"en"?Alla behöver vi en Radiomir och en Luminor för att känna oss riktigt hela. Det är det som behövs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"en"?Alla behöver vi en Radiomir och en Luminor för att känna oss riktigt hela. Det är det som behövs.
Nej du klarar dig, jag sålde min för någon månad sen och ångrar mig inte en sekund![]()
Funderar på att sälja.. Kommer jag få separationsångest?
Jag räknade lite på det och en gammal + trolig importavgift + service + ett asso-band (för det vill jag ha, diggar inte de gamla banden) landade på nästan vad Nymans erbjöd mig. Så, jag berättade det för min fru (som gillar när saker "bara funkar"), hon frågade om safir vs. plexi var en stor sak för mig, jag sa nej, och då erbjöd hon sig betala mellanskillnaden på vad en gammal kostar utan ovanstående sammanräkning och en ny för det priset jag fick av Nymans.Härligt, grattis! Välkommen till klubben.
Nymans? Dvs en ny 372 med safir? Ska bli intressant att klämma![]()
Jag försökte verka måttlig.
Du är i fel forum då, gosseJag försökte verka måttlig.
Jag för en kamp med överjaget. Vi vinner varannan gång.Du är i fel forum då, gosse![]()
Jag önskar att jag hann.Någon mer i vår fina lilla sekt som ska på minibasel?
Jag kommer.Någon mer i vår fina lilla sekt som ska på minibasel?
Givetvis ska jag på mini-Basel, kvällspasset!Någon mer i vår fina lilla sekt som ska på minibasel?
Kul! Men jag har möte med banken i Sumpan kl 17 så jag kommer nog inte vara inne förrns tidigast kl 18.Givetvis ska jag på mini-Basel, kvällspasset!
Det kommer att styras lite för-öl från 16.30 i Sumpan; är någon intresserad är det bara att dra ett PM.
Detta blir ett långt inlägg men vore sjukt kul om någon satt på information som löser denna gåta.
Gick in på Panerais hemsida för att hämta artikelnummer på straps som skulle beställas. Till saken hör att Panerai uppdaterade Standardlängden från 115/75 till 125/75 för några år sedan. Innan den uppdateringen fungerade Standardlängden utmärkt på mina pinnar till handleder. Efter uppdateringen fick jag problem då klockan satt för löst på innersta hålet. För några år sedan beställde jag därför en längd som hette "LL" och som då stod för (Lady size) det var kanske aningen för kort men som tur var fanns det även något som hette "XS" och som satt perfekt. Nedan har ni dåtidens längder som fanns att beställa hos AD.
LL = 98/68 mm
XS = 115/68 mm
STANDARD = 115/75 mm
XL = 115/95 mm
Alltså tänkte jag nu beställa ett par straps i längden "XS" men ser att dem lagt till och ändrat med storlekarna. De storlekarna som är listade på hemsidan idag är (i ordning enligt listan på hemsidan).
LL = ?
XXL = ?
XL = 125/95 (antar jag)
Standard = 125/75
XS = ?
XXS = ?
Googlar man på XS så får man upp att XS numera verkar vara 98/68 vilket var LL tidigare? Och om XS nu är samma längd som tidigare LL vad är då LL nu? Och vart är gamla XS?
Här började min resa i att lista ut vilken av de nya storlekarna som motsvarar gamla "XS" vilket är betydligt svårare än jag trodde.
Har såklart googlat som en jävla galning utan bra svar sedan uppdateringen. Jag har försökt få svar från Panerai vilka hänvisar till AD. AD vet inte heller längderna då katalogen som visat detta tagits bort (för att ersättas med de nya systemet) inte ens i beställningssystemet står längderna utskrivna. AD har försökt hjälpa mig genom att kontakta generalagenten för Panerai men inte heller dom har svaret. Hemsidan har till råga på allt en "Find your strap size" med en pdf som man helt enkelt kan mäta storleken på sin handled. Men vad i helvete ska man med det till när längderna på banden inte finns utskrivna någonstans? blir fan tokig på företag som inte verkar tänka efter ett jävla dugg..
så.. någon som har bättre koll än Panerai själva, generalagent eller AD i frågan?![]()
Pang, där satt den! Ge det ytterligare några dygn så är du fast för livetJaha, då var man med Panerai. Helvete vad jag trivs med den efter två timmar på handleden. Stort tack för trevligt snack och affär @Dalomo !
![]()
![]()
Grattis! Och välkommen!Jaha, då var man med Panerai. Helvete vad jag trivs med den efter två timmar på handleden. Stort tack för trevligt snack och affär @Dalomo !
![]()
![]()
Bra där!!
Tack! Supernöjd.Grattis! Och välkommen!
Äkta känslor slår alltid bäst! I övrigt kan jag inte hjälpa digDetta blir ett långt inlägg men vore sjukt kul om någon satt på information som löser denna gåta.
Gick in på Panerais hemsida för att hämta artikelnummer på straps som skulle beställas. Till saken hör att Panerai uppdaterade Standardlängden från 115/75 till 125/75 för några år sedan. Innan den uppdateringen fungerade Standardlängden utmärkt på mina pinnar till handleder. Efter uppdateringen fick jag problem då klockan satt för löst på innersta hålet. För några år sedan beställde jag därför en längd som hette "LL" och som då stod för (Lady size) det var kanske aningen för kort men som tur var fanns det även något som hette "XS" och som satt perfekt. Nedan har ni dåtidens längder som fanns att beställa hos AD.
LL = 98/68 mm
XS = 115/68 mm
STANDARD = 115/75 mm
XL = 115/95 mm
Alltså tänkte jag nu beställa ett par straps i längden "XS" men ser att dem lagt till och ändrat med storlekarna. De storlekarna som är listade på hemsidan idag är (i ordning enligt listan på hemsidan).
LL = ?
XXL = ?
XL = 125/95 (antar jag)
Standard = 125/75
XS = ?
XXS = ?
Googlar man på XS så får man upp att XS numera verkar vara 98/68 vilket var LL tidigare? Och om XS nu är samma längd som tidigare LL vad är då LL nu? Och vart är gamla XS?
Här började min resa i att lista ut vilken av de nya storlekarna som motsvarar gamla "XS" vilket är betydligt svårare än jag trodde.
Har såklart googlat som en jävla galning utan bra svar sedan uppdateringen. Jag har försökt få svar från Panerai vilka hänvisar till AD. AD vet inte heller längderna då katalogen som visat detta tagits bort (för att ersättas med de nya systemet) inte ens i beställningssystemet står längderna utskrivna. AD har försökt hjälpa mig genom att kontakta generalagenten för Panerai men inte heller dom har svaret. Hemsidan har till råga på allt en "Find your strap size" med en pdf som man helt enkelt kan mäta storleken på sin handled. Men vad i helvete ska man med det till när längderna på banden inte finns utskrivna någonstans? blir fan tokig på företag som inte verkar tänka efter ett jävla dugg..
så.. någon som har bättre koll än Panerai själva, generalagent eller AD i frågan?![]()
Det är inte första gången i så fall som ett gtg påbörjar ett långvarigt självskadebeteende.Övertygad! Och allt började med att jag fick känna på din 422a och @stelah Submersible. Så stort tack för det!
Titta i den här tråden och se om det är något du vill ha. Skambud är helt ok från den här tråden och speciellt från nya paneraiinnehavare. Kul om grejerna används. https://klocksnack.se/threads/straps-bäver-skinn-canvas-vattenbuffel-ammo-24-26-mm.72802/Tack! Supernöjd.
Om någon har lite kul (billiga) band som de kan tänka sig släppa får ni gärna höra av er. Vill testa runt lite!
Välkommen in i värmen!Jaha, då var man med Panerai. Helvete vad jag trivs med den efter två timmar på handleden. Stort tack för trevligt snack och affär @Dalomo !
![]()
![]()
Tack för det!Pang, där satt den! Ge det ytterligare några dygn så är du fast för livet
@Dalomo , du är på intet sätt ursäktad från Paneraiägande; förväntar mig således en snar återkomst!![]()
Mycket fint val!Får lov att annonsera min comeback i denna tråd samt härliga skara klockor och anhängare. Turerna har varit många och denna gång slutade det varken med en Radiomir eller 47mm 1950 men väl ändå 4mm upp från min gamla 244. Saknaden efter Panerai har varit enorm och våndan över vilken ersättaren skulle bli har hållit mig Panerai-lös i närmare åtta månader. Overkligt, obehagligt och inte mänskligt. Men så till sist blev det denna efter lite kläm i slutminuterna på senaste GTGn.
![]()
(Spår efter paketöppning i bakgrunden)
Särskilt tack till @stelah och @keroro för svar per PM men också alla andra som gav input på senaste GTGn.
Mycket, mycket bra!!Får lov att annonsera min comeback i denna tråd samt härliga skara klockor och anhängare. Turerna har varit många och denna gång slutade det varken med en Radiomir eller 47mm 1950 men väl ändå 4mm upp från min gamla 244. Saknaden efter Panerai har varit enorm och våndan över vilken ersättaren skulle bli har hållit mig Panerai-lös i närmare åtta månader. Overkligt, obehagligt och inte mänskligt. Men så till sist blev det denna efter lite kläm i slutminuterna på senaste GTGn.
![]()
(Spår efter paketöppning i bakgrunden)
Särskilt tack till @stelah och @keroro för svar per PM men också alla andra som gav input på senaste GTGn.
Snyggt! Upp med den där på vår Insta!![]()
Självklart följer favoriten med på mini Basel imorgon