Förhoppningsvis!Ett allt för vanligt problem, förstår precis! Ny Panna på väg in?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förhoppningsvis!Ett allt för vanligt problem, förstår precis! Ny Panna på väg in?
Det är synd att de inte satsat på blånerade visare. Det hade givit känslan av tidlöshet. Nu känns det mer som att de ska vara häftigt ett tag för att vara redo när visaren i gult kommer, och sen grönt, lila etc. En blånerad subsekund hade varit en riktig markering från Panerai.Vet någon varför alla nya Luminor 1950 modeller har blå sekundsvisare?
Skulle gissa på att den är på väg in.Vet du om vår AD har den för påseende i butik?
Har du köpt??
Guess why!
Gosh no. Grönt är inte min grej.Har du köpt??
Haha. Bandet går ju fetbort, men klockan går allt an.Gosh no. Grönt är inte min grej.
Nä, 572 tack. Men, nu var det inte därför jag postade. Gissa igen.Haha. Bandet går ju fetbort, men klockan går allt an.
Sida 574Nä, 572 tack. Men, nu var det inte därför jag postade. Gissa igen.
För att killar ska köpa den och köpa fler oem när de tröttnat på grönt och för att man vill att det kvinnliga könet ska lägga märke till Panerai. Även om det kanske inte går så långt som till att tjejer börjar köpa Panerai så kanske de inte är så avigt inställda till mannens köplusta?
Guess why!
I Milanobutiken jag var inne i hade de många 42 mm med färgglada straps precis där man satt och provade. Fick känslan av att det var riktat mot kvinnor i första hand.För att killar ska köpa den och köpa fler oem när de tröttnat på grönt och för att man vill att det kvinnliga könet ska lägga märke till Panerai. Även om det kanske inte går så långt som till att tjejer börjar köpa Panerai så kanske de inte är så avigt inställda till mannens köplusta?
Ja, det är säkert så. Kanske också gayvärlden (hela hbtq-rörelsen faktiskt) som är en stark målgrupp och som ofta har ett större intresse för det extrema än snittet? Då är en tjock Submersible med tjockt brunt band från kossa inte något alternativ. Kul helt klart med olika stilar.I Milanobutiken jag var inne i hade de många 42 mm med färgglada straps precis där man satt och provade. Fick känslan av att det var riktat mot kvinnor i första hand.
Grönt är sköntGosh no. Grönt är inte min grej.
Korrekt.Sida 574
Panerai är ju helt klart en rejäl accessoar i hela Asien. Det är mest bara vi i Europa som kör färglösa band.Ja, det är säkert så. Kanske också gayvärlden (hela hbtq-rörelsen faktiskt) som är en stark målgrupp och som ofta har ett större intresse för det extrema än snittet? Då är en tjock Submersible med tjockt brunt band från kossa inte något alternativ. Kul helt klart med olika stilar.
Vi måste driva på våra "egna" strapstillverkare att våga tillverka i fler färger, både tråd och skinn. Ett creazyband per person borde väl gå att få ut.Panerai är ju helt klart en rejäl accessoar i hela Asien. Det är mest bara vi i Europa som kör färglösa band.
En iakttagelse jag gjorde i Hong Kong är att Panerai allt som oftast bärs av tjejer... När jag och frun var i deras flagship store så var det väldigt tydligt att 42mm modellerna var avsedda för kvinnor (helst i ädla metaller you cheap bastard) medans vi killar fick nöja oss med 44/47. Gott om färgglada band fanns det också och ett säljargument var just att det är så lätt att byta band efter outfit. Jag fick snällt stå och titta på medans gamarna -ursäkta, säljarna tog fram den ena efter den andra modellen i rosé/gulguld och "matchade" med gröna/rosa/röda band.Panerai är ju helt klart en rejäl accessoar i hela Asien. Det är mest bara vi i Europa som kör färglösa band.
Har en app som heter Facer kan vara så att den stödjer GarminVar hittade du appen till klockan?
Letar något kul till min Garmin, och hoppas Paneraitavlan finns även till den...
En iakttagelse jag gjorde i Hong Kong är att Panerai allt som oftast bärs av tjejer... När jag och frun var i deras flagship store så var det väldigt tydligt att 42mm modellerna var avsedda för kvinnor (helst i ädla metaller you cheap bastard) medans vi killar fick nöja oss med 44/47. Gott om färgglada band fanns det också och ett säljargument var just att det är så lätt att byta band efter outfit. Jag fick snällt stå och titta på medans gamarna -ursäkta, säljarna tog fram den ena efter den andra modellen i rosé/gulguld och "matchade" med gröna/rosa/röda band.
Låter rimligt. Alla vet att 2mm i Panerai är 1,5mm i vanlig klocka.Så, för att sammanfatta borde det alltså se ut så här:
60mm - Sylvester Stallone
47mm - Normala män
44mm - Något mindre män och något större kvinnor
42mm - Normala kvinnor
40mm - Barn(!)
under 40mm - Bebisar, eftersom "BabyPanerai"
Det här känns rimligt.
Låter rimligt. Alla vet att 2mm i Panerai är 1,5mm i vanlig klocka.
Precis. Liten och nättEn 44 mm är alltså en 33 mm!
Nog bara jag som har ett på forumetIngen som har ett Camo färgat Horus gummi att lätta?
Vafan nu känner jag att jag behöver skaffa en 47mms asap.Så, för att sammanfatta borde det alltså se ut så här:
60mm - Sylvester Stallone
47mm - Normala män
44mm - Något mindre män och något större kvinnor
42mm - Normala kvinnor
40mm - Barn(!)
under 40mm - Bebisar, eftersom "BabyPanerai"
Det här känns rimligt.
Rätt beskrivning på 47mm är väl egentligen "Normala män med normalt liten penis". 44mm kan ju vara fullt tillräckligt också, beroende på. Allt handlar om proportionerVafan nu känner jag att jag behöver skaffa en 47mms asap.
Sluta, nu gör du mig förvirradRätt beskrivning på 47mm är väl egentligen "Normala män med normalt liten penis". 44mm kan ju vara fullt tillräckligt också, beroende på. Allt handlar om proportioner
Har du badat/solat med Ditt? Tänker på hur bra "färgen" är. Polaren har det ljusa camogummit och det ser lite slitet ut i färgen efter en sommar med sol och bad.Nog bara jag som har ett på forumet
Inte bästa kvallen på färgen...Har du badat/solat med Ditt? Tänker på hur bra "färgen" är. Polaren har det ljusa camogummit och det ser lite slitet ut i färgen efter en sommar med sol och bad.