• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har ett oem-alligator på ingång o behöver bli av med mina 3 nya straps från Strapware så jag tänkte kolla läget här först innan de läggs upp på sälj. Knappt använda o sälj som ett paket, 1 mossgrönt o 1 grått asso' plus ett svart/grått canvas med ett läderetui..
IMG_6436.JPG

24/22........
Sålda bums!:)

Senast redigerad av en moderator:
Det är det som @snoozarn har redan påpekat som är huvudsaken med titan - finish. Det finns inga andra helborstade Luminor. No-nonsense looks.

Det negativa är att titan är betydligt mjukare.
Jag tror titan görs i olika hårdhetsgrader så här får man kolla vilken variant av titan de använt. Titan är grymt och grymmast när det blandas med polerat stål. 24 och 25 ska vara så som de är, tycker jag, men det finns andra Paneraimodeller där de blandat borstad titan med polerat stål. Det blir svårslaget snyggt. De har använt t ex blank bezel mot matt titan och även i länkar till 40 mm-modellerna.

Började veckan med att tappa klockan i sovrumsgolvet. Herrejesus vilken ångest

Inga synliga skador och visst ska väl urverket klara en smäll...visst? :bawling:

Helvete, det var 50 år på urverket i PAM700, utan service! :wideyed:
Låter nästan för bra för att vara sant.

But the most interesting part of the work is hidden in the components that make up the movement... Caliber Ref. P.3001/C can work in its brand new performance without service for exactly 50 years thanks to the parts made of tantalum-based ceramic alloy such as bridges, barrels, escapement and even the main plate. All of the wheels in the movement developed on the principle of minimizing the need for lubrication come with DLC (Diamond Like Carbon) coating which allows keeping the level of friction as low as possible.

Görs i 50 ex totalt.

Tillbaka
Topp