• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När jag kollar dem på nätet ser det ut som ringen är polera (blank) på visa och matare på andra stämmer det eller lurar bilderna mig?

Bilder stulna från nätet...

pam 01.jpg

pam 02.jpg

Sitter och funderar på att köpa min första Panerai, men är lite ambivalent.
Vad säger den samlade truppen om PAM0024?
Om man tröttnar på den får man den såld eller förblir man gift med den om man inte lirar med den?
Vad bör man betala för en?
Den är en liten udda fågel i sitt utseende.
Jag röstar också för. För att vara en "udda fågel" är det många som gillar den. Jag skulle föredra den som är mest borstad. Om jag varit du skulle jag också jagat en på länk, men de växer inte på träd. Prismässigt tror jag också att du kan landa runt 45000-50000 kr och ytterligare ca 10K för länken. Fundera också på om du vill ha tritiumtavla eller inte för det finns båda till den modellen.
MYPAM024pålänk.jpg
BLOG-Panerai-46257-4675-1024x683.jpg

Senast ändrad:
Sitter och funderar på att köpa min första Panerai, men är lite ambivalent.
Vad säger den samlade truppen om PAM0024?
Om man tröttnar på den får man den såld eller förblir man gift med den om man inte lirar med den?
Vad bör man betala för en?
Den är en liten udda fågel i sitt utseende.
Finns väl 2 här till salu på köp å sälj, @Zed har väl en -10:a för 45 lappar om ja inte såg fel

Den extremt avskalade radiomiren (dvs. kampschwimmer) har fått en hel del kritik på diverse forum, mycket pga de tider vi lever i. Det kanske inte är just nu man ska göra en "homage" till nazisterna, liksom.
Men det gick bra att göra en ny Bubbla och ingen har problem med att IWC frivilligt gjorde modeller till Luftwaffe? ;)

Jag tycker den helpolerade 24:an utan 15 minutersmarkering känns riktigt cool! Den blir nästan lite sådär halvvintage, speciellt ihop med t-tavla.
Inte för att den nyare varianten är fulare på något sätt, mer att de kompletterar varandra :)

Hämtade nyss ut mitt bruna OEM-gummi från nymans men det verkar inte passa min modell... Stiften får inte plats i tuberna i gummit. Kan man på något sätt få ut tuberna ur gummit eller har jag blivit lovad för mycket av säljaren? :bag:
IMG_6735.JPG

IMG_6736.JPG

Hämtade nyss ut mitt bruna OEM-gummi från nymans men det verkar inte passa min modell... Stiften får inte plats i tuberna i gummit. Kan man på något sätt få ut tuberna ur gummit eller har jag blivit lovad för mycket av säljaren? :bag:
IMG_6735.JPG

IMG_6736.JPG
Tuberna ska bara vara att trycka ut. Använd en tandpetare eller nått.. blöt gummit så glider det ännu bättre.

Sitter, med mycket blandade känslor, och funderar på om jag ska flippa min fantastiska 590.. har alltid varit en länkentusiast och saknar det så in i.. Men Panerai har gett mersmak, och till alla därute som funderar på storleken, Iaf. Bettarinicaset (enda jag kan relatera till) är som en dröm. Bärs lätt upp av mina små handleder. Jag kan utan att ljuga säga: Panerai, we'll meet again

IMG_2342.JPG

Tillbaka
Topp