Detta formulärfältet. En ruta. Skriv här. Det hamnar i tråden.Hängde med på allt förutom formuläret?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta formulärfältet. En ruta. Skriv här. Det hamnar i tråden.Hängde med på allt förutom formuläret?
HahaDetta formulärfältet. En ruta. Skriv här. Det hamnar i tråden.Folk läser och tycker synd...
Skyller på att det var måndag igår. Fattar inte. Alltså jag är med på att jag skrev, men inte hur jag hjälpte dig. Jaja. Jag släpper detDetta formulärfältet. En ruta. Skriv här. Det hamnar i tråden.Folk läser och tycker synd...
Ser fint ut. Kan du slänga upp lite bilder på bandet.![]()
Pam111 på läder från AW
Fått lite småfläckar av mitt användande. Så såg det ju inte ut när det kom från @Anders W såklartSer fint ut. Kan du slänga upp lite bilder på bandet.
Schysst med tre kronor!
Jag gillar F-numret också. "F-nummer används i huvudsak för specialkonstruerade delar, detaljer och tillbehör som är unika och där bara en tillverkare förekommer." Källa FMV. Så det används istället för m-nummer i dessa fall. Har inte kollat exakt betydelse för siffrorna men k-pistrem har jag för mig att @Anders W sa...Schysst med tre kronor!
Man får lov att säga grattis. Allt gått vägen? Ser fin utDär satt den! Väntan har varit outhärdlig!!
![]()
Jodå, allt ser ut precis som när jag lämnade in den, precis som vi hade avtalat!Man får lov att säga grattis. Allt gått vägen? Ser fin ut![]()
En extra fanfar också när vi har en Risti på forumet som äger aktuell sidas/klockas ref; @danne10Ny sida = ny modell
Pam524
Functions: Hours, Minutes, Small Seconds, Date, Chronograph flyback, Seconds Reset
Movement: P.9100 calibre
Case: Luminor 1950
Case diameter: 44 mm
Dial color: Black
En review från a blog to watch
www.ablogtowatch.com/panerai-luminor-1950-3-days-chrono-flyback-automatic-acciaio-pam-524-watch/amp/
![]()
Det är vanligt.Noterade precis att mitt case back inte är helt centrerat på min 392:a. Är det vanligt eller inte? Borde finnas lite variation då det är screw down case? Tacksam för info!
![]()
Hurra, bullar och PommacEn extra fanfar också när vi har en Risti på forumet som äger aktuell sidas/klockas ref; @danne10
Välkommen till den bästa tråden på KS!
Jag är nog inte helt kvalificerad att svara på alla dina frågor men generellt så tycker jag att skruven funkar ypperligt till min 510 för att byta band. Går smidigt, idiotsäkert och kostar inte en halv förmögenhet ifall man mot förmodan sabbar "mekaniken" (om det nu ens är möjligt...) Vet tyvärr inte om 112 har snabbsystemet men jag tror faktiskt inte det.
Vad gäller diskussionen om "fullset" så är Paneristi verkligen anala när det kommer till definitionen av fullset. Det ska vara ytterkartong, innerkartong, låda, klocka yadda yadda - i princip ALLT som man fick med vid nyköp. Förmodligen en utskrift av selfien du tog utanför butiken du köpte klockan också. Kom också ihåg att banden helst ska vara orörda också, framförallt gummit av någon outgrundlig förklaring... Men vad som känns bra i magen kan nog bara du avgöraLycka till med jakten!
Nu raljerar keroro förvisso en smula, men ändock..
Har skrivit det tidigare i tråden, men det tål att upprepas.. Vissa Paneristi på den internationella marknaden är mycket riktigt löjligt anala vad gäller ovan beskriven definition på fullset. Tycker dock det går till överdrift när vi även här i lilla Sverige tror att det är så överlag och därigenom själva börjar bidra till hetsen. Fullset är självklart precis som med allra flesta klockor att föredra, men i mitt tycke inbegriper detta inte den yttersta (tillika tredje) lådan i papp, eller att OEM-banden är orörda.
En tredje kartong i papp och helt oanvända band är för mig i princip noll i premium..
Utan att jag har kollat på annat än k&s här men vägt in vad jag själv betalade för 111 för några år sedan samt vad jag själv hade varit villig att betala så känns det dyrtTack för välkomnandet!
Imorgon tänkte jag gå förbi LW och spana in deras 112 som jag tror ligger i bra pris jämfört med Ch24 med tanke på årtalet, 2014. Vad tror ni om priset?
Finns det något jag ska tänka på/ fråga när jag är på plats, tänkte på hur certet är ifyllt från rätt AD så man kan ta del av garanti? Annan dokumentation och andra band, tex gummiband som ska ingå.
Är tacksam för all hjälpSnart är jag en del i familjen
http://www.luxurywatches.se/sv/panerai/luminor-base-1
/RR
LW är alltid väldigt dyra och det är inte ett trevligt ställe att handla klockor på dessvärre.Tack för välkomnandet!
Imorgon tänkte jag gå förbi LW och spana in deras 112 som jag tror ligger i bra pris jämfört med Ch24 med tanke på årtalet, 2014. Vad tror ni om priset?
Finns det något jag ska tänka på/ fråga när jag är på plats, tänkte på hur certet är ifyllt från rätt AD så man kan ta del av garanti? Annan dokumentation och andra band, tex gummiband som ska ingå.
/RR
Tack för välkomnandet!
/RR
Hur viktigt är skicket på klockan för dig?Tack för välkomnandet!
/RR