Done and doneSnyggt! Upp med den där på vår Insta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Done and doneSnyggt! Upp med den där på vår Insta!
Grymt bra, grattis! De där är ovanliga med sandwich, tror det var du som sa det till mig på GTG:n att de bara tillverkades under ett år. En stor fördel med 510:an jämtemot 111:an tycker jag är att siffrorna är bredare och upplevs betydligt större i verkligheten vilket helt klart är snyggare. Bra val av skjorta förresten!Får lov att annonsera min comeback i denna tråd samt härliga skara klockor och anhängare. Turerna har varit många och denna gång slutade det varken med en Radiomir eller 47mm 1950 men väl ändå 4mm upp från min gamla 244. Saknaden efter Panerai har varit enorm och våndan över vilken ersättaren skulle bli har hållit mig Panerai-lös i närmare åtta månader. Overkligt, obehagligt och inte mänskligt. Men så till sist blev det denna efter lite kläm i slutminuterna på senaste GTGn.
![]()
(Spår efter paketöppning i bakgrunden)
Särskilt tack till @stelah och @keroro för svar per PM men också alla andra som gav input på senaste GTGn.
Slit den med hälsan, min gamla.Jaha, då var man med Panerai. Helvete vad jag trivs med den efter två timmar på handleden. Stort tack för trevligt snack och affär @Dalomo !
![]()
![]()
Tack! Jag hade inte noterat det där med siffrorna men nu när du säger det är det uppenbart. Mycket möjligt att vi pratade om tavlorna på GTGn och om jag inte missminner mig så var de i produktion i ganska precis två år. Min är uttagen sent 2014. Inte helt lätt att få tag på men mycket nöjd att jag letadeGrymt bra, grattis! De där är ovanliga med sandwich, tror det var du som sa det till mig på GTG:n att de bara tillverkades under ett år. En stor fördel med 510:an jämtemot 111:an tycker jag är att siffrorna är bredare och upplevs betydligt större i verkligheten vilket helt klart är snyggare. Bra val av skjorta förresten!
![]()
Hejsan, bara ett friendly advise när man är osäker på exempelvis produktionsår, så kan man kolla på http://watchbase.com/ De vet mycket. Och detta gäller givetvis inte bara dig, mr. Sveparn, utan alla i den här tråden.Tack! Jag hade inte noterat det där med siffrorna men nu när du säger det är det uppenbart. Mycket möjligt att vi pratade om tavlorna på GTGn och om jag inte missminner mig så var de i produktion i ganska precis två år. Min är uttagen sent 2014. Inte helt lätt att få tag på men mycket nöjd att jag letade![]()
Snyggt! Nu vet ju jag att det ser klart mer vintage ut i verkligheten. Det passar med vintage/ruffstilen till den råa klockan.
Snyggt! Nu hittar jag bara startår för modellen där men kanske finns mer detaljerade upplysningar också om man letar vidareHejsan, bara ett friendly advise när man är osäker på exempelvis produktionsår, så kan man kolla på http://watchbase.com/ De vet mycket. Och detta gäller givetvis inte bara dig, mr. Sveparn, utan alla i den här tråden.
De har inte full info tyvärr... men man kommer en bit på väg iallafall.Snyggt! Nu hittar jag bara startår för modellen där men kanske finns mer detaljerade upplysningar också om man letar vidare![]()
Såg ju inte alls dumt ut det där. Är de 44mm?![]()
Fördelen med att besöka mini-Basel (borde hetat mikro-Basel med tanke på bryggeriet) mitt på dagen är att man kan snacka Anonimo helt ensam med representanten i en kvart. Och prova lite klockor i lugn och ro.![]()
44.4Såg ju inte alls dumt ut det där. Är de 44mm?
Då är det där min gamla juh!
På tal om dina klockorDå är det där min gamla juh!![]()
Fett! Var du första ägare?Då är det där min gamla juh!![]()
En "forumslampa" maoDå är det där min gamla juh!![]()
På tal om sånt så undrar jag var 425:an som typ alla ägde till slut landade.En "forumslampa" mao
Inte i klass med Magrette passarounden som jag också ägt men likväl....
Den fick KSydia och KSorré, blev steril och försvann.På tal om sånt så undrar jag var 425:an som typ alla ägde till slut landade.
Var är "ogilla"-knappen?Den fick KSydia och KSorré, blev steril och försvann.
Förlåt...Var är "ogilla"-knappen?
![]()
Fördelen med att besöka mini-Basel (borde hetat mikro-Basel med tanke på bryggeriet) mitt på dagen är att man kan snacka Anonimo helt ensam med representanten i en kvart. Och prova lite klockor i lugn och ro.![]()
Nej, de flyger inte för mig. Tyvärr.Mycket intressanta! Intryck?
Faller de på kvalitet eller design?Nej, de flyger inte för mig. Tyvärr.
Mycket intressanta! Intryck?
Nej, de flyger inte för mig. Tyvärr.
Faller de på kvalitet eller design?
Design, men Nautilo-serien är godkänd som nämnts ovan. Dock, när det kommer till den stilen, så tycker jag att Magrette har snyggare design och är mer prisvärda för det man faktiskt får.Faller de på kvalitet eller design?