BehållaFlippa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BehållaFlippa?
Jag upplevde det problemet förut. Efter att jag börjat ta i lite extra när jag skruvar i dem har jag dock inte märkt av att de skruvat upp sig igen.Bara jag som har problem ibland med skuvarna på pinbultarna som liksom skuvar upp sej själva? Kan det bero på nya hårda straps som sitter för tajt?
Kan vara det att min skruvmejsel är lite lös o jag vet inte hur man skruvar fast snälva pinnen man skruvar med ordentligt..Jag upplevde det problemet förut. Efter att jag börjat ta i lite extra när jag skruvar i dem har jag dock inte märkt av att de skruvat upp sig igen.
Kan vara det att min skruvmejsel är lite lös o jag vet inte hur man skruvar fast snälva pinnen man skruvar med ordentligt..
Den där var riktigt mäktig. Älskar blå tavlorBlev även kläm på PAM719. Not bad med sin blåa tavla!
![]()
Japp!!Använder du tuber/rör?
Wow! En medlem här som redan kapat en??Blev även kläm på PAM719. Not bad med sin blåa tavla!
![]()
Nej sorry var förbi Krons tidigare på dagenWow! En medlem här som redan kapat en??
För en som funderar på att ta sig in i paneraiträsket. Vad har ni att säga om PAM112 som finns till salu här på KS? Notera att det skulle bli min första "riktiga" klocka!
Jag säger KÖR om du gillar den. PAM112 var min första panna, som jag sålde, och sen köpte tillbaka igen. Denna gång kommer den stanna.För en som funderar på att ta sig in i paneraiträsket. Vad har ni att säga om PAM112 som finns till salu här på KS? Notera att det skulle bli min första "riktiga" klocka!
112 är en grym klocka och verket är en slitvarg. Nyservad bör den gå ett antal år utan servicebehov. Pris och skick får du själv ta ställning till, gör jämförelser mot andra till salu du hittar på t ex Chrono24. Bra att veta är att klockorna rutinmässigt poleras vid service, boetten kan tappa lite "skärpa" eller hur man ska uttrycka det. Svårt att se på bilderna på den som ligger här men spontant linjerna ok ut.
Jag säger KÖR om du gillar den. PAM112 var min första panna, som jag sålde, och sen köpte tillbaka igen. Denna gång kommer den stanna.
Jag tänkte exakt som dig, tills jag såg baksidan. Då blev det helt plötsligt en helt annan grej. Charmigt att den ser död ut på framsidan, sen vänder man på klockan och ser hjärtat slåTack för input! Jag funderar på hur ifall man kommer sakna sekundvisare.
Har funderat på vilken som ska bli första klockan ett tag nu. Kanske är dags
Kör också 112, och jag tycker att en stor del av charmen är just lugnet som infinner sig utan sekundvisaren. En tavla i perfekt balans utan överflödTack för input! Jag funderar på hur ifall man kommer sakna sekundvisare.
Stämmer in i kören. Kör också 112a. Älskar att den bara har två visare!För en som funderar på att ta sig in i paneraiträsket. Vad har ni att säga om PAM112 som finns till salu här på KS? Notera att det skulle bli min första "riktiga" klocka!
Jag tror att det beror på att jag inte skruvat åt ordentligt pga att själva mejseln sitter löst.. Men i värsta fall så finns det väl nya skruv-pinbultar? Gängorna på dom är långt ifrån sönderdragna iaf.Då ska det inte vara att lädret är för tight/greppar om skruven. Hela syftet med röret är att lädret inte ska kunna greppa om skruven.
Möjligen drar du inte åt hårt nog men jag skulle inte heller vilja rekommendera dig att dra för hårt och riskera dra sönder gängorna. Hur hårt drar du? Precis tills det tar stopp eller lite mer?
Hur ser gängorna ut på skruven? Skarpa, distinkta eller "trubbiga" och ojämna? Om skruven börjar ta stryk kan det vara det och då är det värt att byta ut den snarast för att inte förstöra boetten.
En annan variant skulle vara någon form av skruvlås men de lämnar ju lite rester och är inget jag själv har testat.
Det är allt som behövsStämmer in i kören. Kör också 112a. Älskar att den bara har två visare!
![]()
Det räcker för att veta vad klocka är!Det är allt som behövs![]()
Jag funderade även jag hur man tex skulle märka att klockan ens går. Fick som svar att det HÖR man ju o tiden ser du ännu lättare o bättre utan sub-sekund haha.Tack för input! Jag funderar på hur ifall man kommer sakna sekundvisare.
Tack för input! Jag funderar på hur ifall man kommer sakna sekundvisare.