Till er, panerai fantaster, explain fördelarna jämfört med de mer "etablerade" giganterna. Är nämligen suktade att hänga med trenden och ticka på okänd terräng så att säga^^
Panerai tillhör ju giganterna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till er, panerai fantaster, explain fördelarna jämfört med de mer "etablerade" giganterna. Är nämligen suktade att hänga med trenden och ticka på okänd terräng så att säga^^
Hej
Tack för alla svaren
jag har varit lite oinsatt i panerai fram tills nu
Vad är det för urverk dom kör med?, har för mig att dom kör med eta-verk ? Hmmmmmm... det får en att tänka^^
Idag är det mer och mer inhouse som gäller men dom har använt mest etaverk men även verk från jlc, girard perregaux, angelus etc. Fördelen med eta är tillgång på reservdelar och enkelt att hitta serviceställen.Hej
Tack för alla svaren
jag har varit lite oinsatt i panerai fram tills nu
Vad är det för urverk dom kör med?, har för mig att dom kör med eta-verk ? Hmmmmmm... det får en att tänka^^
Idag är det mer och mer inhouse som gäller men dom har använt mest etaverk men även verk från jlc, girard perregaux, angelus etc. Fördelen med eta är tillgång på reservdelar och enkelt att hitta serviceställen.
Mestadels smink men du har en poäng i det. Men en rutinerad urmakare skal klara av det, sedan är det ju upp till en var vart man vill serva. Jag skulle nog inte serva min 510 någon annan stans än hos Panerai (den är där nu för Garanti ärende eftersom urverket inte ville gå så bra)Är det verkligen lätt att hitta service-ställen på Panerais eta-verk? Jag tänker att ett stock ETA 6498 ser väldigt annorlunda ut från det som du får en t.ex en pam 111. Iom längre power-reserve, nya bryggor och svannacke-regulatorn(heter det så ?) så känns det inte som att man kan förvänta sig att kunna serva den billigt hos alla som vanligtvis kan hantera ETA-verk
Mestadels smink men du har en poäng i det. Men en rutinerad urmakare skal klara av det, sedan är det ju upp till en var vart man vill serva. Jag skulle nog inte serva min 510 någon annan stans än hos Panerai (den är där nu för Garanti ärende eftersom urverket inte ville gå så bra)
Sedan har vi ju Panerai hall of shame pam 318
Inte Panerais stoltaste ögonblick, tycker genuint synd om de som köpte denna limiterade utgåva. Kanske blir ett samlarobjekt till slut, tur att det är closed case back iaf.haha, den är så illa... kinaklonen i min farsas marina militare har bättre finish
Det behöver man inte.Förstår mig faktiskt inte på Panerai.
Den här säljs på Antiquorum idag, Pam 108. Blev grymt sugen, tyvärr väldigt dyr...Uppskattat pris mellan 10 000 och 15 000 USD.
+1Den är snygg, men för mig har den vandrat iväg för mycket från vad jag föreställer hur en Panerai ska vara.
En mäktig post
Efter att ha lämnat cykelskrället på centralen så blev det en lång promenad (jogging) dit för att sedan dundra iväg till posten
Efter att jag sålde min pam 312 och Berg lät mig prova hans pam 127 i yrvaket tillstånd i mitt kök så kunde jag inte släppa tanken på en 47mm dunderpanna. Efter att ha levt glatt med 510:an ett längre tag så kunde jag inte hålla mig längre! Here we go!
Disclaimer: sorry för kassa bilder, ipadkamera och skakig hand ger inte alltid ett gott resultat
Efter att ha lämnat cykelskrället på centralen så blev det en lång promenad (jogging) dit för att sedan dundra iväg till posten
Efter att jag sålde min pam 312 och Berg lät mig prova hans pam 127 i yrvaket tillstånd i mitt kök så kunde jag inte släppa tanken på en 47mm dunderpanna. Efter att ha levt glatt med 510:an ett längre tag så kunde jag inte hålla mig längre! Here we go!
Boxen vi alla känner igen
Men vad är detta? suddig bild för att skapa lite suspense
Här har vi första bilden på mina nya Panerai PAM 372, sista serien med plexiglas ist för kommande safir!
Den tog fasen längre tid att vrida upp än min gamla 510(!), det gör inte mig något. Finns inget mysigare än att dra upp en manuell klocka
Reg-TM krona och ett plexi som ska få stå ut med både det ena och det andra! Jag siktar på att ha den i krigshärjat tillstånd till efter sommaren
Lite urverksporr, inget ETA här inte
Nu till frågan, vem fasen kan bära upp 47mm utan att se ut som en clown? Jo, jag - en småskäggig, matglad skånepåg på 193cm!
Disclaimer: sorry för kassa bilder, ipadkamera och skakig hand ger inte alltid ett gott resultat
Den här säljs på Antiquorum idag, Pam 108. Blev grymt sugen, tyvärr väldigt dyr...Uppskattat pris mellan 10 000 och 15 000 USD.
Sjukt läcker!Så sjukt läckert det blir med reflektionerna från guldvisarna genom plexit. Det är även en trevlig detalj att Luminor Panerai är graverat och inte printat. Kan tyckas som en petitess, men det det en jäkla effekt i verkligheten
Är det bara jag som tycker kronskyddet ser tomt ut?
Jepp. Och jag tycker fortfarande att det ser tomt ut så jag googlade lite på hur andra ser ut och denna verkar vara trasig då alla andra som jag hittade har "crown lever" eller vad det heter.Väger du in att det är en kronograf?