• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Riktigt bra släpp! Mest fundersam, överraskad blir jag över att se min favoritlänk komma tillbaka.
Jag blev faktiskt löjligt lockad av den där. Bara så att ni förstår att jag inte är komplett galen, så kan jag berätta att jag har varit sjuk i en vecka, så jag är otroligt uttråkad. Så ... jag satt igår och tittade igenom den där tråden väldigt noga, funderade på varje ny modell, och kom fram till att det jag är mest sugen på att prova är 42mm Luminor 1950-modellen (1392 troligen, eller är det titan det där?) med den gamla länken. Jag tror att 24mm bred länk blir lite för blaffig, eller jag vet, för jag har testat. Så, det ska bli kul att se när de släpper mer info om den.
L1050480.jpg

Jag blev faktiskt löjligt lockad av den där. Bara så att ni förstår att jag inte är komplett galen, så kan jag berätta att jag har varit sjuk i en vecka, så jag är otroligt uttråkad. Så ... jag satt igår och tittade igenom den där tråden väldigt noga, funderade på varje ny modell, och kom fram till att det jag är mest sugen på att prova är 42mm Luminor 1950-modellen (1392 troligen, eller är det titan det där?) med den gamla länken. Jag tror att 24mm bred länk blir lite för blaffig, eller jag vet, för jag har testat. Så, det ska bli kul att se när de släpper mer info om den.
L1050480.jpg
Oem-länkarna smalnar av ner till 22 mm mot spännet. Det gör dem smidigare än aftermarket som är 24 mm från början till slut.
Jag gillade vita kronografen men favoriten är nog den gulbruna radiomiren, hur sjuk som helst eller den sista bilden kanske är en rumlare. Kul med lite snygg bredd hursomhelst.
IMG_0668.JPG
IMG_0644.JPG
IMG_0656.JPG

L1050480.jpg
Då skulle jag tipsa om nya Submersible i 42mm!!
Kort o gott en snygg Sub i en användarvänlig size;)
Pam682
image.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Ja jo, om jag ska ha en sub så är det väl faktiskt 42mm. Men, nja. :) Jag är inte lika övertygad som ni andra är.

Vet att nya prislistan från Panerai redan diskuterats tidigare i tråden men är det ingen mer än jag som reagerat på att priserna på Panerai's egna hemsida, med Sverige valt som land förstås, visar priser som är rejält lägre än vad som bla KronsUr tar?
Jag kan vara ute o cykla att priserna endast är "rekommenderade" men det står ändå ink skatt..
Tex listar alligator strapsen 320€ men går på 4500kr här o vanliga straps såsom kalv 200€ men här 2500kr. Sist jag räknade så stod inte € i över 12kr...
Sen när jag ändå är på klagostigen haha, varför är Panerai.com sidan så himla seg???

Vet att nya prislistan från Panerai redan diskuterats tidigare i tråden men är det ingen mer än jag som reagerat på att priserna på Panerai's egna hemsida, med Sverige valt som land förstås, visar priser som är rejält lägre än vad som bla KronsUr tar?
Jag kan vara ute o cykla att priserna endast är "rekommenderade" men det står ändå ink skatt..
Tex listar alligator strapsen 320€ men går på 4500kr här o vanliga straps såsom kalv 200€ men här 2500kr. Sist jag räknade så stod inte € i över 12kr...
Sen när jag ändå är på klagostigen haha, varför är Panerai.com sidan så himla seg???
Får jag vara med i gnällandet? Den fungerar inte helt ut i alla webbläsare heller. Den bråkar i mitt Chrome på Mac, så jag får köra Safari istället för att kunna surfa till alla sidor, eller ens ha möjligheten att ändra land. :)

Får jag vara med i gnällandet? Den fungerar inte helt ut i alla webbläsare heller. Den bråkar i mitt Chrome på Mac, så jag får köra Safari istället för att kunna surfa till alla sidor, eller ens ha möjligheten att ändra land. :)
Aha! Själv kör jag på paddan (safari) o har även appen, testat på min bärbara pc (används endast till skolan) men inte ens där funkar sidan:(
Man får ha rejält med tålamod när man surfar haha

Kan man inte handla straps på deras hemsida?

Jag betalade 3300 kr för ett svart chroco oem till Radiomir 388 sist, för 1,5 år sedan. Så mycket kan de väl inte ha höjt? Det låter absurt och overkligt.

Jag tror att Panerai visade en av sina starkaste samlingar av de senaste åren under årets SIHH. Bara älskar Mare Nostrum i minskad storlek men undrar varför det fortfarande står kmh på ramen. Förmodligen kommer att ändras på seriemodeller. 42mm subs ser väldigt bra ut på bilderna. Trevlig och tydlig rörelse i linje med brandäs strategi.
När det gäller OEM-band, var jag personligen inte kan köpa dessa via hemsidan. Kanske denna funktion är tillgänglig i ett begränsat antal länder.

Jag tror att Panerai visade en av sina starkaste samlingar av de senaste åren under årets SIHH. Bara älskar Mare Nostrum i minskad storlek men undrar varför det fortfarande står kmh på ramen. Förmodligen kommer att ändras på seriemodeller. 42mm subs ser väldigt bra ut på bilderna. Trevlig och tydlig rörelse i linje med brandäs strategi.
När det gäller OEM-band, var jag personligen inte kan köpa dessa via hemsidan. Kanske denna funktion är tillgänglig i ett begränsat antal länder.
Tror man kan köpa dom om man bor i Usa via hemsidan..

Tydligen inte vilket är j@vligt surt!
Man blir bara rekommenderad till AD.
Eller har nån annan listat ut OM det går att köpa via hemsidan?
Går inte till Sverige ännu, men jag registrerade min mail där man väljer land etc, så skulle jag få ett mejl när e-boutiquen är öppen för Sverige. Kanske är bra om fler gör det :)

Tillbaka
Topp