• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt klart! Föredrar nog 111 och 112 framför 560 och 510.
Tror även att sandwichen är djupare på 111/112 än 560/510 om man gillar sånt ;)
Vad jag förstod så har 560/510 ingen "riktig" sandwich-dial utan någon form av hybrid mellan painted och sandwich.
Men, så är jag inget Panerai-proffs. :D
Edit: Sausage-dial. Kan det vara det?

Vad jag förstod så har 560/510 ingen "riktig" sandwich-dial utan någon form av hybrid mellan painted och sandwich.
Men, så är jag inget Panerai-proffs. :D
Edit: Sausage-dial. Kan det vara det?
Som Palle säger, de tidiga 560/510 hade sandwich, men sedan övergick de till "painted dial" vilket är en urgröpning i tavlan som man fyller med lysmassa.
På "Sausage dial" är lysmassan målad på tavlan (typ som på PAM001 tror jag).

Dessa bilder har laddats upp här förr, men för att få in lite bilder så kör jag igen.

IMG_8126.JPG
IMG_8127.JPG

Här går det undan, redan ny sida! Sidan 526 innebär att vi slänger fram PAM526. Modellnamn: Panerai PAM 526 Regatta 3 Days Chrono Flyback Automatic Titanio.
Denna presenterades liksom föregående två presenterade modeller (524, 525) som en del av Contemporary-serien 2013. Den delar också urverk med dessa, P.9100, men i detta fall med en Regatta-modul påbyggd vilket ger namnet P.9100/R. Även denna modell är 44mm, men materialet är annat, nämligen titan.

IMG_2785.JPG

IMG_2784.JPG

Hur ser det ut med priserna i Florens-butiken?
Kan man spara ett par tusenlappar på klockan och istället slösa dem på en fin weekend ner dit?
Hjälpte inte med en sökning i tråden. :)

Hur ser det ut med priserna i Florens-butiken?
Kan man spara ett par tusenlappar på klockan och istället slösa dem på en fin weekend ner dit?
Hjälpte inte med en sökning i tråden. :)
När jag var där för något år sedan skilde de knappt något alls, eftersom det var omöjligt att pruta :). De kunde vid köp slänga med ett extra band.
Kan vara annorlunda nu!

När jag var där för något år sedan skilde de knappt något alls, eftersom det var omöjligt att pruta :). De kunde vid köp slänga med ett extra band.
Kan vara annorlunda nu!
@Guden
Samma erfarenhet här. Jag kan inte minnas att de ville ge någon rabatt alls när kag kollade på min Panerai. Det slutade med att kag köpte en annan modell på Nymans istället, vilken jag så här i efterhand är mer nöjd med. Det var 1,5 år sedan. Var där igår med men försökte inte köpa något, så jag har ingen erfarenhet av om det ändrats.

Tillbaka
Topp