631
IMG_0804.JPG

PAM 662 och 631
IMG_0805.JPG

PAM 663
IMG_0806.JPG

PAM 662 och 663 - 1000st av varje finns tillverkade.
IMG_0807.JPG

Det här med att Pannerai gått ifrån sandwich och glasbaksida på vissa modeller har säkert med tillverkningskostnaden att göra i första hand men det borde ju rimligtvis också innebära att höjden på klockan borde kunna minska något.
Någon som vet om höjden skiljer sig något åt mellan modellerna beroende på tavla och bakboett?

Det här med att Pannerai gått ifrån sandwich och glasbaksida på vissa modeller har säkert med tillverkningskostnaden att göra i första hand men det borde ju rimligtvis också innebära att höjden på klockan borde kunna minska något.
Någon som vet om höjden skiljer sig något åt mellan modellerna beroende på tavla och bakboett?

Njä. Det finns dock åtminstone två modeller av Bettarini-boetten. Den äldre är 14,5mm och den nyare är 13,5, men skillnaden beror på andra saker främst. Tunnare ring och tunnare urverk framförallt. Exempel på "ny" är 590 och "gammal" 000. De ännu nyare Base med 100m WR är också 13,5mm.

Är 40mm panerai mer svårsålt än 44mm? Går i tankarna om att sälja min pam48 men vill att det går undan isf då jag hittat en ersättare som lär försvinna rätt snabbt. Vad bör man begära för en pam48 som är servad tidigare i år?

Inte lika stor efterfrågan på 40mm som 44mm. Men ska nog ändå inte vara allt försvårt så länge priset är rätt:)
Tack!
Vad bör man begära? Fick den i inbyte för ett tag sedan och själv så kan jag förmodligen minst om panerai på hela forumet så jag uppskattar alla pointers. Tycker den är jättefin men blir inte att den används spec mkt då den är helt polerad så det kanske är bäst att sälja den nu när jag hittat en annan rolig jag kan tänka mig.

Är 40mm panerai mer svårsålt än 44mm? Går i tankarna om att sälja min pam48 men vill att det går undan isf då jag hittat en ersättare som lär försvinna rätt snabbt. Vad bör man begära för en pam48 som är servad tidigare i år?
Det går nog på ett ut. Det finns färre köpare. Det finns inte många 40 mm. Jag är sugen själv.

Tack!
Vad bör man begära? Fick den i inbyte för ett tag sedan och själv så kan jag förmodligen minst om panerai på hela forumet så jag uppskattar alla pointers. Tycker den är jättefin men blir inte att den används spec mkt då den är helt polerad så det kanske är bäst att sälja den?

Finns inget rätt svar på din fråga antar jag. Historiskt sett så har begagnade Panerai stått ganska lågt i kurs i Sverige, man har kunnat räkna med att få ut någonstans runt det lägsta priset man kan hitta på C24.

Finns inget rätt svar på din fråga antar jag. Historiskt sett så har begagnade Panerai stått ganska lågt i kurs i Sverige, man har kunnat räkna med att få ut någonstans runt det lägsta priset man kan hitta på C24.
Ja, har försökt kolla lite men blir inte klok då dom skiljer så mkt i pris från år till år. Verkar som dom blivit dyrare som rolex och ap. Tack för hjälpen, uppskattas. Får testa mig fram, ligger den för dyrt blir den ju bara liggandes och då får man väl sänka lite. :)

Ja, har försökt kolla lite men blir inte klok då dom skiljer så mkt i pris från år till år. Verkar som dom blivit dyrare som rolex och ap.

Japp, begagnatpriserna har rört sig uppåt i takt med nypriserna. Panerai har höjt sina priser rätt påtagligt de senast åren. Men mitt bästa råd är nog, om du vill få den såld snabbt, att lägga dig runt det lägsta priset du hittar på C24.

• Like
Reactions: Oli
Japp, begagnatpriserna har rört sig uppåt i takt med nypriserna. Panerai har höjt sina priser rätt påtagligt de senast åren. Men mitt bästa råd är nog, om du vill få den såld snabbt, att lägga dig runt det lägsta priset du hittar på C24.
Tack, ja ju snabbare jag blir av med den ju större chans att jag hinner klippa det andra objektet jag spanar på innan den säljs till någon annan.

Är det inte så att Panerai försökt höja priserna, men att handlarna varit tvungna att sänka priser då kunderna inte hakat på? Min uppfattning på begagnat är att de inte mäktat med att följa ökade listpriser. Det tycker jag man kan se, att de verkliga köppriserna varit klart lägre än begärda, både på nytt och begagnat. Så klart är det få som vet hur den verkliga marknaden ser ut, men gör man affärer själv så ser man bilden mer klar.

Ni som har 44mm
Hur känns de vs en rolex sub i storlek
Gillar 512 men samtidigt känns ju kronskyddet lite som en grej man ska ha
Dock rädd för storleken

Tillbaka
Topp