• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker det ser ut som att du klämde på en 590 + något mer också? :)
Ah, uppmärksamt!
Testade 631 ( som jag tyckte var lite halvkul med den blå loggan). Dock otroligt tråkigt band...
Sedan blev det 590 också. Den hade jag valt före 631 om jag var tvungen att välja... Fin synk mellan tavla och band.

IMG_20170109_172032.jpg

Bra fråga. Det överlåter jag till någon av forumrävarna. @Janne2000 har åtminstone haft ett ( och har säkert kvar). Kanske att han har någon bra historia att bjuda på?
Finns egentligen ingen särskild förklaring. Det nästan helt obehandlade kalvlädret är helt enkelt döpt till assolutamente-läder..

Att det är nära nog helt naturligt innebär en del mysigheter som att varje band blir relativt unikt, och att de åldras jäkligt trevligt..

Ah, uppmärksamt!
Testade 631 ( som jag tyckte var lite halvkul med den blå loggan). Dock otroligt tråkigt band...
Sedan blev det 590 också. Den hade jag valt före 631 om jag var tvungen att välja... Fin synk mellan tavla och band.
Check. Jag har stått i det där valet också, faktiskt. Dock blev det en 416. På Asso.
IMG_1341.JPG

Finns egentligen ingen särskild förklaring. Det nästan helt obehandlade kalvlädret är helt enkelt döpt till assolutamente-läder..

Att det är nära nog helt naturligt innebär en del mysigheter som att varje band blir relativt unikt, och att de åldras jäkligt trevligt..
Ahh... där ser man. Nåja, namnsättning är inte alltid helt logiskt i denna värld!

Jag kör den billigaste och enklaste varianten av förvaring. En cigarrlåda. Dock var den mycket bättre när jag bara körde 20-22 mm band då 24mm behöver stå på högkant. Och att jag nu har lite för mycket band så de får trängas. Trevlig bieffekt för den som gillar det är en svag doft av tidigare innehåll. :)
IMG_1443.JPG
IMG_1444.JPG
IMG_1442.JPG
Vilken snygg och prydlig lösning! Som en kille helt utan kontakt med cigarrvärlden undrar jag om det går att få tag i lådan utan att behöva köpa några cigarrer?

Vilken snygg och prydlig lösning! Som en kille helt utan kontakt med cigarrvärlden undrar jag om det går att få tag i lådan utan att behöva köpa några cigarrer?
Fråga i cigarrtråden, grabbarna har garanterat lådor som bara ligger. Jag slängde mina precis, annars hade jag skickat ett gäng tlll dig. Hittar du inga så ska jag försöka ha dig i åtanke när nya cigarrer inhandlas

Det är strutben!
köpt från ett ställe i Turkiet som gått i konkurs.
Strutsben? Det skiftade i struktur, från skinn till ödla till alligator eller liknande. Det måste vara färgat också för det har skinnets naturliga färg. Väldigt snyggt var det iaf. Kul att få se något annorlunda. Har inte strutsar ganska likbleka ben i sin naturliga färg? Lite som kycklingskinn.

Senast ändrad:
Fråga i cigarrtråden, grabbarna har garanterat lådor som bara ligger. Jag slängde mina precis, annars hade jag skickat ett gäng tlll dig. Hittar du inga så ska jag försöka ha dig i åtanke när nya cigarrer inhandlas

Låter som ett utmärkt förslag!
Jag provar det också, för jag är inte heller någon storrökare!

Edit: @Starship: såg att du redan hade skrivit I tråden. Blir det någon extra låda så är jag också intresserad!

Senast ändrad:
Strutsben? Det skiftade i struktur, från skinn till ödla till alligator eller liknande. Det måste vara färgat också för det har skinnets naturliga färg. Väldigt snyggt var det iaf. Kul att få se något annorlunda. Har inte strutsar ganska likbleka ben i sin naturliga färg? Lite som kycklingskinn.
Bra fråga, googlade ostrich leg för klockarmband. De flesta har den där strukturen och färgen typ. Skumt nog.

Bra fråga, googlade ostrich leg för klockarmband. De flesta har den där strukturen och färgen typ. Skumt nog.
Det går naturligtvis utmärkt att göra ett band av det skinn som är på sidorna av ett strutsben. Sköldarna i mitten behöver man inte använda. Finns ganska många färger också. Här är ett band av strutsben som jag har gjort :)

IMG_5557.JPG

IMG_9892.JPG

Tillbaka
Topp