• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har provat ett blått band, men det kändes som fel nyans av blå ... sen har jag inte testat annat.
Jag har ju sett en del bilder på den med samma ljusblåa färg som loggan vilket blir sådär men ingen bild med en mer marinblå färg.
Typ nåt liknande:
IMG_7182.JPG

IMG_7184.JPG

Som insöad Risti visste jag redan detaljerna förutom att Pam590 hade painted dial..
Menade mer hur dom satt och att du tycker att Pam632 sitter bättre tack vare snap-on caseback? Sen är ju alltid guldvisare mumma:)
Sen är det ju mysigt att få skruva lite oftare haha!!!

Du har nog bättre koll än mig..Men den sitter lite bättre faktiskt. ;)

Svårt att få till en vettig bild med gummit dock...
IMG_5296.JPG

IMG_5294.JPG

Jag läste just på paneristi.com att det kommer gummi i olika färger bl.a. flera varianter av blå. :)
Dock i varierande kvalité där vissa inte är värda att bäras till en Panna tyvärr. Även sett en del pics på sladdriga am gummin i hemska skrikande blå färger..
Men visst, nåt i nice blå färg borde det ju finnas:)
Tror dock mer på ett blått canvas likt de jag postade;)

Okej, för er som följt min resa så kan jag berätta att nu är pengar ihopskramlade och en ny(!) 372 beställd. :D

Panerai har dock inte hört av sig ännu till Nymans, för de verkar inte hitta någon på lagret. :( En ny resa börjar, den där man försöker att inte bita ner naglarna till knogen.

Okej, för er som följt min resa så kan jag berätta att nu är pengar ihopskramlade och en ny(!) 372 beställd. :D

Panerai har dock inte hört av sig ännu till Nymans, för de verkar inte hitta någon på lagret. :( En ny resa börjar, den där man försöker att inte bita ner naglarna till knogen.
WOW, Grattis! så jävla avis !!!

Härligt, grattis! Välkommen till klubben.

Nymans? Dvs en ny 372 med safir? Ska bli intressant att klämma :)

Och så kom den i brevlådan! Ett riktigt fint Toshi strap, grått med ljusa sömmar. Måste säga att jag är riktigt överraskad över kvaliteten, det är mycket mjukt och följsamt och detaljerna är top notch. Stygnen sitter perfekt, hålen är raka och överlag känns det som att Toshi lägger ner mycket tid på att bandet ska hålla länge - vilket man inte alltid kan säga om alla AM strap-tillverkare. Enda nedsidan jag kan komma på är att färgen inte helt stämmer överens med bild på hemsidan men det kan även bero på att bandet är använt och smått patinerat. Ser fram emot att få själv sätta min prägel på det. Tack @m8rt för en smidig affär!

Ha en bra dag alla Paneristi! :D

20170509_091946.jpg

20170509_091929.jpg

Hej!
Tyvärr kommer jag lämna Panerai-klubben tillfälligt då min 574 ligger för försäljning nu...:( Skulle gärna ha behållit den då den passar fint in i (den blygsamma) samlingen men har fallit ner i Rolex-träsket och måste nog vada omkring där lite innan jag kommer tillbaka!
Kommer givetvis att titta in här titt som tätt för att få den välbehövliga Paneraifixen! Ha det gott Paneristi!

Hej!
Tyvärr kommer jag lämna Panerai-klubben tillfälligt då min 574 ligger för försäljning nu...:( Skulle gärna ha behållit den då den passar fint in i (den blygsamma) samlingen men har fallit ner i Rolex-träsket och måste nog vada omkring där lite innan jag kommer tillbaka!
Kommer givetvis att titta in här titt som tätt för att få den välbehövliga Paneraifixen! Ha det gott Paneristi!
Baserat på egna erfarenheter siar jag att din frånvaro blir kortlivad! ;)

Och så kom den i brevlådan! Ett riktigt fint Toshi strap, grått med ljusa sömmar. Måste säga att jag är riktigt överraskad över kvaliteten, det är mycket mjukt och följsamt och detaljerna är top notch. Stygnen sitter perfekt, hålen är raka och överlag känns det som att Toshi lägger ner mycket tid på att bandet ska hålla länge - vilket man inte alltid kan säga om alla AM strap-tillverkare. Enda nedsidan jag kan komma på är att färgen inte helt stämmer överens med bild på hemsidan men det kan även bero på att bandet är använt och smått patinerat. Ser fram emot att få själv sätta min prägel på det. Tack @m8rt för en smidig affär!

Ha en bra dag alla Paneristi! :D

20170509_091946.jpg

20170509_091929.jpg

Så jäkla fina bilder, kan jag få köpa tillbaka det? :D Färgen är inte riktigt som hemsidan för att Rich säger att han får lite färgvariationer pga olika batcher av just "storm"-lädren ... den ska inte ha så mycket patina, har inte använt det så mycket och är inte en svettig snubbe. :)

Tillbaka
Topp