watchxor
Basic
Bild på boxen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild på boxen?
Kul att du är, som det verkar, på väg tillbaka till Panerai. Jag ska inte lägga mig i vad du väljer. Det jag tycker är mer intressant är hur vi kan se så olika på en Radiomir. En Radiomir har jag alltid sett som fyrkantig. Du ser den som rund. Tittar man ordentligt så har den tre former, rund, eliptisk och fyrkantig. Iaf 1950-boetten. Bettarini-boetten är rund och fyrkantig om jag minns rätt. Bara en reflektion kring hur olika ögat kan se och hur vårt estetiska sinne spelar oss spratt.Han har din frisyr iaf...
Ska gå och prova. Tror mer på Luminor atm, känns mer Panerai än Radiomor trots att Radiomir var först. Stora runda klockor finns det flera av, men stora klockor med konservöppnare finns det färre av
Har bara en iPhone att fota med och macro-fotografering är verkligen inte dens styrka, så detta är det bästa jag fick till.Posta gärna några bra bilder på urverket med fokus på balans bryggan och hjulet.
Har bara en iPhone att fota med och macro-fotografering är verkligen inte dens styrka, så detta är det bästa jag fick till.
Den där är äkta.Har bara en iPhone att fota med och macro-fotografering är verkligen inte dens styrka, så detta är det bästa jag fick till.
Allt är som det ska. En fin Luminor, grattis!
Skönt att höra. Vilken slutsats ska jag dra om boxen då, Panerai som snålat in på vad de skickar med i boxen nuförtiden eller AD:en som gjort fel?Den där är äkta.
Kolla med nymans eller krons, kan vara ett misstag från ADn känns som att tuttonero borde komma i en större box än basmodellerna.Skönt att höra. Vilken slutsats ska jag dra om boxen då, Panerai som snålat in på vad de skickar med i boxen nuförtiden eller AD:en som gjort fel?
Kul att du är, som det verkar, på väg tillbaka till Panerai. Jag ska inte lägga mig i vad du väljer. Det jag tycker är mer intressant är hur vi kan se så olika på en Radiomir. En Radiomir har jag alltid sett som fyrkantig. Du ser den som rund. Tittar man ordentligt så har den tre former, rund, eliptisk och fyrkantig. Iaf 1950-boetten. Bettarini-boetten är rund och fyrkantig om jag minns rätt. Bara en reflektion kring hur olika ögat kan se och hur vårt estetiska sinne spelar oss spratt.
Tror inte att jag kommer att använda Panerai så mycket om jag ska vara ärlig men jag vill ändå ha en... Ger en skön kontrast i lådan. Och jag använder nästan bara min moderna Datejust. Kanske en julklapp till mig själv?
Vi kan kalla Radiomir för kuddformad
Har dina kuddar den formen, Tonneau? Jag kan inte låta bli att tycka till om modell åt dig. PAM631 skulle passa dig bra med den blå loggan, eller så sparar du och köper en vit som nästa års sommarklocka. Jag har lite övrigt att önska av kvalitetsutvecklingen på nytt, därav att jag först avstod kommentera någon av dem, men nu är det gjort och det står jag för.Tror inte att jag kommer att använda Panerai så mycket om jag ska vara ärlig men jag vill ändå ha en... Ger en skön kontrast i lådan. Och jag använder nästan bara min moderna Datejust. Kanske en julklapp till mig själv?
Vi kan kalla Radiomir för kuddformad
Har dina kuddar den formen, Tonneau? Jag kan inte låta bli att tycka om modell åt dig. PAM631 skulle passa dig bra med den blå loggan, eller så sparar du och köper en vit som nästa års sommarklocka. Jag har lite övrigt att önska av kvalitetsutvecklingen på nytt, därav att jag först avstod kommentera någon av dem, men nu är det gjort och det står jag för.
Skönt att höra. Vilken slutsats ska jag dra om boxen då, Panerai som snålat in på vad de skickar med i boxen nuförtiden eller AD:en som gjort fel?
Hänger inte riktigt med vilken del du menar. Delen som är under kudden som klockan sitter på?Ta en kort på inredelen av boxen där klockan sitter.
Jag skulle snarast tro att säljaren blandad ihop några boxer och du fick en från en modell på länk dock med quick strap change system. Såna har inget annat i boxen, förutom klockan självklart.
Boxen till Radiomir är likadan som din. Ingenting följer med där heller. Jag har för mig att det inte följer med någonting när den är på länk. Bilden nedan är på boxen till 243 där gummistrap och skruvmejsel följer med. Sannolikt har du fått rätt box iom att du har länk.Hänger inte riktigt med vilken del du menar. Delen som är under kudden som klockan sitter på?
Du har rätt, det är ju såklart quick strap change på tuttoneron, men ... då borde han haft med det verktyget (och inte skruvmejsel).Ta en kort på inredelen av boxen där klockan sitter.
Jag skulle snarast tro att säljaren blandad ihop några boxer och du fick en från en modell på länk dock med quick strap change system. Såna har inget annat i boxen, förutom klockan självklart.
Nä, det är skruvar för att lossa länken.Du har rätt, det är ju såklart quick strap change på tuttoneron, men ... då borde han haft med det verktyget (och inte skruvmejsel).
Du har helt rätt. Jag återvände till datorn efter en djupdykning i nya Panerai-katalogen där jag såg att så var fallet. Jag kan bara skylla på att jag sett en kopia av Tuttonero (aldrig sett den i verkligheten), med quick change-funktionen.Nä, det är skruvar för att lossa länken.
Du har rätt, det är ju såklart quick strap change på tuttoneron, men ... då borde han haft med det verktyget (och inte skruvmejsel).
Boxen till Radiomir är likadan som din. Ingenting följer med där heller. Jag har för mig att det inte följer med någonting när den är på länk. Bilden nedan är på boxen till 243 där gummistrap och skruvmejsel följer med. Sannolikt har du fått rätt box iom att du har länk.
Skaffa två 372? Skulle knappt den mest die hard Paneristi hör göra. Och svärdlängd, på en klocka? Ett nytt mått för mig. Fälla träd?!Man vet att man gillar Panerai när man sitter i flera timmar och googlar diskussioner om olika modeller och till slut hamnar på det här forumet med skogshuggare... http://skogsforum.se/viewtopic.php?t=14085
Det var exakt så min reaktion varSkaffa två 372? Skulle knappt den mest die hard Paneristi hör göra. Och svärdlängd, på en klocka? Ett nytt mått för mig. Fälla träd?!
Aha...
Grattis till en fin modell, nästan klassiker, med ett fantastiskt urverk.Suget blev för stort, kunde till slut inte motstå frestelsen så jag slog till på kompisens 312:a!
Efter en vecka med gummi så är det nu dags att testa hur den känns på lädret.
Kan såklart vara nyförälskelsen som talar men jag är ruskigt nöjd med klockan!
Efter den här dagens inlägg och debatter måste man gardera sig mot skambud@stelah gillar din prisbump
Jag måste missat något?Efter den här dagens inlägg och debatter måste man gardera sig mot skambud