• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Som relativt ny ägare av en Panerai vill jag bara säga hej till er andra likasinnade. Härlig tråd att följa för att inspireras och lära av er proffs!
image.jpg
image.jpg
Grattis till ett bra köp!

Vad får man ge för en av de enklare Pannorna, utan inhouse-verk, med time-only? :) Lite sugen på en vittavlad till sommaren möjligtvis...

Vad får man ge för en av de enklare Pannorna, utan inhouse-verk, med time-only? :) Lite sugen på en vittavlad till sommaren möjligtvis...

Nytt eller begagnat? Har inte sett så många begagnade av basmodellerna ute till försäljning sedan prishöjningen nu i år så lite svårt att svara på. Någonstans runt 30 eller däröver skulle jag gissa. Nytt får du nog räkna 50k+

/Micke

Nytt eller begagnat? Har inte sett så många begagnade av basmodellerna ute till försäljning sedan prishöjningen nu i år så lite svårt att svara på. Någonstans runt 30 eller däröver skulle jag gissa. Nytt får du nog räkna 50k+

/Micke

Tänkte begagnat, och 30 känns ganska fair. Finns det någon basmodell i 40-42mm?

Grattis till en fin klocka.
skulle inte säga att det är en Panerai som kommer att stiga i värde nämnvärt vilket gäller för i stort sätt alla Panerai i dom ädlare metallerna.
103an hittar du idag för mellan 10-11k USD vilket jag tycker är ett bra pris för en supersnygg Panerai dressare.
lägg gärna upp några kort med klockan på armen.
Ha en trevlig helg
//S

Nån som har koll på en bra sida som visar måtten på de olika luminor casen? Tänker främst på det vanliga vs. 1950 caset. Ute efter höjd och avstånd lug till lug på dom båda i 44mm.

Till er, panerai fantaster, explain fördelarna jämfört med de mer "etablerade" giganterna. Är nämligen suktade att hänga med trenden och ticka på okänd terräng så att säga^^

Tillbaka
Topp