• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En fråga till @Janne2000 och er andra om ni vet ...

Din PAM560 har ju det nyare 13.5mm "tunna" bettarini caset ? Vet du vilka andra klockor som har samma case förutom PAM590?

IMG_1973.JPG

Efter en lång helg behövdes ett bad- självklart fick pannan följa med.
Den där är riktigt nice, har ingen Panna (än) och den där (visst är det en Pam1321?) har fångat min uppmärksamhet. Får man fråga vad du har för omkrets runt handleden?
//Jonas

En fråga till @Janne2000 och er andra om ni vet ...

Din PAM560 har ju det nyare 13.5mm "tunna" bettarini caset ? Vet du vilka andra klockor som har samma case förutom PAM590?
Precis som @m8rt skrev så följande reffar:
Pam1000, Pam1005, Pam631, Pam632, Pam634 (Paneristi Edition),
Pam510 o Pam560.
Kan hända att jag glömt nån..
Men visst sitter dom perfekt??

Har PAM560 inbyggd ring? :eek: Rätta mig om jag har fel, men har inte de nyare Base-modellerna (4 siffriga referenserna..) springbars? 560 kör väl skruvar?

Yep, inbyggd ring. Tunnare. Det är framförallt det som gör hela klockan tunnare. Resten av boetten är typ samma.

Nu när vi är inne på skruvar och springbars. Jag såg att den nya blåa 47mm Radiomir 1940, PAM690, kör spring bars... är det samma med 587, 422, 372, etc?

Nån som är sugen på rolex exp 2 216570? Så man kan köpa en till panna :D

Finns det någon modell med stor sekund och sandwich tavla? Nuvarande eller äldre modell spelar ingen roll.

Nån som är sugen på rolex exp 2 216570? Så man kan köpa en till panna :D

Finns det någon modell med stor sekund och sandwich tavla? Nuvarande eller äldre modell spelar ingen roll.
Kommer inte på någon sandwichmodell som har subsekund á la 005 om det är det du avser med stor subsekund..

..utöver det marlun nämnt..

Tillbaka
Topp