• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har sett flera modeller som ser ut såhär. Vad är grejen med dessa? Är det en klocka eller är det bara ett smycke med Panerai boett? Dum fråga kanske.. :)
IMG_6724.JPG

Har sett flera modeller som ser ut såhär. Vad är grejen med dessa? Är det en klocka eller är det bara ett smycke med Panerai boett? Dum fråga kanske.. :)
IMG_6724.JPG
Det är en serie Panerai för en vapenförsäljare som heter Purdey. När jag först såg dem tänkte jag att locket är för att glaset inte ska blänka och skrämma djuren man ska skjuta, men sedan läste jag att det är en vink till gamla tiders fickur som Purdey körde hårt med.

Kan vara bra att höja kvalitén på inläggen också, risigt tagna bilder i dåligt ljus osv är inte så trevligt.. Håll det till lagom antal poster per dag också, säg en max 2-3/dag. Men kvalitén på bilder framförallt, om man nu vill ha följare..
Det är dags för en hejdundrande GTG där alla modeller samlas ihop och fotograferas av ett proffs med proffsutrustning. Då kommer det att finnas en bildbank som räcker ett tag. Sen kan man blanda upp med härochnu-bilder. En tanke bara. En dröm vore att hyra en stor gammal segelbåt i trä, sen bara kötta på med kameran när alla klättrar runt och hänger i masten, i vant och fall en soliga dag längs den svenska kusten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp